Pomoc:Aktualizacja treści haseł: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
mNie podano opisu zmian
 
m (UWAGA! Zastąpienie treści hasła bardzo krótkim tekstem: „==Wymagania podstawowe i procedura realizacji zadań== Aktualnie z przyczyn technicznych nie ma możliwości edycji treści Encyklopedii przez użytkowników nieposiadających co najmniej rangi Edytora.”)
Znacznik: Zastąpiono
 
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
Niniejsza strona zawiera podstawowe zasady uczestnictwa w projekcie aktualizacji treści haseł.
==Wymagania podstawowe i procedura realizacji zadań==
==Wymagania podstawowe i procedura realizacji zadań==
'''Zobacz modyfikację zasad dla [[Pomoc:CEOpedia|haseł w języku angielskim]]!'''
Aktualnie z przyczyn technicznych nie ma możliwości edycji treści Encyklopedii przez użytkowników nieposiadających co najmniej rangi Edytora.
# Należy założyć konto na portalu Encyklopedia Zarządzania - wersja do edycji (edit.mfiles.pl).
# Po otrzymaniu informacji o założeniu konta, należy przeglądnąć listę haseł do zrobienia na stronie https://kpz.uek.krakow.pl/student/index.php
# Załóż konto także na tej stronie wpisując hasło podane przez prowadzącego
# Po wybraniu hasła należy go zarezerwować na podanej wyżej stronie
# Możliwa jest tylko jedna rezerwacja na raz.
# Po zarezerwowaniu hasła student ma 14 dni na wykonanie niezbędnych poprawek i uzupełnień
# System rezerwacji wykrywa i podpowiada jak poprawić typowe błędy formatowania.
# Po zakończeniu edycji należy zgłosić hasło do oceny w systemie rezerwacji.
# Po zaakceptowaniu edycji otwiera się możliwość rezerwacji kolejnego hasła.
 
==Zasady korygowania haseł==
# Aktualizacja treści pod kątem zgodności z przepisami prawa, z powołaniem na aktualne akty prawne (jeżeli dotyczy)
# Rozbudowanie treści o co najmniej 2000 znaków (bazując na wyszukanej literaturze). Hasło po poprawkach musi być o co najmniej 2000 znaków dłuższe niż wcześniej oraz mieć min. 5000 znaków długości. '''UWAGA!!! proszę zwrócić uwagę, żeby przy każdym dodanym fragmencie''' był przypis ze źródłem, sformatowany zgodnie z [[Pomoc:Przypisy|Zasady tworzenia przypisów]].
# Rozbudowa może polegać częściowo także na dodaniu samodzielnie narysowanego rysunku dobrej jakości
# Aktualizacja literatury naukowej o pozycje z roku 2010 lub nowsze (1-2 książki lub artykuły naukowe),
# Aktualizacja literatury naukowej o min. 3 nowe pozycje dostępne w internecie (wyszukane w http://scholar.google.pl i dostępne jako pdf, z linkiem do pdf) - '''patrz: informacje szczegółowe poniżej!'''
# Sformatowanie CAŁEJ literatury zgodnie ze standardem EZ (patrz: [[Pomoc:Przypisy|Zasady tworzenia przypisów]])
# Posortowanie literatury alfabetycznie
 
<google>text</google>
 
==Zasady formatowania haseł==
# Przykład wzorcowo sformatowanego hasła: [[Analiza SWOT]].
# Należy uzupełnić pole '''autor''' na końcu strony o swoje imię i nazwisko - zwykle dopisać się po przecinku, chyba że zmieniono hasło w całości.
# [[Pomoc:Zasady przygotowania haseł|Zasady przygotowania haseł]] (w tym '''jak umieścić rysunek''')
# [[Pomoc:Przypisy|Zasady tworzenia przypisów]]
# [[Pomoc:Zasady linkowania|Zasady linkowania]]
# Każde hasło musi należeć do co najmniej jednej kategorii. Kategorię dodaje się na końcu hasła następująco: '''<nowiki>[[Kategoria:Nazwa kategorii]]</nowiki>'''. Zobacz [[:Kategoria:Main|listę kategorii]].
 
==Linki do plików PDF w bibliografii==
# '''Celem dodania linków do artykułów naukowych jest umożliwienie czytelnikowi dalszego pogłębienia wiedzy'''
# W każdym haśle należy dodać artykuły naukowe związane z tematem hasła, co najmniej 3.
# Znajdź w internecie artykuły naukowe poświęcone tematyce, której dotyczy hasło. Można to zrobić na kilka sposobów:
#* Google Scholar - https://scholar.google.com - wpisz swoje hasło lub jego fragment w języku polskim lub angielskim. Jeśli na prawo od wyniku znajduje się link "PDF", to możesz linkować ten artykuł.
#* Wpisz w wyszukiwarce Google tytuł hasła i dodaj "filetype:pdf", wtedy Google znajdzie pliki PDF dostępne w sieci. Nie wszystkie będą artykułami naukowymi, dlatego trzeba uważać, co się wybiera. Interesują Cię wyłącznie artykuły z czasopism.
#* Inne portale to Academia.edu oraz ResearchGate - one jednak wymagają założenia darmowego konta.
# Sformatuj prawidłowy przypis bibliograficzny do wybranego artykułu. W przypadku Google Scholar przydatny może być link "Cytuj", który zwykle zawiera niezbędne dane, czasem nawet w dobrym formacie. W pozostałych przypadkach trzeba w pliku PDF odnaleźć niezbędne informacje.
# Wstaw przypis w bibliografii.
# Dodaj link do pliku PDF. Aktywnym tekstem ma być wyłącznie tytuł artykułu. Należy to zrobić tak:
#: '''Nazwisko I. (2016), ''&#91;http://... Tytuł artykułu&#93;'', "Tytuł czasopisma", Vol. ..., Nr ...'''
#: Zwróć uwagę, że link jest w pojedynczym nawiasie kwadratowym - inaczej niż w przypadku linków wewnętrznych.
#: Nie linkujemy do stron internetowych typu Wikipedia, portale, blogi, itp.!!!
 
 
{{a|Krzysztof Woźniak, Sławomir Wawak}}

Aktualna wersja na dzień 22:56, 25 paź 2023

Wymagania podstawowe i procedura realizacji zadań

Aktualnie z przyczyn technicznych nie ma możliwości edycji treści Encyklopedii przez użytkowników nieposiadających co najmniej rangi Edytora.