Pomoc:Aktualizacja treści haseł: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
mNie podano opisu zmian
 
mNie podano opisu zmian
Linia 6: Linia 6:
# Po otrzymaniu informacji o założeniu konta, należy przeglądnąć listę haseł do zrobienia na stronie https://kpz.uek.krakow.pl/student/index.php
# Po otrzymaniu informacji o założeniu konta, należy przeglądnąć listę haseł do zrobienia na stronie https://kpz.uek.krakow.pl/student/index.php
# Załóż konto także na tej stronie wpisując hasło podane przez prowadzącego
# Załóż konto także na tej stronie wpisując hasło podane przez prowadzącego
# Po wybraniu hasła należy go zarezerwować na podanej wyżej stronie
# Po wybraniu hasła należy je zarezerwować na podanej wyżej stronie
# Możliwa jest tylko jedna rezerwacja na raz.
# Możliwa jest tylko jedna rezerwacja na raz.
# Po zarezerwowaniu hasła student ma 14 dni na wykonanie niezbędnych poprawek i uzupełnień
# Po zarezerwowaniu hasła masz 14 dni na wykonanie niezbędnych poprawek i uzupełnień
# System rezerwacji wykrywa i podpowiada jak poprawić typowe błędy formatowania.
# System rezerwacji wykrywa i podpowiada jak poprawić typowe błędy formatowania.
# Po zakończeniu edycji należy zgłosić hasło do oceny w systemie rezerwacji.
# Po zakończeniu edycji należy zgłosić hasło do oceny w systemie rezerwacji.
Linia 17: Linia 17:
# Rozbudowanie treści o co najmniej 2000 znaków (bazując na wyszukanej literaturze). Hasło po poprawkach musi być o co najmniej 2000 znaków dłuższe niż wcześniej oraz mieć min. 5000 znaków długości. '''UWAGA!!! proszę zwrócić uwagę, żeby przy każdym dodanym fragmencie''' był przypis ze źródłem, sformatowany zgodnie z [[Pomoc:Przypisy|Zasady tworzenia przypisów]].  
# Rozbudowanie treści o co najmniej 2000 znaków (bazując na wyszukanej literaturze). Hasło po poprawkach musi być o co najmniej 2000 znaków dłuższe niż wcześniej oraz mieć min. 5000 znaków długości. '''UWAGA!!! proszę zwrócić uwagę, żeby przy każdym dodanym fragmencie''' był przypis ze źródłem, sformatowany zgodnie z [[Pomoc:Przypisy|Zasady tworzenia przypisów]].  
# Rozbudowa może polegać częściowo także na dodaniu samodzielnie narysowanego rysunku dobrej jakości
# Rozbudowa może polegać częściowo także na dodaniu samodzielnie narysowanego rysunku dobrej jakości
# Aktualizacja literatury naukowej o pozycje z roku 2010 lub nowsze (1-2 książki lub artykuły naukowe),
# Aktualizacja literatury naukowej o pozycje z roku 2012 lub nowsze (1-2 książki lub artykuły naukowe),
# Aktualizacja literatury naukowej o min. 3 nowe pozycje dostępne w internecie (wyszukane w http://scholar.google.pl i dostępne jako pdf, z linkiem do pdf) - '''patrz: informacje szczegółowe poniżej!'''
# Aktualizacja literatury naukowej o min. 3 nowe pozycje dostępne w internecie (wyszukane w http://scholar.google.pl i dostępne jako pdf, z linkiem do pdf) - '''patrz: informacje szczegółowe poniżej!'''
# Sformatowanie CAŁEJ literatury zgodnie ze standardem EZ (patrz: [[Pomoc:Przypisy|Zasady tworzenia przypisów]])
# Sformatowanie CAŁEJ literatury zgodnie ze standardem EZ (patrz: [[Pomoc:Przypisy|Zasady tworzenia przypisów]])

Wersja z 07:57, 14 sty 2022

Niniejsza strona zawiera podstawowe zasady uczestnictwa w projekcie aktualizacji treści haseł.

Wymagania podstawowe i procedura realizacji zadań

Zobacz modyfikację zasad dla haseł w języku angielskim!

