Zarządzanie kapitałem intelektualnym: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
mNie podano opisu zmian
Linia 22: Linia 22:


==Efekty zastosowań==
==Efekty zastosowań==
Koncepcja przynosi duże korzyści, jako narzędzie zarządzania personelem i realizacji strategii personalnej firmy.
<google>ban728t</google>
<google>ban728t</google>
Zarządzanie kapitałem intelektualnym może przynieść wiele korzyści dla przedsiębiorstwa, w tym:
* Poprawa efektywności: dzięki lepszemu zarządzaniu wiedzą i umiejętnościami pracowników, przedsiębiorstwo jest w stanie szybciej reagować na zmieniające się warunki rynkowe.
* Wzrost innowacyjności: przedsiębiorstwa, które skutecznie zarządzają swoim kapitałem intelektualnym, są w stanie szybciej rozwijać nowe produkty i usługi.
* Poprawa jakości: dzięki lepszemu zarządzaniu wiedzą i umiejętnościami pracowników, przedsiębiorstwo jest w stanie poprawić jakość swoich produktów i usług.
* Wzrost przewagi konkurencyjnej: przedsiębiorstwa, które skutecznie zarządzają swoim kapitałem intelektualnym, są w stanie uzyskać przewagę nad konkurencją.
* Wzrost wartości przedsiębiorstwa: dzięki lepszemu zarządzaniu kapitałem intelektualnym, przedsiębiorstwo jest w stanie zwiększyć swoją wartość.


==Bibliografia==
==Bibliografia==
* Woźniak K., ''[[System informacji menedżerskiej]] jako instrument zarządzania strategicznego w firmie'', [[praca]] doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005
* Woźniak K., ''[[System informacji menedżerskiej]] jako instrument zarządzania strategicznego w firmie'', [[praca]] doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005
{{msg:stub}}


{{a|[[Krzysztof Woźniak]]}}
{{a|[[Krzysztof Woźniak]]}}
[[Kategoria:Zarządzanie wiedzą]]
[[Kategoria:Zarządzanie wiedzą]]
<!--[[en:Intellectual Capital Management]]-->
<!--[[en:Intellectual Capital Management]]-->

Wersja z 20:57, 20 sty 2023

Zarządzanie kapitałem intelektualnym
Polecane artykuły


Kapitał intelektualny to termin oznaczający połączenie niematerialnych aktywów, które umożliwiają firmie funkcjonowanie i skuteczne konkurowanie na rynku, ponieważ zostały sformalizowane, uchwycone, zmuszone do działania i są stale wykorzystywane w celu stworzenia oferty o wyższej wartości dla klientów i udziałowców.

Rodzaje kapitału intelektualnego to: kapitał ludzki, kapitał strukturalny, kapitał relacyjny.

Koncepcja zarządzania kapitałem intelektualnym koncentruje się na identyfikacji wiedzy, organizacyjnym uczeniu się, oraz gromadzeniu wiedzy, i przy takim podejściu może być informatycznie wspomagana.

Efekty zastosowań

Zarządzanie kapitałem intelektualnym może przynieść wiele korzyści dla przedsiębiorstwa, w tym:

  • Poprawa efektywności: dzięki lepszemu zarządzaniu wiedzą i umiejętnościami pracowników, przedsiębiorstwo jest w stanie szybciej reagować na zmieniające się warunki rynkowe.
  • Wzrost innowacyjności: przedsiębiorstwa, które skutecznie zarządzają swoim kapitałem intelektualnym, są w stanie szybciej rozwijać nowe produkty i usługi.
  • Poprawa jakości: dzięki lepszemu zarządzaniu wiedzą i umiejętnościami pracowników, przedsiębiorstwo jest w stanie poprawić jakość swoich produktów i usług.
  • Wzrost przewagi konkurencyjnej: przedsiębiorstwa, które skutecznie zarządzają swoim kapitałem intelektualnym, są w stanie uzyskać przewagę nad konkurencją.
  • Wzrost wartości przedsiębiorstwa: dzięki lepszemu zarządzaniu kapitałem intelektualnym, przedsiębiorstwo jest w stanie zwiększyć swoją wartość.

Bibliografia

Autor: Krzysztof Woźniak