Długi ogon: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
Nie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
Linia 3: Linia 3:
'''Przykład podmiotów''', funkcjonujących na zasadach „długiego ogona” są: Allegro.pl, eBay.com czy Walmart.
'''Przykład podmiotów''', funkcjonujących na zasadach „długiego ogona” są: Allegro.pl, eBay.com czy Walmart.


==Charakterystyka==
==Charakterystyka długiego ogona==
Większość pozycji w asortymencie, która określana jest '''„dopełnieniem bestsellerów”'''…
Większość pozycji w asortymencie, która określana jest '''„dopełnieniem bestsellerów”'''…



Wersja z 18:42, 3 gru 2022

To koncepcja, której autorem jest Chris Anderson. Jej głównym założeniem jest posiadanie dużej ilości asortymentu, który zaspokoi indywidualne potrzeby konsumentów.

Przykład podmiotów, funkcjonujących na zasadach „długiego ogona” są: Allegro.pl, eBay.com czy Walmart.

Charakterystyka długiego ogona

Większość pozycji w asortymencie, która określana jest „dopełnieniem bestsellerów”

Czynniki długiego ogona

Chris Andersen wyróżnia trzy główne czynniki:

  • Upowszechnianie metod wytwarzania
  • Upowszechnianie metod dystrybucji
  • Łączenie podaży z popytem

Bibliografia

Autor: Katarzyna Michalczyk