Poziom jakości

Z Encyklopedia Zarządzania
Wersja z dnia 18:07, 8 sty 2019 autorstwa Sw (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Poziom jakości to wartość jakości, możliwa do zmierzenia. To określony (przez klienta, producenta, wymagania prawne itp.) i zmierzony stan wykonania usługi bądź zakupionego towaru.

Na poziom jakości wpływają trzy czynniki:

  1. Funkcjonalność:
  2. Użyteczność:
    • trwałość
    • sprawność wykorzystania
    • niezawodność działania
  3. Przydatność:
    • warunki eksploatacji
    • warunki społeczne
    • jednorodność jakości

Bibliografia

  • Iwasiewicz A., Zarządzanie jakością, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa-Kraków 1999
  • Karaszweski R., Zarządzanie jakością, Koncepcje, metody i narzędzia stosowane przez liderów światowego biznesu, Wyd. "Dom Organizatora", Toruń 2005

Autor: Barbara Zbyrad

At work.png

To jest zalążek artykułu.
Jeśli posiadasz kompetencje i uprawnienia, możesz go rozbudować.
Usuń tę informację po rozbudowie hasła