Długi ogon
Z Encyklopedia Zarządzania
To koncepcja, której autorem jest Chris Anderson. Jej głównym założeniem jest posiadanie dużej ilości asortymentu, który zaspokoi indywidualne potrzeby konsumentów.
Przykład podmiotów, funkcjonujących na zasadach „długiego ogona” są: Allegro.pl, eBay.com czy Walmart.
Charakterystyka
Większość pozycji w asortymencie, która określana jest „dopełnieniem bestsellerów”…
Czynniki długiego ogona
Chris Andersen wyróżnia trzy główne czynniki:
- Upowszechnianie metod wytwarzania
- Upowszechnianie metod dystrybucji
- Łączenie podaży z popytem
Bibliografia
- Chodak G., (2008), Wybrane aspekty zarządzania długim ogonem w sklepie internetowym, Politechnika Wrocławska.
- Hope E., (2014), Recenzja książki Chrisa Andersona „Długi ogon: ekonomia przyszłości – każdy konsument ma głos”, Politechnika Gdańska.
- Stępnicka S., Bąkowska P., (2013), Koncepcja „długiego ogona” w naukach ekonomii i zarządzania, „Organizacja i zarządzanie”, Kwartalnik Naukowy nr.1 (21).
- Strzelecki A., (2007), Jak przeszukujemy sieć? ”Długi ogon wyszukiwania”, „E-mentor nr 4 (21)”.
Autor: Katarzyna Michalczyk