Administrator nieruchomości: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
Nie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
Linia 1: Linia 1:
Administrator nieruchomości – osoba fizyczna wykonująca czynności pomocnicze, które są związane z zarządzaniem nieruchomością. Działa na zlecenie zarządcy nieruchomości lub właściciela nieruchomości.
'''Administrator nieruchomości''' – osoba fizyczna wykonująca czynności pomocnicze, które są związane z zarządzaniem nieruchomością. Działa na zlecenie zarządcy nieruchomości lub właściciela nieruchomości.


==Obowiązki==
==Obowiązki==
Linia 11: Linia 11:
* dbanie o czystość w budynku (nadzór nad pracami porządkowymi, remontowymi, serwisowo-techniczne),
* dbanie o czystość w budynku (nadzór nad pracami porządkowymi, remontowymi, serwisowo-techniczne),
* dbanie o sprawy bieżące lokatorów,
* dbanie o sprawy bieżące lokatorów,
* obsługa Wspólnot Mieszkaniowych [1]
* obsługa Wspólnot Mieszkaniowych Treść strony<ref> ''Krajowy standard kompetencji zawodowych Administrator nieruchomości'', (2013). Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – Państwowego Instytutu Badawczego, Warszawa. </ref>.


==Przypisy==
==Przypisy==
[1] ''Krajowy standard kompetencji zawodowych Administrator nieruchomości'', (2013). Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – Państwowego Instytutu Badawczego, Warszawa  
''Krajowy standard kompetencji zawodowych Administrator nieruchomości'', (2013). Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – Państwowego Instytutu Badawczego, Warszawa  


==Bibliografia==
==Bibliografia==

Wersja z 23:22, 1 kwi 2021

Administrator nieruchomości – osoba fizyczna wykonująca czynności pomocnicze, które są związane z zarządzaniem nieruchomością. Działa na zlecenie zarządcy nieruchomości lub właściciela nieruchomości.

Obowiązki

Do obowiązków administratora nieruchomości należą czynności, które zapewniają prawidłowe funkcjonowanie budynku. Należą do nich m. in.:

  • nadzór nad budynkami,
  • dbanie o stan bezpieczeństwa w administrowanym budynku,
  • kontrola stanu technicznego urządzeń i instalacji budynków,
  • prace konserwatorskie i usuwanie awarii,
  • pobieranie opłat,
  • prowadzenie dokumentacji i korespondencji,
  • dbanie o czystość w budynku (nadzór nad pracami porządkowymi, remontowymi, serwisowo-techniczne),
  • dbanie o sprawy bieżące lokatorów,
  • obsługa Wspólnot Mieszkaniowych Treść strony[1].

Przypisy

Krajowy standard kompetencji zawodowych Administrator nieruchomości, (2013). Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – Państwowego Instytutu Badawczego, Warszawa

Bibliografia

Autor: Dorota Pancerz

  1. Krajowy standard kompetencji zawodowych Administrator nieruchomości, (2013). Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – Państwowego Instytutu Badawczego, Warszawa.