Front Office: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Dodanie MetaData Description)
m (cleanup bibliografii i rotten links)
Linia 13: Linia 13:
</ul>
</ul>
}}
}}


'''Front-office''' składa się ze [[sprzedawca|sprzedawców]] i [[pracownik|pracowników]] w [[firma|firmie]] usług finansowych. [[Sektor]] ten generuję większość [[przychód|przychodów]] dla firmy oraz otrzymuje [[informacje]] o klientach, a następnie przekazuje je do odpowiedniego działu w firmie.
'''Front-office''' składa się ze [[sprzedawca|sprzedawców]] i [[pracownik|pracowników]] w [[firma|firmie]] usług finansowych. [[Sektor]] ten generuję większość [[przychód|przychodów]] dla firmy oraz otrzymuje [[informacje]] o klientach, a następnie przekazuje je do odpowiedniego działu w firmie.
Linia 25: Linia 23:
Pracownicy '''Front-office''' mają najbardziej bezpośredni kontakt z [[klient|klientami]] spośród wszystkich pracowników firmy usług finansowych lub [[bank inwestycyjny|banku inwestycyjnego]]. Oznacza to, że generatorzy przychodów zatrudniają ekspertów w zakresie [[zarządzanie finansami|zarządzania finansami]], sprzedaży, handlu oraz [[inwestycje|inwestycji]].
Pracownicy '''Front-office''' mają najbardziej bezpośredni kontakt z [[klient|klientami]] spośród wszystkich pracowników firmy usług finansowych lub [[bank inwestycyjny|banku inwestycyjnego]]. Oznacza to, że generatorzy przychodów zatrudniają ekspertów w zakresie [[zarządzanie finansami|zarządzania finansami]], sprzedaży, handlu oraz [[inwestycje|inwestycji]].


'''Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest dział badań kapitałowych'''. Nie generuje bezpośrednio przychodów, ale odgrywa tak ważną rolę w procesie podejmowania decyzji, że pracownicy ci muszą ściśle współpracować z osobami inwestującymi pieniądze klientów. Badacze piszą raporty o perspektywach zarobków i firmach, które mogłyby skorzystać z [[inwestycje|inwestycji]] (W. Wereda 2009, s.73-75).  
'''Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest dział badań kapitałowych'''. Nie generuje bezpośrednio przychodów, ale odgrywa tak ważną rolę w procesie podejmowania decyzji, że pracownicy ci muszą ściśle współpracować z osobami inwestującymi pieniądze klientów. Badacze piszą raporty o perspektywach zarobków i firmach, które mogłyby skorzystać z [[inwestycje|inwestycji]] (W. Wereda 2009, s.73-75).


==Sieć wsparcia==
==Sieć wsparcia==
Linia 35: Linia 33:


{|
{|
|<font color="green>'''Front-office''' '''->'''  
|<font color="green>'''Front-office''' '''->'''
*<font color="green>strategiczny [[rozwój]]
*<font color="green>strategiczny [[rozwój]]
*<font color="green>przechwytywanie transakcji
*<font color="green>przechwytywanie transakcji
Linia 60: Linia 58:
*<font color="blue>przeprowadzanie dokumentacji</font>
*<font color="blue>przeprowadzanie dokumentacji</font>
|}
|}


==Zatrudnienie==
==Zatrudnienie==


Ludzie, którzy chcą pracować w [[sektor|sektorze]] Front-office, powinni skłaniać się do [[kariera|kariery]] zawodowej jako [[makler giełdowy|maklerzy giełdowi]], [[doradca finansowy|doradcy finansowi]] lub [[analityk finansowy|analitycy finansowy]]. Ci ludzie wiedzą, jak przenieść duże sumy pieniędzy, aby uzyskać zoptymalizowany zwrot z inwestycji klientów. Analitycy finansowi doradzają [[spółka|spółkom]] w zakresie [[fuzja|fuzji]], przejęć i pozyskiwania [[kapitał|kapitału]] inwestycyjnego na różnych [[rynek|rynkach]]. [[Makler|Maklerzy]]  kupują i sprzedają produkty inwestycyjne,  
Ludzie, którzy chcą pracować w [[sektor|sektorze]] Front-office, powinni skłaniać się do [[kariera|kariery]] zawodowej jako [[makler giełdowy|maklerzy giełdowi]], [[doradca finansowy|doradcy finansowi]] lub [[analityk finansowy|analitycy finansowy]]. Ci ludzie wiedzą, jak przenieść duże sumy pieniędzy, aby uzyskać zoptymalizowany zwrot z inwestycji klientów. Analitycy finansowi doradzają [[spółka|spółkom]] w zakresie [[fuzja|fuzji]], przejęć i pozyskiwania [[kapitał|kapitału]] inwestycyjnego na różnych [[rynek|rynkach]]. [[Makler|Maklerzy]]  kupują i sprzedają produkty inwestycyjne,
takie jak [[akcje]], [[obligacje]] i [[towary]], w imieniu klientów (EYGM 2017, s.10-12).
takie jak [[akcje]], [[obligacje]] i [[towary]], w imieniu klientów (EYGM 2017, s.10-12).


