|
|
Linia 1: |
Linia 1: |
| Niniejsza strona zawiera podstawowe zasady uczestnictwa w projekcie aktualizacji treści haseł.
| |
|
| |
| ==Wymagania podstawowe i procedura realizacji zadań== | | ==Wymagania podstawowe i procedura realizacji zadań== |
| '''Zobacz modyfikację zasad dla [[Pomoc:CEOpedia|haseł w języku angielskim]]!'''
| | Aktualnie z przyczyn technicznych nie ma możliwości edycji treści Encyklopedii przez użytkowników nieposiadających co najmniej rangi Edytora. |
| # Należy założyć konto na portalu Encyklopedia Zarządzania - wersja do edycji (edit.mfiles.pl).
| |
| # Po otrzymaniu informacji o założeniu konta, należy przeglądnąć listę haseł do zrobienia na stronie https://kpz.uek.krakow.pl/student/index.php
| |
| # Załóż konto także na tej stronie wpisując hasło podane przez prowadzącego
| |
| # Po wybraniu hasła należy je zarezerwować na podanej wyżej stronie
| |
| # Możliwa jest tylko jedna rezerwacja na raz.
| |
| # Po zarezerwowaniu hasła masz 14 dni na wykonanie niezbędnych poprawek i uzupełnień
| |
| # System rezerwacji wykrywa i podpowiada jak poprawić typowe błędy formatowania.
| |
| # Po zakończeniu edycji należy zgłosić hasło do oceny w systemie rezerwacji.
| |
| # Po zaakceptowaniu edycji otwiera się możliwość rezerwacji kolejnego hasła.
| |
| | |
| ==Zasady korygowania haseł==
| |
| # Aktualizacja treści pod kątem zgodności z przepisami prawa, z powołaniem na aktualne akty prawne (jeżeli dotyczy)
| |
| # Rozbudowanie treści o co najmniej 2000 znaków (bazując na wyszukanej literaturze). Hasło po poprawkach musi być o co najmniej 2000 znaków dłuższe niż wcześniej oraz mieć min. 5000 znaków długości. '''UWAGA!!! proszę zwrócić uwagę, żeby przy każdym dodanym fragmencie''' był przypis ze źródłem, sformatowany zgodnie z [[Pomoc:Przypisy|Zasady tworzenia przypisów]].
| |
| # Rozbudowa może polegać częściowo także na dodaniu samodzielnie narysowanego rysunku dobrej jakości
| |
| # Aktualizacja literatury naukowej o pozycje z roku 2012 lub nowsze (1-2 książki lub artykuły naukowe),
| |
| # Aktualizacja literatury naukowej o min. 3 nowe pozycje dostępne w internecie (wyszukane w http://scholar.google.pl i dostępne jako pdf, z linkiem do pdf) - '''patrz: informacje szczegółowe poniżej!'''
| |
| # Sformatowanie CAŁEJ literatury zgodnie ze standardem EZ (patrz: [[Pomoc:Przypisy|Zasady tworzenia przypisów]])
| |
| # Posortowanie literatury alfabetycznie
| |
| | |
| <google>text</google>
| |
| | |
| ==Zasady formatowania haseł==
| |
| # Przykład wzorcowo sformatowanego hasła: [[Analiza SWOT]].
| |
| # Należy uzupełnić pole '''autor''' na końcu strony o swoje imię i nazwisko - zwykle dopisać się po przecinku, chyba że zmieniono hasło w całości.
| |
| # [[Pomoc:Zasady przygotowania haseł|Zasady przygotowania haseł]] (w tym '''jak umieścić rysunek''')
| |
| # [[Pomoc:Przypisy|Zasady tworzenia przypisów]]
| |
| # [[Pomoc:Zasady linkowania|Zasady linkowania]]
| |
| # Każde hasło musi należeć do co najmniej jednej kategorii. Kategorię dodaje się na końcu hasła następująco: '''<nowiki>[[Kategoria:Nazwa kategorii]]</nowiki>'''. Zobacz [[:Kategoria:Main|listę kategorii]].
| |
| | |
| ==Linki do plików PDF w bibliografii==
| |
| # '''Celem dodania linków do artykułów naukowych jest umożliwienie czytelnikowi dalszego pogłębienia wiedzy'''
| |
| # W każdym haśle należy dodać artykuły naukowe związane z tematem hasła, co najmniej 3.
| |
| # Znajdź w internecie artykuły naukowe poświęcone tematyce, której dotyczy hasło. Można to zrobić na kilka sposobów:
| |
| #* Google Scholar - https://scholar.google.com - wpisz swoje hasło lub jego fragment w języku polskim lub angielskim. Jeśli na prawo od wyniku znajduje się link "PDF", to możesz linkować ten artykuł.
| |
| #* Wpisz w wyszukiwarce Google tytuł hasła i dodaj "filetype:pdf", wtedy Google znajdzie pliki PDF dostępne w sieci. Nie wszystkie będą artykułami naukowymi, dlatego trzeba uważać, co się wybiera. Interesują Cię wyłącznie artykuły z czasopism.
| |
| #* Inne portale to Academia.edu oraz ResearchGate - one jednak wymagają założenia darmowego konta.
| |
| # Sformatuj prawidłowy przypis bibliograficzny do wybranego artykułu. W przypadku Google Scholar przydatny może być link "Cytuj", który zwykle zawiera niezbędne dane, czasem nawet w dobrym formacie. W pozostałych przypadkach trzeba w pliku PDF odnaleźć niezbędne informacje.
| |
| # Wstaw przypis w bibliografii.
| |
| # Dodaj link do pliku PDF. Aktywnym tekstem ma być wyłącznie tytuł artykułu. Należy to zrobić tak:
| |
| #: '''Nazwisko I. (2016), ''[http://... Tytuł artykułu]'', "Tytuł czasopisma", Vol. ..., Nr ...'''
| |
| #: Zwróć uwagę, że link jest w pojedynczym nawiasie kwadratowym - inaczej niż w przypadku linków wewnętrznych.
| |
| #: Nie linkujemy do stron internetowych typu Wikipedia, portale, blogi, itp.!!!
| |
| | |
| | |
| {{a|Krzysztof Woźniak, Sławomir Wawak}}
| |