Elektroniczny kod produktu
Elektroniczny kod produktu |
---|
Polecane artykuły |
EPC (Electronic Product Code, Elektroniczny Kod Produktu) - jest swego rodzaju numerem seryjnym, unikatowym na skalę globalną, który można określić mianem następcy standardowego kodu kreskowego.
EPC znajduje swoje zastosowanie w połączeniu z systemem RFID.
Dzięki oznakowaniu produktu takim numerem (co najczęściej ma miejsce w postaci naklejonej etykiety, tak zwanego Tagu) możliwe jest identyfikowanie położenia każdego produktu w obrębie łańcucha dostaw.
Obecnie najczęściej stosowanym rodzajem kodu jest 96-bit EPC, w którym zapisany jest numer identyfikacyjny, zwany SGTIN (Serialized Globar Trade Identification Number) zawierający informacje o producencie, rodzaju obiektu oraz jego numer seryjny
Elementy kodu
Nazwy i zastosowanie poszczególnych pól zapisanych w 96-cio bitowym znaczniku EPC
- Nagłówek - określa długość całego numeru identyfikacyjnego EPC
- Wartość filtru - stosowana do szybkiego filtrowania i wstępnej selekcji podstawowych typów logistycznych
- Podział - wskazuje długość prefiksu firmy i oznaczenie jednostki
- Prefiks firmy - identyfikujący producenta produktu
- Oznaczenie jednostki - określające typ produktu
- Numer identyfikacyjny - jest numerem niepowtarzalnym dla każdej pozycji
Bibliografia
- Chow H, Choy K and Lee W. (2007), " Integration of web-based and RFID technology in visualizing logistics operations- a case study" Supply Chain Management: An International Journal, Vol. 12 No. 3, pp. 221–234
- "Najlepsze praktyki w logistyce. Materiały konferencyjne" Instytut Logistyki i Magazynowania, 2006
Autor: Dominika Michałowicz