Długi ogon: Różnice pomiędzy wersjami
Z Encyklopedia Zarządzania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
==Charakterystyka== | ==Charakterystyka== | ||
Większość pozycji w asortymencie, która określana jest '''„dopełnieniem bestsellerów”'''… | Większość pozycji w asortymencie, która określana jest '''„dopełnieniem bestsellerów”'''… | ||
==Czynniki długiego ogona== | |||
Chris Andersen wyróżnia '''trzy główne czynniki''': | |||
* Upowszechnianie metod wytwarzania | |||
* Upowszechnianie metod dystrybucji | |||
* Łączenie podaży z popytem | |||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== |
Wersja z 17:42, 3 gru 2022
To koncepcja, której autorem jest Chris Anderson. Jej głównym założeniem jest posiadanie dużej ilości asortymentu, który zaspokoi indywidualne potrzeby konsumentów.
Przykład podmiotów, funkcjonujących na zasadach „długiego ogona” są: Allegro.pl, eBay.com czy Walmart.
Charakterystyka
Większość pozycji w asortymencie, która określana jest „dopełnieniem bestsellerów”…
Czynniki długiego ogona
Chris Andersen wyróżnia trzy główne czynniki:
- Upowszechnianie metod wytwarzania
- Upowszechnianie metod dystrybucji
- Łączenie podaży z popytem
Bibliografia
- Chodak G., (2008), Wybrane aspekty zarządzania długim ogonem w sklepie internetowym, Politechnika Wrocławska.
- Hope E., (2014), Recenzja książki Chrisa Andersona „Długi ogon: ekonomia przyszłości – każdy konsument ma głos”, Politechnika Gdańska.
- Stępnicka S., Bąkowska P., (2013), Koncepcja „długiego ogona” w naukach ekonomii i zarządzania, „Organizacja i zarządzanie”, Kwartalnik Naukowy nr.1 (21).
- Strzelecki A., (2007), Jak przeszukujemy sieć? ”Długi ogon wyszukiwania”, „E-mentor nr 4 (21)”.
Autor: Katarzyna Michalczyk