Administrator nieruchomości: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
Nie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
Linia 3: Linia 3:
==Kompetencje administratora nieruchomości==
==Kompetencje administratora nieruchomości==
Aby wykonywać obowiązki administratora nieruchomości nie są stawiane żadne wymogi w zakresie niezbędnych kwalifikacji czy uprawnień. Preferowane jest minimum średnie wykształcenie (np. ekonomiczne lub techniczne).
Aby wykonywać obowiązki administratora nieruchomości nie są stawiane żadne wymogi w zakresie niezbędnych kwalifikacji czy uprawnień. Preferowane jest minimum średnie wykształcenie (np. ekonomiczne lub techniczne).
Obecnie na rynku istnieją możliwości nabycia lub podniesienia kwalifikacji zawodowych administratora nieruchomości poprzez:
Obecnie na rynku istnieje możliwość nabycia lub podniesienia kwalifikacji zawodowych administratora nieruchomości poprzez:
* ukończenie kursu administrowania nieruchomościami
* ukończenie kursu administrowania nieruchomościami
* uzyskanie certyfikat administratora nieruchomości,
* uzyskanie certyfikat administratora nieruchomości,

Wersja z 23:34, 14 kwi 2021

Administrator nieruchomości – osoba fizyczna wykonująca czynności pomocnicze, które są związane z zarządzaniem nieruchomością. Działa na zlecenie zarządcy nieruchomości lub właściciela nieruchomości[1].

Kompetencje administratora nieruchomości

Aby wykonywać obowiązki administratora nieruchomości nie są stawiane żadne wymogi w zakresie niezbędnych kwalifikacji czy uprawnień. Preferowane jest minimum średnie wykształcenie (np. ekonomiczne lub techniczne). Obecnie na rynku istnieje możliwość nabycia lub podniesienia kwalifikacji zawodowych administratora nieruchomości poprzez:

  • ukończenie kursu administrowania nieruchomościami
  • uzyskanie certyfikat administratora nieruchomości,
  • ukończyć studia wyższe na kierunkach ekonomicznych lub studia podyplomowe z zakresu zarządzania nieruchomościami,
  • udział w seminariach, szkoleniach lub kursach specjalistycznych dotyczących gospodarowania nieruchomościami i rynku nieruchomości, organizowanych przez stowarzyszenia i organizacje branżowe[2].

Obowiązki administratora nieruchomości

Do obowiązków administratora nieruchomości należą czynności, które zapewniają prawidłowe funkcjonowanie budynku. Do tych czynności zaliczmy m. in.:

  • nadzór nad budynkami,
  • dbanie o stan bezpieczeństwa w administrowanym budynku,
  • kontrola stanu technicznego urządzeń i instalacji budynków,
  • prace konserwatorskie i usuwanie awarii,
  • pobieranie opłat,
  • prowadzenie dokumentacji i korespondencji,
  • dbanie o czystość w budynku (nadzór nad pracami porządkowymi, remontowymi, serwisowo-techniczne),
  • dbanie o sprawy bieżące lokatorów,
  • obsługa Wspólnot Mieszkaniowych[3].

Przypisy

  1. Krajowy standard kompetencji zawodowych Administrator nieruchomości, (2013)., Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – Państwowego Instytutu Badawczego, Warszawa.
  2. Polska Federacja Rynku Nieruchomości (2017)., Kodeks etyki zawodowej
  3. Krajowy standard kompetencji zawodowych Administrator nieruchomości, (2013)., Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji – Państwowego Instytutu Badawczego, Warszawa.

Bibliografia

Autor: Dorota Pancerz