Jishunken: Różnice pomiędzy wersjami
Z Encyklopedia Zarządzania
(LinkTitles.) |
mNie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Jishunken''' (Jap. 自信建, jap. "budowanie pewności siebie") to japońska filozofia zarządzania, która zakłada, że pracownicy powinni być zaangażowani i motywowani, aby osiągnąć swój pełny potencjał. Jishunken jest skoncentrowany na budowaniu pewności siebie pracowników poprzez rozwijanie ich kompetencji i umiejętności oraz dostarczanie im odpowiedniego wsparcia, aby mogli odnieść sukces. | |||
==Założenia== | |||
Jishunken to filozofia zarządzania, która zakłada, że pracownicy powinni być zaangażowani i motywowani, aby osiągnąć swój pełny potencjał. Założenia tej filozofii obejmują: | |||
* Pracownicy są najważniejszym zasobem firmy: Jishunken stawia pracowników na pierwszym miejscu i uważa, że ich zaangażowanie i motywacja są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu firmy. | |||
* Budowanie pewności siebie: Jishunken skupia się na budowaniu pewności siebie pracowników poprzez rozwijanie ich kompetencji i umiejętności oraz dostarczanie im odpowiedniego wsparcia. | |||
* Zwiększenie zaangażowania: Jishunken zakłada, że pracownicy będą bardziej zaangażowani, jeśli ich potrzeby i cele będą zgodne z celami firmy. | |||
* Kultura organizacyjna: Jishunken promuje kulturę organizacyjną, która jest sprzyjająca rozwojowi pracowników i umożliwia im osiąganie swojego pełnego potencjału. | |||
* Współpraca: Jishunken zachęca do współpracy między pracownikami i działami, co pozwala na lepsze wykorzystanie zasobów firmy i lepsze rezultaty. | |||
* Ciągłe doskonalenie: Jishunken zakłada, że firmy powinny być ciągle doskonalone i innowacyjne. | |||
==Bibliogafia== | ==Bibliogafia== | ||
Linia 8: | Linia 15: | ||
* Pascale, R. and Athos, A. (1982) ''The Art of Japanese Management'', Harmondsworth, Penguin | * Pascale, R. and Athos, A. (1982) ''The Art of Japanese Management'', Harmondsworth, Penguin | ||
[[Kategoria:Metody i techniki jakości]] | [[Kategoria:Metody i techniki jakości]] | ||
[[en:Jishunken]] | [[en:Jishunken]] | ||
Wersja z 23:15, 20 sty 2023
Jishunken (Jap. 自信建, jap. "budowanie pewności siebie") to japońska filozofia zarządzania, która zakłada, że pracownicy powinni być zaangażowani i motywowani, aby osiągnąć swój pełny potencjał. Jishunken jest skoncentrowany na budowaniu pewności siebie pracowników poprzez rozwijanie ich kompetencji i umiejętności oraz dostarczanie im odpowiedniego wsparcia, aby mogli odnieść sukces.
Założenia
Jishunken to filozofia zarządzania, która zakłada, że pracownicy powinni być zaangażowani i motywowani, aby osiągnąć swój pełny potencjał. Założenia tej filozofii obejmują:
- Pracownicy są najważniejszym zasobem firmy: Jishunken stawia pracowników na pierwszym miejscu i uważa, że ich zaangażowanie i motywacja są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu firmy.
- Budowanie pewności siebie: Jishunken skupia się na budowaniu pewności siebie pracowników poprzez rozwijanie ich kompetencji i umiejętności oraz dostarczanie im odpowiedniego wsparcia.
- Zwiększenie zaangażowania: Jishunken zakłada, że pracownicy będą bardziej zaangażowani, jeśli ich potrzeby i cele będą zgodne z celami firmy.
- Kultura organizacyjna: Jishunken promuje kulturę organizacyjną, która jest sprzyjająca rozwojowi pracowników i umożliwia im osiąganie swojego pełnego potencjału.
- Współpraca: Jishunken zachęca do współpracy między pracownikami i działami, co pozwala na lepsze wykorzystanie zasobów firmy i lepsze rezultaty.
- Ciągłe doskonalenie: Jishunken zakłada, że firmy powinny być ciągle doskonalone i innowacyjne.
Bibliogafia
- Womack, J.P., Jones, D.T. and Roos, D. (1990), The Machine that Changed the World: The Triumph of Lean Production, New York, Rawson Macmillan
- Schonberger, R. (1982), Japanese Manufacturing Techniques, New York, The Free Press
- Pascale, R. and Athos, A. (1982) The Art of Japanese Management, Harmondsworth, Penguin