Postępowanie uproszczone: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
==Informacje szczegółowe== | ==Informacje szczegółowe== | ||
Postępowanie uproszczone to postępowanie, w którym rozpatruje się sprawy o świadczenie, ale tylko w sytuacji, gdy wartość przedmiotu sporu nie przekracza 20 000 zł. W przypadku spraw o roszczenia z rękojmi lub gwarancji również można stosować postępowanie uproszczone. Taka sytuacja może mieć miejsce jeżeli wartość przedmiotu umowy nie przekracza kwoty 20 000 zł (I. Kunicki. 2020, s. 399) | |||
W związku z tym, że postępowanie uproszczone jest sprawne i szybkie zrezygnowano w nim z niektórych instytucji procesowych, które mogą wydłużać bieg i sprawność postępowania (Z. Resich 2016, s. 448-449). |
Wersja z 08:16, 19 kwi 2022
Postępowanie uproszczone
Postępowanie uproszczone to jeden z rodzajów postępowania odrębnego. Celem tego rodzaju postępowania jest usprawnienie, uproszczenie i przyśpieszenie rozpoznawania i rozstrzygania spraw cywilnych, które mają stosunkowo niewielką wartość przedmiotu sporu, aczkolwiek są istotne z punktu widzenia m.in. konsumentów (Z. Resich 2016, s. 449).
Informacje szczegółowe
Postępowanie uproszczone to postępowanie, w którym rozpatruje się sprawy o świadczenie, ale tylko w sytuacji, gdy wartość przedmiotu sporu nie przekracza 20 000 zł. W przypadku spraw o roszczenia z rękojmi lub gwarancji również można stosować postępowanie uproszczone. Taka sytuacja może mieć miejsce jeżeli wartość przedmiotu umowy nie przekracza kwoty 20 000 zł (I. Kunicki. 2020, s. 399)
W związku z tym, że postępowanie uproszczone jest sprawne i szybkie zrezygnowano w nim z niektórych instytucji procesowych, które mogą wydłużać bieg i sprawność postępowania (Z. Resich 2016, s. 448-449).