Poziom jakości
Z Encyklopedia Zarządzania
Poziom jakości to wartość jakości, możliwa do zmierzenia. To określony (przez klienta, producenta, wymagania prawne itp.) i zmierzony stan wykonania usługi bądź zakupionego towaru.
Na poziom jakości wpływają trzy czynniki:
- Funkcjonalność:
- sprawność techniczna
- nowoczesność
- normalizacja
- Użyteczność:
- trwałość
- sprawność wykorzystania
- niezawodność działania
- Przydatność:
- warunki eksploatacji
- warunki społeczne
- jednorodność jakości
Bibliografia
- Iwasiewicz A., Zarządzanie jakością, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa-Kraków 1999
- Karaszweski R., Zarządzanie jakością, Koncepcje, metody i narzędzia stosowane przez liderów światowego biznesu, Wyd. "Dom Organizatora", Toruń 2005
Autor: Barbara Zbyrad
To jest zalążek artykułu. |