Zarządzanie wersjami: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
(Utworzono nową stronę "...")
 
Nie podano opisu zmian
Linia 1: Linia 1:
...
'''Zarządzanie wersjami''' – proces zawierający w sobie takie działania jak konsultowanie, planowanie oraz zarządzanie zmianami w danym produkcie lub usłudze. Zarządzanie wersjami charakteryzuje się koncentracją na wysokiej jakości rezultatów działań w ramach rozwijania usługi lub produktu od momentu inicjacji prac aż do publikacji [Howard 2012, s.1-2]. Celem tego podejścia jest przede wszystkim pewność, że poczynione w trakcie realizacji produktu zmiany zostały odpowiednio wdrożone w środowisku IT przy jednoczesnym minimalizowaniu ryzyka dla biznesowej strony przedsięwzięcia [Shanmugasundaram, Sarojini 2018, s. 5]. W ramach powtarzalnego i kontrolowanego procesu zarządzania wersjami wersje oprogramowania powinny być wydawane na czas, przy zachowaniu najwyższej jakości i zgodności z wymaganiami [Howard 2012, s. 1-2].
W zakres zarządzania wersjami wchodzą takie działania jak [Shanmugasundaram, Sarojini 2018, s. 5]:
* szybka implementacja zmian w oprogramowaniu przy jednoczesnym optymalizowaniu kosztów i zmniejszaniu ryzyka,
* wydawanie wersji według ustalonego harmonogramu oraz według kryteriów gotowości danej wersji, wśród których wymienia się m.in. jakość danej wersji, plan wdrażania i wycofywania, a także plan zarządzania ryzykiem,
* prowadzenie szkoleń i dokumentacji związanych z zapewnieniem wsparcia technicznego dla użytkowników wprowadzanej usługi lub produktu, mających na celu ułatwienie korzystania.

Wersja z 20:15, 22 kwi 2021

Zarządzanie wersjami – proces zawierający w sobie takie działania jak konsultowanie, planowanie oraz zarządzanie zmianami w danym produkcie lub usłudze. Zarządzanie wersjami charakteryzuje się koncentracją na wysokiej jakości rezultatów działań w ramach rozwijania usługi lub produktu od momentu inicjacji prac aż do publikacji [Howard 2012, s.1-2]. Celem tego podejścia jest przede wszystkim pewność, że poczynione w trakcie realizacji produktu zmiany zostały odpowiednio wdrożone w środowisku IT przy jednoczesnym minimalizowaniu ryzyka dla biznesowej strony przedsięwzięcia [Shanmugasundaram, Sarojini 2018, s. 5]. W ramach powtarzalnego i kontrolowanego procesu zarządzania wersjami wersje oprogramowania powinny być wydawane na czas, przy zachowaniu najwyższej jakości i zgodności z wymaganiami [Howard 2012, s. 1-2]. W zakres zarządzania wersjami wchodzą takie działania jak [Shanmugasundaram, Sarojini 2018, s. 5]:

  • szybka implementacja zmian w oprogramowaniu przy jednoczesnym optymalizowaniu kosztów i zmniejszaniu ryzyka,
  • wydawanie wersji według ustalonego harmonogramu oraz według kryteriów gotowości danej wersji, wśród których wymienia się m.in. jakość danej wersji, plan wdrażania i wycofywania, a także plan zarządzania ryzykiem,
  • prowadzenie szkoleń i dokumentacji związanych z zapewnieniem wsparcia technicznego dla użytkowników wprowadzanej usługi lub produktu, mających na celu ułatwienie korzystania.