Spirala jakości: Różnice pomiędzy wersjami

(Bibliografia: interwiki, replaced: en:quality spiral → <!--en:quality spiral-->)
m (Infobox update)
 
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 +
{{infobox4
 +
|list1=
 +
<ul>
 +
<li>[[Badania przemysłowe]]</li>
 +
<li>[[Proces biznesowy]]</li>
 +
<li>[[Jakość usług]]</li>
 +
<li>[[Modelowanie rozwoju produkcji]]</li>
 +
<li>[[Proces innowacyjny]]</li>
 +
<li>[[Dyfuzja innowacji]]</li>
 +
<li>[[Regionalne Nagrody Jakości]]</li>
 +
<li>[[Identyfikacja]]</li>
 +
<li>[[Innowacja organizacyjna]]</li>
 +
</ul>
 +
}}
 +
 +
 
'''Spirala jakości''' jest to [[model]] współzależności działań, które wpływają na [[jakość]] [[produkt|wyrobu]] lub [[usługa|usługi]] od etapu identyfikacji potrzeb do stwierdzenia, czy te [[potrzeby]] zostały zaspokojone.  
 
'''Spirala jakości''' jest to [[model]] współzależności działań, które wpływają na [[jakość]] [[produkt|wyrobu]] lub [[usługa|usługi]] od etapu identyfikacji potrzeb do stwierdzenia, czy te [[potrzeby]] zostały zaspokojone.  
  
Linia 6: Linia 22:
  
 
==Bibliografia==
 
==Bibliografia==
* Karaszewski R., ''Nowoczesne Koncepcje zarządzania jakością'', Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, wydanie I
+
* Karaszewski R., ''Nowoczesne Koncepcje zarządzania jakością'', Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, wydanie I
 
* Wasilewski L., ''Podstawy zarządzania jakością'', Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiebiorczości i Zarządzania", Warszawa 1998  
 
* Wasilewski L., ''Podstawy zarządzania jakością'', Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiebiorczości i Zarządzania", Warszawa 1998  
  

Aktualna wersja na dzień 18:53, 8 sty 2019

Spirala jakości
Polecane artykuły


Spirala jakości jest to model współzależności działań, które wpływają na jakość wyrobu lub usługi od etapu identyfikacji potrzeb do stwierdzenia, czy te potrzeby zostały zaspokojone.

Początek "obrotu" spirali to działania marketingowe związane z badaniem potrzeb rynku na danym etapie jego rozwoju, projektowanie i rozwój wyrobu. Koniec obrotu to likwidacja wyrobu po zużyciu (wykorzystaniu) i dokumentowanie doświadczeń uzyskanych w wyniku użytkowania produktu. Wiedza nabyta stanow impuls do rozpoczęcia następnego obrotu - nowy pomysł na usprawnienie został dostrzeżony lub zasygnalizowany przez potrzeby rynku i powinien być zbadany. Może on zostać wdrożony na wyższym poziomie jakości.

Spirala pokazuje jak wiele organizacji ma wpływ na produkt: producent, dostawcy, handlowcy, gospodarstwa domowe i inni. Wszystkie te organizacje i osoby spełniają różnorodne funkcje i maja one również własne cele. Głównym problemem jest zatem stworzenie zależności pomiędzy uczestnikami, aby w efekcie podnieść jakość produktu (zobacz także: łańcuch wartości).

Bibliografia

  • Karaszewski R., Nowoczesne Koncepcje zarządzania jakością, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, wydanie I
  • Wasilewski L., Podstawy zarządzania jakością, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiebiorczości i Zarządzania", Warszawa 1998

Autor: Lukasz Rej