Oligopson: Historia i autorzy

Z Encyklopedia Zarządzania

Wybór porównania – zaznacz kropeczkami dwie wersje do porównania i wciśnij enter lub przycisk Porównaj wybrane wersje.
Legenda: (bież.) – pokaż zmiany od tej wersji do bieżącej, (poprz.) – pokaż zmiany od wersji poprzedzającej, m – mała (drobna) zmiana

20 sty 2024

19 lis 2023

  • bież.poprz. 22:3722:37, 19 lis 2023Sw dyskusja edycje 7407 bajtów +7407 Utworzono nową stronę "'''Oligopson''' to rynek produktu lub usługi zdominowany przez kilku dużych nabywców. Stanowi on kontrast i przeciwieństwo do oligopolu, który jest rynkiem zdominowanym przez kilku sprzedawców. Oligopsonia pojawia się, gdy na rynku istnieje niewielka liczba nabywców, dając im znaczną kontrolę nad sprzedawcami i umożliwiając skuteczne utrzymanie niskich cen. W poniższym artykule przedstawimy charakterystykę oligopsonii, skutki jakie ma dla rynku oraz…"