Maksymalizacja zysku: Różnice pomiędzy wersjami
(Utworzono nową stronę "{{stub}}") |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Maksymalizacja zysku''' jest określana jako główny cel funkcjonowania przedsiębiorstwa o charakterze kapitalistycznym. Założenie może być zrealizowane poprzez zwiększenie wielkości produkcji oraz sprzedaży, a także poprzez redukcję '''kosztów własnych'''. | |||
Chęć do maksymalizacji zysków skłania przedsiębiorców do wykorzystania różnorakich metod do zmniejszenia kosztów produkcji oraz do zwiększenia wielkości sprzedaży. To z kolei napędza wszelkie działania właścicieli firm do: | |||
* wprowadzania modernizacji procesów produkcyjnych | |||
* usprawniania organizacji pracy w przedsiębiorstwie | |||
* stosowania innowacji oraz podnoszenia jakości wytwarzanych produktów | |||
* tworzenia "agresywnych" kampanii marketingowych | |||
* eksplorowania nowych rynków zbytu | |||
Wielkość wypracowanego zysku netto jest kluczowym miernikiem sukcesu każdego przedsiębiorstwa. Największy nacisk na ten element kładzie się w przedsiębiorstwach małych i średnich, które mają charakter działalności jednoosobowej bądź są własnością kilkuosobowej spółki cywilnej. Jeśli chodzi duże korporacje funkcjonujące na zasadzie akcjonariatu to skupiają się one przede wszystkim na rozwoju posiadanych przedsiębiorstw oraz poprawianie konkurencyjności na rynku krajowym i międzynarodowym. |
Wersja z 13:22, 12 sty 2023
Maksymalizacja zysku jest określana jako główny cel funkcjonowania przedsiębiorstwa o charakterze kapitalistycznym. Założenie może być zrealizowane poprzez zwiększenie wielkości produkcji oraz sprzedaży, a także poprzez redukcję kosztów własnych.
Chęć do maksymalizacji zysków skłania przedsiębiorców do wykorzystania różnorakich metod do zmniejszenia kosztów produkcji oraz do zwiększenia wielkości sprzedaży. To z kolei napędza wszelkie działania właścicieli firm do:
- wprowadzania modernizacji procesów produkcyjnych
- usprawniania organizacji pracy w przedsiębiorstwie
- stosowania innowacji oraz podnoszenia jakości wytwarzanych produktów
- tworzenia "agresywnych" kampanii marketingowych
- eksplorowania nowych rynków zbytu
Wielkość wypracowanego zysku netto jest kluczowym miernikiem sukcesu każdego przedsiębiorstwa. Największy nacisk na ten element kładzie się w przedsiębiorstwach małych i średnich, które mają charakter działalności jednoosobowej bądź są własnością kilkuosobowej spółki cywilnej. Jeśli chodzi duże korporacje funkcjonujące na zasadzie akcjonariatu to skupiają się one przede wszystkim na rozwoju posiadanych przedsiębiorstw oraz poprawianie konkurencyjności na rynku krajowym i międzynarodowym.