Długi ogon: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
|||
Linia 17: | Linia 17: | ||
Drugi wspomniany serwis, czyli eBay.pl, odniósł sukces dzięki jednej głównej zasadzie, czyli fakt, że za pomocą tej platformy '''wielu użytkowników może zarówno sprzedawać jak i kupować niezliczoną ilość dóbr''', z przeróżnych dziedzin, ponieważ serwis ten skupia się zarówno na produktach popularnych jak i na produktach niszowych. Podobnie jest w przypadku drugiego wspomnianego serwisu, czyli Allegro.pl. Co prawda jest on o kilka lat młodszy od swojego poprzednika, ale działa równie dobrze. | Drugi wspomniany serwis, czyli eBay.pl, odniósł sukces dzięki jednej głównej zasadzie, czyli fakt, że za pomocą tej platformy '''wielu użytkowników może zarówno sprzedawać jak i kupować niezliczoną ilość dóbr''', z przeróżnych dziedzin, ponieważ serwis ten skupia się zarówno na produktach popularnych jak i na produktach niszowych. Podobnie jest w przypadku drugiego wspomnianego serwisu, czyli Allegro.pl. Co prawda jest on o kilka lat młodszy od swojego poprzednika, ale działa równie dobrze. | ||
Andersen podkreśla, że w przypadku oby tych platform pojawia się jedno '''niedociągnięcie''', które pokazuje swoistą niedoskonałość działania koncepcji długiego ogona w obu tych serwisach, a jest to m.in. brak systemu rekomendacyjnego towarów jak i również pewnego rodzaju rankingu pokazującego produkty według ocen. | Andersen podkreśla, że w przypadku oby tych platform pojawia się jedno '''niedociągnięcie''', które pokazuje swoistą niedoskonałość działania koncepcji długiego ogona w obu tych serwisach, a jest to m.in. brak systemu rekomendacyjnego towarów jak i również pewnego rodzaju rankingu pokazującego produkty według ocen (Stępnicka S., Bąkowska P.). | ||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== |
Wersja z 18:17, 3 gru 2022
To koncepcja, której autorem jest Chris Anderson. Jej głównym założeniem jest posiadanie dużej ilości asortymentu, który zaspokoi indywidualne potrzeby konsumentów.
Przykład podmiotów, funkcjonujących na zasadach „długiego ogona” są: Allegro.pl, eBay.com czy Walmart.
Charakterystyka długiego ogona
Większość pozycji w asortymencie, która określana jest „dopełnieniem bestsellerów”…
Czynniki długiego ogona
Chris Andersen wyróżnia trzy główne czynniki:
- Upowszechnianie metod wytwarzania
- Upowszechnianie metod dystrybucji
- Łączenie podaży z popytem (Stępnicka S., Bąkowska P.,)
Zarządzanie długim ogonem w sklepie internetowym
Jak wspomniano już wyżej, koncepcje długiego ogona stosują międzynarodowe firmy np. Allegro.pl oraz eBay.com. Które reprezentują klasyczny przykład podmiotów stosujących koncepcję długiego ogona.
Drugi wspomniany serwis, czyli eBay.pl, odniósł sukces dzięki jednej głównej zasadzie, czyli fakt, że za pomocą tej platformy wielu użytkowników może zarówno sprzedawać jak i kupować niezliczoną ilość dóbr, z przeróżnych dziedzin, ponieważ serwis ten skupia się zarówno na produktach popularnych jak i na produktach niszowych. Podobnie jest w przypadku drugiego wspomnianego serwisu, czyli Allegro.pl. Co prawda jest on o kilka lat młodszy od swojego poprzednika, ale działa równie dobrze.
Andersen podkreśla, że w przypadku oby tych platform pojawia się jedno niedociągnięcie, które pokazuje swoistą niedoskonałość działania koncepcji długiego ogona w obu tych serwisach, a jest to m.in. brak systemu rekomendacyjnego towarów jak i również pewnego rodzaju rankingu pokazującego produkty według ocen (Stępnicka S., Bąkowska P.).
Bibliografia
- Chodak G., (2008), Wybrane aspekty zarządzania długim ogonem w sklepie internetowym, Politechnika Wrocławska.
- Hope E., (2014), Recenzja książki Chrisa Andersona „Długi ogon: ekonomia przyszłości – każdy konsument ma głos”, Politechnika Gdańska.
- Stępnicka S., Bąkowska P., (2013), Koncepcja „długiego ogona” w naukach ekonomii i zarządzania, „Organizacja i zarządzanie”, Kwartalnik Naukowy nr.1 (21).
- Strzelecki A., (2007), Jak przeszukujemy sieć? ”Długi ogon wyszukiwania”, „E-mentor nr 4 (21)”.
Autor: Katarzyna Michalczyk