Charakterystyka miejsca pracy w '''Front-office''':
Charakterystyka miejsca pracy w '''Front-office''':
*wysoka presja  
*wysoka presja
*krótki czas na podejmowane ważnych decyzji, które mogą spowodować [[zysk]] lub stratę ogromnych sum pieniędzy.
*krótki czas na podejmowane ważnych decyzji, które mogą spowodować [[zysk]] lub stratę ogromnych sum pieniędzy.
*długie godziny pracy
*długie godziny pracy
*wysokie [[wynagrodzenie]]
*wysokie [[wynagrodzenie]]


==Bibliografia==
==Bibliografia==
 
<noautolinks>
*Błaszczyk W. (2013). ''Metody organizacji i zarządzania'', Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
* Błaszczyk W. (2013). ''Metody organizacji i zarządzania'', Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
*Dilio I. (2013). [http://www.ijdc.net/article/download/9.2.39/368/ ''The Front Office–Back Office Model: Supporting ''] Data Archiving and Networked Services, Vol. 9, s. 41-45
* Dilio I. (2013). [http://www.ijdc.net/article/download/9.2.39/368/ ''The Front Office–Back Office Model: Supporting ''] Data Archiving and Networked Services, Vol. 9, s. 41-45
*EYGM Limited. (2017). [https://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/1LOD/$FILE/ey-front-office-control-functions.pdf ''Front-office control functions'']
* EYGM Limited. (2017). ''Front-office control functions''
*Wereda W. (2009). ''[[Zarządzanie relacjami z klientem]] a postępowanie nabywców na rynku usług'', Wydawnictwo Difin, Warszawa
* Wereda W. (2009). ''Zarządzanie relacjami z klientem a postępowanie nabywców na rynku usług'', Wydawnictwo Difin, Warszawa
*Żyminkowska K. (2012). [http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.cejsh-fa531ba6-2676-4aac-9bfd-a30cc93e6957/c/01.pdf ''Customer Engagement jako innowacja w sferze marketingu''] Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 251, s. 11-25
* Żyminkowska K. (2012). [http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.cejsh-fa531ba6-2676-4aac-9bfd-a30cc93e6957/c/01.pdf ''Customer Engagement jako innowacja w sferze marketingu''] Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 251, s. 11-25
</noautolinks>


[[Kategoria:Struktura organizacyjna]]
[[Kategoria:Struktura organizacyjna]]


{{a|Krzysztof Dwornik}}
{{a|Krzysztof Dwornik}}


{{#metamaster:description|Front-office to sektor w firmie usług finansowych, który obejmuje sprzedawców i pracowników obsługujących klientów. Dowiedz się więcej na naszej stronie.}}
{{#metamaster:description|Front-office to sektor w firmie usług finansowych, który obejmuje sprzedawców i pracowników obsługujących klientów. Dowiedz się więcej na naszej stronie.}}

Wersja z 19:06, 28 paź 2023

Front Office
Polecane artykuły

Front-office składa się ze sprzedawców i pracowników w firmie usług finansowych. Sektor ten generuję większość przychodów dla firmy oraz otrzymuje informacje o klientach, a następnie przekazuje je do odpowiedniego działu w firmie.

TL;DR

Front-office w firmach usług finansowych to sektor generujący większość przychodów, który ma bezpośredni kontakt z klientami. Middle-office wspiera Front-office, dbając o wypłacalność i zgodność finansową, a Back-office zajmuje się administracją i obsługą techniczną. Pracownicy Front-office zajmują się zarządzaniem finansami, sprzedażą i inwestycjami. Pracownicy Middle-office dbają o analizę i raportowanie, a Back-office zajmuje się zarządzaniem zgodnością i wsparciem IT. Praca w Front-office wymaga wysokiej presji i długich godzin pracy, ale też oferuje wysokie wynagrodzenie.

