Strategia fazy wzrostu: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 22: Linia 22:
* inwestować, aby podtrzymać wzrost
* inwestować, aby podtrzymać wzrost
===Silna pozycja konkurencyjna===
===Silna pozycja konkurencyjna===
* starać się poprawić pozycję, zwiększyć udział,
* starać się poprawić pozycję, zwiększyć [[udział]],
* inwestować, aby zwiększyć tempo wzrostu
* inwestować, aby zwiększyć tempo wzrostu
===Średnia pozycja konkurencyjna===
===Średnia pozycja konkurencyjna===
* starać się poprawić pozycję, selektywnie zwiększać udział,
* starać się poprawić pozycję, selektywnie zwiększać udział,
* selektywne inwestowanie w celu poprawy sytuacji
* selektywne [[inwestowanie]] w celu poprawy sytuacji
===Korzystna pozycja konkurencyjna===
===Korzystna pozycja konkurencyjna===
* szukać niszy i chronić ją,
* szukać niszy i chronić ją,
Linia 36: Linia 36:
==Bibliografia==
==Bibliografia==
* Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 257-258
* Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 257-258
* Woźniak K., ''System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie'', praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005
* Woźniak K., ''[[System]] informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie'', [[praca]] doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005


{{a|Krzysztof Woźniak}}
{{a|Krzysztof Woźniak}}
[[Kategoria:Strategie marketingowe]]
[[Kategoria:Strategie marketingowe]]
[[en:Growth phase strategy]]
[[en:Growth phase strategy]]

Wersja z 02:37, 22 maj 2020

Strategia fazy wzrostu
Polecane artykuły


Po początkowej fazie wprowadzania, następuje faza intensywnego wzrostu w chwili gdy produkt zostanie pozytywnie przyjęty przez rynek. Faza ta cechuje się ciągle wysokimi, choć stosunkowo mniejszymi niż w fazie rozwoju nakładami kapitałowymi. W związku z tym proponuje się różne strategie dla przedsiębiorstw o różnej pozycji konkurencyjnej.

Proponowane działania

Dominująca pozycja konkurencyjna

Silna pozycja konkurencyjna

  • starać się poprawić pozycję, zwiększyć udział,
  • inwestować, aby zwiększyć tempo wzrostu

Średnia pozycja konkurencyjna

  • starać się poprawić pozycję, selektywnie zwiększać udział,
  • selektywne inwestowanie w celu poprawy sytuacji

Korzystna pozycja konkurencyjna

  • szukać niszy i chronić ją,
  • selektywnie inwestować

Słaba pozycja konkurencyjna

  • wzrost lub porzucenie,
  • inwestować lub pozbyć się

Bibliografia

  • Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 257-258
  • Woźniak K., System informacji menedżerskiej jako instrument zarządzania strategicznego w firmie, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2005

Autor: Krzysztof Woźniak