Techniki organizatorskie: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== | ||
* Jaczynowski L. (2016), [https://www.wsmciechanow.edu.pl/wp-content/uploads/2016/11/06_Jaczynowski.pdf "Diagnozowanie studenckich oczekiwań"], ''Rocznik Naukowy Wydziału Zarządzania w Ciechanowie'' nr. 1-4, Ciechanów. | |||
* Kunikowski G., Smagowicz J., Uklańska A. (2019), [https://nsz.wat.edu.pl/pdf-132739-61518?filename=Application%20of%20Methods.pdf "Zastosowanie metod i technik w procesach wspomagających proces zarządzania kryzysowego"], ''Nowoczesne systemy zarządzania'' nr. 4, Warszawa. | |||
* Mikołajczyk Z. (1995), ''Techniki organizatorskie w rozwiązywaniu problemów zarządzania'', PWN, Warszawa. | * Mikołajczyk Z. (1995), ''Techniki organizatorskie w rozwiązywaniu problemów zarządzania'', PWN, Warszawa. | ||
* [https://mikroporady.pl/slownik-pojec/techniki-organizatorskie#:~:text=Techniki%20organizatorskie%20s%C4%85%20to%20celowo,od%20zakresu%20problemowego%2C%20kt%C3%B3rego%20dotycz%C4%85 "www.mikroporady.pl"] (2022), ''Słownik pojęć - techniki organizatorskie''. | * [https://mikroporady.pl/slownik-pojec/techniki-organizatorskie#:~:text=Techniki%20organizatorskie%20s%C4%85%20to%20celowo,od%20zakresu%20problemowego%2C%20kt%C3%B3rego%20dotycz%C4%85 "www.mikroporady.pl"] (2022), ''Słownik pojęć - techniki organizatorskie''. |
Wersja z 18:04, 31 mar 2022
Techniki organizatorskie - są to świadomie oraz celowo opracowane zalecenia, nadające się do wielokrotnego wykorzystania w procesie zarządzania. Zazwyczaj dotyczą one rozwiązywania problemów. Techniki organizatorskie charakteryzują się dużą szczegółowością zaleceń, ale w dużym stopniu zależą przede wszystkim od zakresu problemowego, którego dotyczą. Są to narzędzia wykorzystywane w analizie oraz rozwiązywaniu problemów przedsiębiorstwa w sferze organizacji i zarządzania. Stosowanie w procesie podejmowania decyzji różnych technik znacząco wpływa na wzrost poziomu racjonalności podejmowanych decyzji. Dzięki posługiwaniu się technikami organizatorskimi, zarównon menadżer jak i inni decydenci są w stanie dokładniej zidentyfikować problem decyzyjny, sformułować większą liczbę rozwiązań dla danego problemu oraz na końcu wybrać najlepsze rozwiązanie (www.mikroporady.pl 2022, Słownik pojęć - techniki organizatorskie).
Technika organizatorska jest częścią metody organizatorskiej, określonym wzorcem postępowania badawczego, który składa się jednocześnie z dwóch elementów (Mikołajczyk 1995, s. 39):
- instrument badawczy w postaci modelu i/lub specjalistycznych przyrządów
- sposób wykorzystania danego intrumentu, w celu realizacji założeń metody - sposób ten jest określony poprzez przyjęte koncepcje postępowania na podstawie badań naukowych oraz doświadczeń projektowych.
Bibliografia
- Jaczynowski L. (2016), "Diagnozowanie studenckich oczekiwań", Rocznik Naukowy Wydziału Zarządzania w Ciechanowie nr. 1-4, Ciechanów.
- Kunikowski G., Smagowicz J., Uklańska A. (2019), "Zastosowanie metod i technik w procesach wspomagających proces zarządzania kryzysowego", Nowoczesne systemy zarządzania nr. 4, Warszawa.
- Mikołajczyk Z. (1995), Techniki organizatorskie w rozwiązywaniu problemów zarządzania, PWN, Warszawa.
- "www.mikroporady.pl" (2022), Słownik pojęć - techniki organizatorskie.
- Żukowski P. (2009), "Techniki zarządzania stosowane przez menadżerów w organizacji", Problemy profesjologii nr. 2, Zielona Góra.
Autor: Patryk Kozioł