Portal moze zapisywać w przeglądarce uzytkownika informacje związane z logowaniem oraz statystykami oglądalności. Jeśli nie zgadzasz się z tym, opuść stronę.

Kontrakt menedżerski

Z Encyklopedia Zarządzania
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania


Definicja

Kontrakt menedżerski to umowa cywilnoprawna, na mocy której przyjmujący zlecenie (zarządca) zobowiązuje się za wynagrodzeniem, do stałego wykonywania czynności zarządu przedsiębiorstwem zleceniodawcy (przedsiębiorcy) w jego imieniu i na jego rzecz. Jest umową mieszaną, zawierającą elementy różnych umów nazwanych. Często występują w nim zarówno zobowiązania starannego działania, jak i rezultatu. Kontrakty menedżerskie mogą zawierać elementy charakterystyczne dla umowy o pracę, co może sugerować prawno-pracowniczy stosunek zatrudnienia. W kontrakcie menedżerskim strony same mogą decydować, jak określić swoje prawa i obowiązki.


Elementy

Do elementów kontraktu menedżerskiego można zaliczyć:

  • przedmiot umowy,
  • obowiązki stron,
  • odpowiedzialność zarządzającego,
  • zadania do wykonania i kryteria oceny efektywności ich realizacji,
  • samodzielność zarządzającego,
  • czas trwania umowy,
  • wynagrodzenie i dodatki motywacyjne,
  • elementy socjalne,
  • złoty parasol, czyli odprawa.

Wśród kontraktów menedżerskich wyróżniamy:

Zalety

Zalety kontraktu menedżerskiego:

Wady

Wady kontraktu menedżerskiego:

Bibliografia

Autor: Jakub Dymek

Oceń treść artykułu

Aktualna ocena artykułu: 80/100 (głosów: 27)
 Musisz włączyć JavaScript, aby głosować

Źródło „http://mfiles.pl/pl/index.php?title=Kontrakt_menedżerski&oldid=16268