Zarządzanie wartością projektu: Różnice pomiędzy wersjami
(Utworzono nową stronę "...") |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
... | ... | ||
Zarządzanie wartością (z ang. Value Management) stanowi zbiór procedur oraz praktyk, które powiązane są ze wsparciem zarządzania projektami celem maksymalizacji efektywności realizowanego projektu. Zgodnie z definicją Kelly’ego zarządzanie wartością to proces podczas którego funkcjonalne korzyści projektu są definiowane oraz zestawiane z systemem wartości, który został określony przez klienta (pojedynczą jednostkę lub organizację), który ma zamiar przeprowadzić projekt (Stabryła A., Małkus T., 2014, s. 147). | |||
Definicja Institute of Value Management zakłada, że zarządzanie wartością jest ustrukturyzowanym działaniem, które opiera się na podejściu zespołowym co do analizy funkcjonalnych wymogów procesu z zamiarem uzyskania optymalnej funkcjonalności przy minimalnym koszcie (Stabryła A., Małkus T., 2014, s. 147). | |||
Departament Skarbu Nowej Południowej Walii przedstawia zarządzanie wartością jako analityczny i ustrukturyzowany proces tworzenia innowacyjnych oraz kompleksowych rozwiązań złożonych problemów (Stabryła A., Małkus T., 2014, s. 147). | |||
Zarządzanie wartością projektu można zdefiniować jako proces komunikacyjny pomiędzy grupami interesariuszy projektu, który umożliwia wzajemne zrozumienie występujących ograniczeń oraz określenie oczekiwań (Stabryła A., Małkus T., 2014, s. 147). | |||
Zarządzanie wartością projektu stanowi proces złożony, którego największą trudnością jest kwantyfikacja wartości projektu, ponieważ proces ten wymaga przygotowania oraz wdrożenia specjalistycznych metod, które pozwalają personelowi zarządzającemu mierzenie i kontrolowanie wartości projektu dla poszczególnych grup interesariuszy (Łada M., Kozarkiewicz A., 2010, s. 41). |
Wersja z 10:32, 26 mar 2021
... Zarządzanie wartością (z ang. Value Management) stanowi zbiór procedur oraz praktyk, które powiązane są ze wsparciem zarządzania projektami celem maksymalizacji efektywności realizowanego projektu. Zgodnie z definicją Kelly’ego zarządzanie wartością to proces podczas którego funkcjonalne korzyści projektu są definiowane oraz zestawiane z systemem wartości, który został określony przez klienta (pojedynczą jednostkę lub organizację), który ma zamiar przeprowadzić projekt (Stabryła A., Małkus T., 2014, s. 147). Definicja Institute of Value Management zakłada, że zarządzanie wartością jest ustrukturyzowanym działaniem, które opiera się na podejściu zespołowym co do analizy funkcjonalnych wymogów procesu z zamiarem uzyskania optymalnej funkcjonalności przy minimalnym koszcie (Stabryła A., Małkus T., 2014, s. 147). Departament Skarbu Nowej Południowej Walii przedstawia zarządzanie wartością jako analityczny i ustrukturyzowany proces tworzenia innowacyjnych oraz kompleksowych rozwiązań złożonych problemów (Stabryła A., Małkus T., 2014, s. 147). Zarządzanie wartością projektu można zdefiniować jako proces komunikacyjny pomiędzy grupami interesariuszy projektu, który umożliwia wzajemne zrozumienie występujących ograniczeń oraz określenie oczekiwań (Stabryła A., Małkus T., 2014, s. 147). Zarządzanie wartością projektu stanowi proces złożony, którego największą trudnością jest kwantyfikacja wartości projektu, ponieważ proces ten wymaga przygotowania oraz wdrożenia specjalistycznych metod, które pozwalają personelowi zarządzającemu mierzenie i kontrolowanie wartości projektu dla poszczególnych grup interesariuszy (Łada M., Kozarkiewicz A., 2010, s. 41).