Kreatywne myślenie: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
Nie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
Linia 1: Linia 1:
'''Kreatywne myślenie''' –  jest zjawiskiem pobudzania nowych myśli, formułowania na nowo dotychczasowej wiedzy, dzięki analizie dotychczasowych założeń i paradygmatów. Jest określane jako proces ujawniania, selekcjonowania, wymiany i łączenia idei, faktów czy umiejętności (A. Sopińska 2018, s. 13).
'''Kreatywne myślenie''' –  jest zjawiskiem pobudzania nowych myśli, formułowania na nowo dotychczasowej wiedzy, dzięki analizie dotychczasowych założeń i paradygmatów. Jest określane jako proces ujawniania, selekcjonowania, wymiany i łączenia idei, faktów czy umiejętności (A. Sopińska 2018, s. 13). R.B. Mellor wyróżnia trzy czynniki, które mają wpływ na pobudzenie kreatywnego myślenia (R.B. Mellor 2011, s. 52):
#zapotrzebowanie na złożoną, urozmaiconą i oryginalną stymulację,
#chęć dzielenia się wartościami, pomysłami i wiedzą,
#potrzeba przezwyciężania problemów.
 
 




==Bibliografia==
==Bibliografia==
* Mellor R.B. (2011), ''Kreatywność'' [w:] „Przedsiębiorczość”, Mellor R.B., Coulton G., Chick A., Bifulco A., Mellor N., Fischer A., PWE, Warszawa, s. 52
* Sopińska A. (2018), ''Kreatywność a innowacyjność organizacji. Otwarte innowacje jako przejaw współkreatywności'', „Studia i Prace”, nr 161, s. 13
* Sopińska A. (2018), ''Kreatywność a innowacyjność organizacji. Otwarte innowacje jako przejaw współkreatywności'', „Studia i Prace”, nr 161, s. 13



Wersja z 17:35, 29 lis 2022

Kreatywne myślenie – jest zjawiskiem pobudzania nowych myśli, formułowania na nowo dotychczasowej wiedzy, dzięki analizie dotychczasowych założeń i paradygmatów. Jest określane jako proces ujawniania, selekcjonowania, wymiany i łączenia idei, faktów czy umiejętności (A. Sopińska 2018, s. 13). R.B. Mellor wyróżnia trzy czynniki, które mają wpływ na pobudzenie kreatywnego myślenia (R.B. Mellor 2011, s. 52):

  1. zapotrzebowanie na złożoną, urozmaiconą i oryginalną stymulację,
  2. chęć dzielenia się wartościami, pomysłami i wiedzą,
  3. potrzeba przezwyciężania problemów.



Bibliografia

  • Mellor R.B. (2011), Kreatywność [w:] „Przedsiębiorczość”, Mellor R.B., Coulton G., Chick A., Bifulco A., Mellor N., Fischer A., PWE, Warszawa, s. 52
  • Sopińska A. (2018), Kreatywność a innowacyjność organizacji. Otwarte innowacje jako przejaw współkreatywności, „Studia i Prace”, nr 161, s. 13

Autor: Paweł Majerczyk