Zakres i obowiązki

Pracownicy Front-office mają najbardziej bezpośredni kontakt z klientami spośród wszystkich pracowników firmy usług finansowych lub banku inwestycyjnego. Oznacza to, że generatorzy przychodów zatrudniają ekspertów w zakresie zarządzania finansami, sprzedaży, handlu oraz inwestycji.

Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest dział badań kapitałowych. Nie generuje bezpośrednio przychodów, ale odgrywa tak ważną rolę w procesie podejmowania decyzji, że pracownicy ci muszą ściśle współpracować z osobami inwestującymi pieniądze klientów. Badacze piszą raporty o perspektywach zarobków i firmach, które mogłyby skorzystać z inwestycji (W. Wereda 2009, s.73-75).

Sieć wsparcia

Middle-office wspiera działalność Front-office. W tak zwanym środkowym biurze znajdują się pracownicy, którzy zapewniają, że firma inwestycyjna pozostaje wypłacalna i nie angażuje się w złe praktyki inwestycyjne. Te działy obejmują strategię kooperacyjną, analizę I zgodność finansową. Ściśle współpracuje z Front-office, aby pomóc w płynnym prowadzeniu dochodowego aspektu banku inwestycyjnego.

Back-office obejmuje personel pomocniczy, taki jak asystenci administracyjni, dział HR oraz księgowość. W zapleczu znajdują się również działy technologiczne takie jak pracownicy IT i wsparcie techniczne. Ze względu na większą rolę technologiczną jaką komputery, oprogramowanie i algorytmy odgrywają w codziennych inwestycjach, zaplecze stało się bardziej widoczne w codziennych funkcjach firm świadczących usługi finansowe. Bez sieci wsparcia Middle-office i Front-office, sektor ten nie miałby fundamentów do działania. (W. Błaszczyk 2013, s. 113-119)

Front-office ->
  • strategiczny rozwój
  • przechwytywanie transakcji
  • budowanie relacji z klientem
  • zarządzanie lejkiem sprzedaży
  • prowadzenie negocjacji
  • składanie ofert
  • customer engagement
Middle-office ->
  • zarządzanie łańcuchem dostaw
  • potwierdzenie transakcji
  • rozwiązywanie problemów biznesowych
  • realizowanie zamówień
  • wprowadzanie produktu
  • analiza i raportowanie
  • usprawnienie obiegu informacji w przedsiębiorstwie
Back office
  • zarzadzanie zgodnością
  • wsparcie IT
  • procesy finansowo-księgowe
  • zarządzanie danymi
  • zarządzanie podatkami
  • dokonywanie zakupów przy zleceniach
  • przeprowadzanie dokumentacji

Zatrudnienie

Ludzie, którzy chcą pracować w sektorze Front-office, powinni skłaniać się do kariery zawodowej jako maklerzy giełdowi, doradcy finansowi lub analitycy finansowy. Ci ludzie wiedzą, jak przenieść duże sumy pieniędzy, aby uzyskać zoptymalizowany zwrot z inwestycji klientów. Analitycy finansowi doradzają spółkom w zakresie fuzji, przejęć i pozyskiwania kapitału inwestycyjnego na różnych rynkach. Maklerzy kupują i sprzedają produkty inwestycyjne, takie jak akcje, obligacje i towary, w imieniu klientów (EYGM 2017, s.10-12).

Charakterystyka miejsca pracy w Front-office:

  • wysoka presja
  • krótki czas na podejmowane ważnych decyzji, które mogą spowodować zysk lub stratę ogromnych sum pieniędzy.
  • długie godziny pracy
  • wysokie wynagrodzenie

Bibliografia

  • Błaszczyk W. (2013). Metody organizacji i zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa
  • Dilio I. (2013). The Front Office–Back Office Model: Supporting Data Archiving and Networked Services, Vol. 9, s. 41-45
  • EYGM Limited. (2017). Front-office control functions
  • Wereda W. (2009). Zarządzanie relacjami z klientem a postępowanie nabywców na rynku usług, Wydawnictwo Difin, Warszawa
  • Żyminkowska K. (2012). Customer Engagement jako innowacja w sferze marketingu Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 251, s. 11-25


Autor: Krzysztof Dwornik