Potykacz reklamowy: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 35: | Linia 35: | ||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== | ||
* Altkorna J. (red.) (2004). Podstawy marketingu, wyd. IM, Kraków. | * Altkorna J. (red.) (2004).''Podstawy marketingu'', wyd. IM, Kraków. | ||
* Ciechomski W., (2011), Reklama zewnętrzna jako instrument promocji | * Ciechomski W., (2011),''Reklama zewnętrzna jako instrument promocji'' “"Zeszyty Naukowe Uniwersytetetu Ekonomicznego w Poznaniu" nr 21. | ||
* Kall J. (1994). Reklama, PWE, Warszawa. | * Kall J. (1994).''Reklama'', PWE, Warszawa. | ||
* Szlachetko J. H., Olzacki K. (2022), Definicja legalna nośnika reklamowego i jego typów. Wnioski de lege lata i postulaty de lege ferenda | * Szlachetko J. H., Olzacki K. (2022), ''Definicja legalna nośnika reklamowego i jego typów. Wnioski de lege lata i postulaty de lege ferenda'', „Krytyka Prawa”, tom 14, nr 2. | ||
* Szymoniuk B., (2015) Promocja zrównoważonej konsumpcji w wybranych państwach europejskich, nr 13. | * Szymoniuk B., (2015) ''Promocja zrównoważonej konsumpcji w wybranych państwach europejskich'', nr 13. | ||
[[Kategoria:Marketing]]. | [[Kategoria:Marketing]]. | ||
{{a|Angelika Kowalik}}. | {{a|Angelika Kowalik}}. |
Wersja z 22:39, 18 gru 2022
Potykacz reklamowy Jest rodzajem reklamy zewnętrznej (z ang. outdoor, out of home - czyli na zewnątrz, „poza domem”) , której celem jest przekazanie krótkiej informacji przechodnią, potencjalnym lub stałym klientom. Ma na celu poinformować wizualnie o ofercie danej marki, promocji lub nowościach oraz jego zadaniem jest przyciągnięcie klientów. Przekazywana informacja może być kolorowa, zabawna oraz powinna rzucać się w oczy aby trudno było ją przegapić.
Potykacz reklamowy
Potykacz reklamowy (inaczej nazywany stojakiem, tablica kredowa, tablica stojąca) jest nośnikiem, którego z łatwością można przenieść w inne miejsce oraz w szybki sposób zmienić jego motyw. Ekspozycja jest niewielka, mieszczą się w rozmiarze od XS do XL, jej układ to połączone ze sobą na grzbiecie dwie płyty lub dwie tablice o płaskiej powierzchni. Przymocowane ze sobą przypomina kształtem literę A. Widnieje w różnych kształtach przypominających np. sztućce, narty, piwo, samochód. Umieszczane są w miejscach publicznych, w centrum miasta, drodze ruchu pieszych jak i również blisko danego przedsięwzięcia. Najlepiej eksponować w pobliżu lokali, sklepów, punktów sprzedaży. Wtedy staje się zachętą, która może zainteresować potencjalnych klientów. Tablice reklamowe mogą być umieszczane w innych przestrzeniach publicznych, w których porusza się wielu konsumentów. Rodzaje potykaczy
- Potykacze plastikowe o jedna z najpopularniejszych form tego typu nośnika reklamy. Płyty z tworzyw sztucznych (np. PVC) są odporne na warunki atmosferyczne i defekty mechaniczne. Na płycie plastikowej można umieścić dosłownie każdy komunikat reklamowy. Płyty to standardowe wymiary A1, B2 i B1, ale istnieje możliwość wykonania innych rozmiarów na specjalne zamówienie. Oferuje również łatwą obsługę i umieszczanie. Plastikowa podstawa jest nowoczesna i lekka, dzięki czemu można ją łatwo ustawić w dowolnym miejscu.