  1. Należy założyć konto na portalu Encyklopedia Zarządzania - wersja do edycji (edit.mfiles.pl).
  2. Po otrzymaniu informacji o założeniu konta, należy przeglądnąć listę haseł do zrobienia na stronie https://kpz.uek.krakow.pl/student/index.php
  3. Załóż konto także na tej stronie wpisując hasło podane przez prowadzącego
  4. Po wybraniu hasła należy je zarezerwować na podanej wyżej stronie
  5. Możliwa jest tylko jedna rezerwacja na raz.
  6. Po zarezerwowaniu hasła masz 14 dni na wykonanie niezbędnych poprawek i uzupełnień
  7. System rezerwacji wykrywa i podpowiada jak poprawić typowe błędy formatowania.
  8. Po zakończeniu edycji należy zgłosić hasło do oceny w systemie rezerwacji.
  9. Po zaakceptowaniu edycji otwiera się możliwość rezerwacji kolejnego hasła.

Zasady korygowania haseł

  1. Aktualizacja treści pod kątem zgodności z przepisami prawa, z powołaniem na aktualne akty prawne (jeżeli dotyczy)
  2. Rozbudowanie treści o co najmniej 2000 znaków (bazując na wyszukanej literaturze). Hasło po poprawkach musi być o co najmniej 2000 znaków dłuższe niż wcześniej oraz mieć min. 5000 znaków długości. UWAGA!!! proszę zwrócić uwagę, żeby przy każdym dodanym fragmencie był przypis ze źródłem, sformatowany zgodnie z Zasady tworzenia przypisów.
  3. Rozbudowa może polegać częściowo także na dodaniu samodzielnie narysowanego rysunku dobrej jakości
  4. Aktualizacja literatury naukowej o pozycje z roku 2012 lub nowsze (1-2 książki lub artykuły naukowe),
  5. Aktualizacja literatury naukowej o min. 3 nowe pozycje dostępne w internecie (wyszukane w http://scholar.google.pl i dostępne jako pdf, z linkiem do pdf) - patrz: informacje szczegółowe poniżej!
  6. Sformatowanie CAŁEJ literatury zgodnie ze standardem EZ (patrz: Zasady tworzenia przypisów)
  7. Posortowanie literatury alfabetycznie

Zasady formatowania haseł

  1. Przykład wzorcowo sformatowanego hasła: Analiza SWOT.
  2. Należy uzupełnić pole autor na końcu strony o swoje imię i nazwisko - zwykle dopisać się po przecinku, chyba że zmieniono hasło w całości.
  3. Zasady przygotowania haseł (w tym jak umieścić rysunek)
  4. Zasady tworzenia przypisów
  5. Zasady linkowania
  6. Każde hasło musi należeć do co najmniej jednej kategorii. Kategorię dodaje się na końcu hasła następująco: [[Kategoria:Nazwa kategorii]]. Zobacz listę kategorii.

Linki do plików PDF w bibliografii

  1. Celem dodania linków do artykułów naukowych jest umożliwienie czytelnikowi dalszego pogłębienia wiedzy
  2. W każdym haśle należy dodać artykuły naukowe związane z tematem hasła, co najmniej 3.
  3. Znajdź w internecie artykuły naukowe poświęcone tematyce, której dotyczy hasło. Można to zrobić na kilka sposobów:
    • Google Scholar - https://scholar.google.com - wpisz swoje hasło lub jego fragment w języku polskim lub angielskim. Jeśli na prawo od wyniku znajduje się link "PDF", to możesz linkować ten artykuł.
    • Wpisz w wyszukiwarce Google tytuł hasła i dodaj "filetype:pdf", wtedy Google znajdzie pliki PDF dostępne w sieci. Nie wszystkie będą artykułami naukowymi, dlatego trzeba uważać, co się wybiera. Interesują Cię wyłącznie artykuły z czasopism.
    • Inne portale to Academia.edu oraz ResearchGate - one jednak wymagają założenia darmowego konta.
  4. Sformatuj prawidłowy przypis bibliograficzny do wybranego artykułu. W przypadku Google Scholar przydatny może być link "Cytuj", który zwykle zawiera niezbędne dane, czasem nawet w dobrym formacie. W pozostałych przypadkach trzeba w pliku PDF odnaleźć niezbędne informacje.
  5. Wstaw przypis w bibliografii.
  6. Dodaj link do pliku PDF. Aktywnym tekstem ma być wyłącznie tytuł artykułu. Należy to zrobić tak:
    Nazwisko I. (2016), [http://... Tytuł artykułu], "Tytuł czasopisma", Vol. ..., Nr ...
    Zwróć uwagę, że link jest w pojedynczym nawiasie kwadratowym - inaczej niż w przypadku linków wewnętrznych.
    Nie linkujemy do stron internetowych typu Wikipedia, portale, blogi, itp.!!!


Autor: Krzysztof Woźniak, Sławomir Wawak