Strategia prewencyjnego kształtowania cen: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 20: Linia 20:
Strategia ta jest szczególnie dobrze dostosowana do sytuacji, w której [[firma]] nie ma [[patent]]ów chroniących [[produkt]] lub ma przewagę nad innymi firmami wynikającą ze zróżnicowania produktów, i gdy wejście na rynek jest relatywnie łatwe.
Strategia ta jest szczególnie dobrze dostosowana do sytuacji, w której [[firma]] nie ma [[patent]]ów chroniących [[produkt]] lub ma przewagę nad innymi firmami wynikającą ze zróżnicowania produktów, i gdy wejście na rynek jest relatywnie łatwe.


Opóźnianie wejścia na rynek konkurentów daje firmom szanse na zwiększenie swojego [[udział]]u w rynku i zmniejszenia [[koszt]]ów jednostkowych dzięki ekonomii skali i efektom doświadczeń, jak również pozwala zyskać rozpoznawalność pionierskiej marki na danym rynku.
Opóźnianie wejścia na rynek konkurentów daje firmom [[szanse]] na zwiększenie swojego [[udział]]u w rynku i zmniejszenia [[koszt]]ów jednostkowych dzięki ekonomii skali i efektom doświadczeń, jak również pozwala zyskać rozpoznawalność pionierskiej marki na danym rynku.


==Efekty zastosowań==
==Efekty zastosowań==
Linia 27: Linia 27:
==Bibliografia==
==Bibliografia==
* Nessim Hanna, M. Robert Dodge, Kształtowanie cen, strategie i procedury, PWE, Warszawa 1997, s. 129
* Nessim Hanna, M. Robert Dodge, Kształtowanie cen, strategie i procedury, PWE, Warszawa 1997, s. 129
* Peter Domel, Marketing wartości, FELBERG SJA, Warszawa 2003
* Peter Domel, [[Marketing]] wartości, FELBERG SJA, Warszawa 2003


{{a|Arcab Monika}}
{{a|Arcab Monika}}
[[Kategoria:Strategie marketingowe]]
[[Kategoria:Strategie marketingowe]]
[[en:Preventive pricing strategy]]
[[en:Preventive pricing strategy]]

Wersja z 02:48, 22 maj 2020

Strategia prewencyjnego kształtowania cen
Polecane artykuły


Strategia ta polega na stosowaniu niskich cen po to, aby zapobiegać wchodzeniu na rynek potencjalnym konkurentom lub zniechęcić ich do tego. Efektem takich działań jest to, że na rynku dominują ceny nieatrakcyjne dla potencjalnych konkurentów.

Zastosowanie

Strategia ta jest szczególnie dobrze dostosowana do sytuacji, w której firma nie ma patentów chroniących produkt lub ma przewagę nad innymi firmami wynikającą ze zróżnicowania produktów, i gdy wejście na rynek jest relatywnie łatwe.

Opóźnianie wejścia na rynek konkurentów daje firmom szanse na zwiększenie swojego udziału w rynku i zmniejszenia kosztów jednostkowych dzięki ekonomii skali i efektom doświadczeń, jak również pozwala zyskać rozpoznawalność pionierskiej marki na danym rynku.

Efekty zastosowań

Jako przykład można tutaj podać korporację RCA, która zastosowała tą strategię wprowadzając na rynek kolorowe telewizory. Niska cena miała im zapewnić czas potrzebny na udoskonalenie technologii produkcji kineskopów kolorowych przed pojawieniem się masowych konkurentów, obniżkę kosztów oraz zdobycie mocnej pozycji na rynku telewizorów kolorowych.

Bibliografia

  • Nessim Hanna, M. Robert Dodge, Kształtowanie cen, strategie i procedury, PWE, Warszawa 1997, s. 129
  • Peter Domel, Marketing wartości, FELBERG SJA, Warszawa 2003

Autor: Arcab Monika