Pomoc:Aktualizacja treści haseł: Różnice pomiędzy wersjami
Z Encyklopedia Zarządzania
mNie podano opisu zmian |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
# Po otrzymaniu informacji o założeniu konta, należy przeglądnąć listę haseł do zrobienia na stronie https://kpz.uek.krakow.pl/student/index.php | # Po otrzymaniu informacji o założeniu konta, należy przeglądnąć listę haseł do zrobienia na stronie https://kpz.uek.krakow.pl/student/index.php | ||
# Załóż konto także na tej stronie wpisując hasło podane przez prowadzącego | # Załóż konto także na tej stronie wpisując hasło podane przez prowadzącego | ||
# Po wybraniu hasła należy | # Po wybraniu hasła należy je zarezerwować na podanej wyżej stronie | ||
# Możliwa jest tylko jedna rezerwacja na raz. | # Możliwa jest tylko jedna rezerwacja na raz. | ||
# Po zarezerwowaniu hasła | # Po zarezerwowaniu hasła masz 14 dni na wykonanie niezbędnych poprawek i uzupełnień | ||
# System rezerwacji wykrywa i podpowiada jak poprawić typowe błędy formatowania. | # System rezerwacji wykrywa i podpowiada jak poprawić typowe błędy formatowania. | ||
# Po zakończeniu edycji należy zgłosić hasło do oceny w systemie rezerwacji. | # Po zakończeniu edycji należy zgłosić hasło do oceny w systemie rezerwacji. | ||
Linia 17: | Linia 17: | ||
# Rozbudowanie treści o co najmniej 2000 znaków (bazując na wyszukanej literaturze). Hasło po poprawkach musi być o co najmniej 2000 znaków dłuższe niż wcześniej oraz mieć min. 5000 znaków długości. '''UWAGA!!! proszę zwrócić uwagę, żeby przy każdym dodanym fragmencie''' był przypis ze źródłem, sformatowany zgodnie z [[Pomoc:Przypisy|Zasady tworzenia przypisów]]. | # Rozbudowanie treści o co najmniej 2000 znaków (bazując na wyszukanej literaturze). Hasło po poprawkach musi być o co najmniej 2000 znaków dłuższe niż wcześniej oraz mieć min. 5000 znaków długości. '''UWAGA!!! proszę zwrócić uwagę, żeby przy każdym dodanym fragmencie''' był przypis ze źródłem, sformatowany zgodnie z [[Pomoc:Przypisy|Zasady tworzenia przypisów]]. | ||
# Rozbudowa może polegać częściowo także na dodaniu samodzielnie narysowanego rysunku dobrej jakości | # Rozbudowa może polegać częściowo także na dodaniu samodzielnie narysowanego rysunku dobrej jakości | ||
# Aktualizacja literatury naukowej o pozycje z roku | # Aktualizacja literatury naukowej o pozycje z roku 2012 lub nowsze (1-2 książki lub artykuły naukowe), | ||
# Aktualizacja literatury naukowej o min. 3 nowe pozycje dostępne w internecie (wyszukane w http://scholar.google.pl i dostępne jako pdf, z linkiem do pdf) - '''patrz: informacje szczegółowe poniżej!''' | # Aktualizacja literatury naukowej o min. 3 nowe pozycje dostępne w internecie (wyszukane w http://scholar.google.pl i dostępne jako pdf, z linkiem do pdf) - '''patrz: informacje szczegółowe poniżej!''' | ||
# Sformatowanie CAŁEJ literatury zgodnie ze standardem EZ (patrz: [[Pomoc:Przypisy|Zasady tworzenia przypisów]]) | # Sformatowanie CAŁEJ literatury zgodnie ze standardem EZ (patrz: [[Pomoc:Przypisy|Zasady tworzenia przypisów]]) |
Wersja z 07:57, 14 sty 2022
Niniejsza strona zawiera podstawowe zasady uczestnictwa w projekcie aktualizacji treści haseł.
Wymagania podstawowe i procedura realizacji zadań
Zobacz modyfikację zasad dla haseł w języku angielskim!
- Należy założyć konto na portalu Encyklopedia Zarządzania - wersja do edycji (edit.mfiles.pl).
- Po otrzymaniu informacji o założeniu konta, należy przeglądnąć listę haseł do zrobienia na stronie https://kpz.uek.krakow.pl/student/index.php
- Załóż konto także na tej stronie wpisując hasło podane przez prowadzącego
- Po wybraniu hasła należy je zarezerwować na podanej wyżej stronie
- Możliwa jest tylko jedna rezerwacja na raz.