- Potykacze drewniane są bardzo eleganckie. Projekt i wygląd drewnianej deski jest estetyczny. Modele z desek drewnianych mogą być wykonane ze specjalnym wygrawerowanym logo firmy. Deski drewniane są trwałe, a dzięki zastosowaniu specjalnych płynów są wodoodporne i ciężej je zniszczyć przez warunki atmosferyczne. Potykacz drewniany wykonywany jest z wysokiej jakości drewna, która jest odpowiednio zaimpregnowana co pozwala na dłuższy użytek właściciela.
- Potykacze metalowe i aluminiowe - płyty tych potykaczy są najtrwalszymi z płyt.. Dzięki zastosowanym wysokiej jakości surowcom są odporne na ekstremalne warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne. A dodatkowo wyposażone są w system ramek zatrzaskowych, dzięki czemu plakaty reklamowe lub inne treści reklamowe są dobrze zabezpieczone przed uszkodzeniami. Posiadają również antyrefleksyjną folię ochronną, która pozwala na czytelne wyeksponowanie treści.
- Potykacze kredowe są szczególnie powszechną formą reklamy w branży restauracyjnej. Ten typ wyposażony jest w tablicę, którą można w każdej chwili zmienić, z aktualnymi informacjami o akcjach, promocjach i ofertach danej marki. Pozwala to codziennie przyciągać klientów nowymi ofertami bez konieczności dodatkowego drukowania. Tablice ogłoszeń to idealne rozwiązanie zarówno dla przedsiębiorców, których oferta stale się zmienia, jak i dla tych, którym zależy na nieprzerwanej aktualizacji informacji.
- Potykacze podświetlane z korzyścią zachęcają klienta. Wyświetlanie treści marketingowych jest bardzo atrakcyjne gdyż widać je w dzień i w nocy. Nowoczesne wzornictwo, wysokiej jakości materiały oraz technologia oświetlenia, w której światło rozchodzi się równomiernie po całej powierzchni reklamy, sprawiają, że taki szyld jest nie tylko nośnikiem reklamy, ale również elementem wystroju pomieszczenia.
- Potykacz informacyjny jego użyteczność zamyka się tylko do przekazu informacji . Kiedy myślisz o tablicach informacyjnych, od razu przychodzą na myśl znaki ostrzegające przed niebezpieczeństwem, na przykład: „Uwaga! Dziura!”, ale tutaj tak się nie dzieje. Tablice informacyjne są używane w urzędach do przekazywania ważnych informacji. W marketingu każdy z powyższych plakatów może być wykorzystany do przekazania ważnych informacji, np. informacje o firmie, aktualnych ofertach czy nowych produktach.
Treść na potykaczu reklamowym może promować wyłącznie
- osoby,
- przedsiębiorstwa,
- towary,
- usługi,
- przedsięwzięcia,
- ruchy społeczne.
Zalety potykacza reklamowego:
- łatwy i szybki przekaz,
- skuteczne dotarcie do klienta,
- nie wymaga żadnej interakcji od klienta,
- elastyczność,
- szeroki zasięg,
- bezpośredni kontakt z odbiorcami,
- ekonomiczność.
Wady potykacza reklamowego
- brak zgody architekta na instalację nośniku,
- mała widoczność ze względu na rozmiary,
- brak wiedzy na temat odbioru,
- brak selektywności,
- mało wytrzymały na trudne warunki atmosferyczne,
- niestabilny.
Bibliografia
- Altkorna J. (red.) (2004).Podstawy marketingu, wyd. IM, Kraków.
- Ciechomski W., (2011),Reklama zewnętrzna jako instrument promocji “"Zeszyty Naukowe Uniwersytetetu Ekonomicznego w Poznaniu" nr 21.
- Kall J. (1994).Reklama, PWE, Warszawa.
- Szlachetko J. H., Olzacki K. (2022), Definicja legalna nośnika reklamowego i jego typów. Wnioski de lege lata i postulaty de lege ferenda, „Krytyka Prawa”, tom 14, nr 2.
- Szymoniuk B., (2015) Promocja zrównoważonej konsumpcji w wybranych państwach europejskich, nr 13..
Autor: Angelika Kowalik
.