- Po zarezerwowaniu hasła masz 14 dni na wykonanie niezbędnych poprawek i uzupełnień
- System rezerwacji wykrywa i podpowiada jak poprawić typowe błędy formatowania.
- Po zakończeniu edycji należy zgłosić hasło do oceny w systemie rezerwacji.
- Po zaakceptowaniu edycji otwiera się możliwość rezerwacji kolejnego hasła.
Zasady korygowania haseł
- Aktualizacja treści pod kątem zgodności z przepisami prawa, z powołaniem na aktualne akty prawne (jeżeli dotyczy)
- Rozbudowanie treści o co najmniej 2000 znaków (bazując na wyszukanej literaturze). Hasło po poprawkach musi być o co najmniej 2000 znaków dłuższe niż wcześniej oraz mieć min. 5000 znaków długości. UWAGA!!! proszę zwrócić uwagę, żeby przy każdym dodanym fragmencie był przypis ze źródłem, sformatowany zgodnie z Zasady tworzenia przypisów.
- Rozbudowa może polegać częściowo także na dodaniu samodzielnie narysowanego rysunku dobrej jakości
- Aktualizacja literatury naukowej o pozycje z roku 2012 lub nowsze (1-2 książki lub artykuły naukowe),
- Aktualizacja literatury naukowej o min. 3 nowe pozycje dostępne w internecie (wyszukane w http://scholar.google.pl i dostępne jako pdf, z linkiem do pdf) - patrz: informacje szczegółowe poniżej!
- Sformatowanie CAŁEJ literatury zgodnie ze standardem EZ (patrz: Zasady tworzenia przypisów)
- Posortowanie literatury alfabetycznie
Zasady formatowania haseł
- Przykład wzorcowo sformatowanego hasła: Analiza SWOT.
- Należy uzupełnić pole autor na końcu strony o swoje imię i nazwisko - zwykle dopisać się po przecinku, chyba że zmieniono hasło w całości.
- Zasady przygotowania haseł (w tym jak umieścić rysunek)
- Zasady tworzenia przypisów
- Zasady linkowania
- Każde hasło musi należeć do co najmniej jednej kategorii. Kategorię dodaje się na końcu hasła następująco: [[Kategoria:Nazwa kategorii]]. Zobacz listę kategorii.
Linki do plików PDF w bibliografii
- Celem dodania linków do artykułów naukowych jest umożliwienie czytelnikowi dalszego pogłębienia wiedzy
- W każdym haśle należy dodać artykuły naukowe związane z tematem hasła, co najmniej 3.
- Znajdź w internecie artykuły naukowe poświęcone tematyce, której dotyczy hasło. Można to zrobić na kilka sposobów:
- Google Scholar - https://scholar.google.com - wpisz swoje hasło lub jego fragment w języku polskim lub angielskim. Jeśli na prawo od wyniku znajduje się link "PDF", to możesz linkować ten artykuł.
- Wpisz w wyszukiwarce Google tytuł hasła i dodaj "filetype:pdf", wtedy Google znajdzie pliki PDF dostępne w sieci. Nie wszystkie będą artykułami naukowymi, dlatego trzeba uważać, co się wybiera. Interesują Cię wyłącznie artykuły z czasopism.
- Inne portale to Academia.edu oraz ResearchGate - one jednak wymagają założenia darmowego konta.
- Sformatuj prawidłowy przypis bibliograficzny do wybranego artykułu. W przypadku Google Scholar przydatny może być link "Cytuj", który zwykle zawiera niezbędne dane, czasem nawet w dobrym formacie. W pozostałych przypadkach trzeba w pliku PDF odnaleźć niezbędne informacje.
- Wstaw przypis w bibliografii.
- Dodaj link do pliku PDF. Aktywnym tekstem ma być wyłącznie tytuł artykułu. Należy to zrobić tak:
- Nazwisko I. (2016), [http://... Tytuł artykułu], "Tytuł czasopisma", Vol. ..., Nr ...
- Zwróć uwagę, że link jest w pojedynczym nawiasie kwadratowym - inaczej niż w przypadku linków wewnętrznych.
- Nie linkujemy do stron internetowych typu Wikipedia, portale, blogi, itp.!!!
Autor: Krzysztof Woźniak, Sławomir Wawak