https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Orientacja_marketingowa&feed=atom&action=history
Orientacja marketingowa - Historia wersji
2024-03-28T22:08:13Z
Historia wersji tej strony wiki
MediaWiki 1.39.4
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Orientacja_marketingowa&diff=209490&oldid=prev
Zybex: cleanup bibliografii i rotten links
2023-12-25T15:34:51Z
<p>cleanup bibliografii i rotten links</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 16:34, 25 gru 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l46">Linia 46:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 46:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Doyle P. (2003), ''Marketing wartości'', Felberg SJA, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Doyle P. (2003), ''Marketing wartości'', Felberg SJA, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Jabłoński A., Jabłoński M. (2005), ''Orientacja marketingowa jako koncepcja sprzyjająca totalnemu przywództwu jakościowemu'', Controlling i rachunkowość zarządcza, nr 11</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Jabłoński A., Jabłoński M. (2005), ''Orientacja marketingowa jako koncepcja sprzyjająca totalnemu przywództwu jakościowemu'', Controlling i rachunkowość zarządcza, nr 11</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kozielski <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Robert </del>(2015) [https://www.infona.pl/resource/bwmeta1.element.desklight-855e8940-c195-4926-b96c-e1791e454aaa/content/partContents/255de08c-7cb7-3993-8433-28c78e504635 <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">''</del>Możliwości biznesowe a orientacja marketingowa przedsiębiorstw''<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">] </del>Zeszyty naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach nr 233</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kozielski <ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">R. </ins>(2015)<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, ''</ins>[https://www.infona.pl/resource/bwmeta1.element.desklight-855e8940-c195-4926-b96c-e1791e454aaa/content/partContents/255de08c-7cb7-3993-8433-28c78e504635 Możliwości biznesowe a orientacja marketingowa przedsiębiorstw<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">]</ins>''<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, </ins>Zeszyty naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach nr 233</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Niestrój R. (2002), ''Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne'', Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Niestrój R. (2002), ''Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne'', Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Nowatorska-Romaniak B. (2005), ''Marketingowa orientacja firm ubezpieczeniowych w Polsce'', Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Nowatorska-Romaniak B. (2005), ''Marketingowa orientacja firm ubezpieczeniowych w Polsce'', Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach</div></td></tr>
</table>
Zybex
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Orientacja_marketingowa&diff=206878&oldid=prev
Sw o 06:32, 18 gru 2023
2023-12-18T06:32:06Z
<p></p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 07:32, 18 gru 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l38">Linia 38:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 38:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Jak zostało wcześniej wspomniane, obecnie mocno zauważalny jest [[popyt]] na produkty wysokiej jakości. Klienci są gotowi zapłacić więcej za lepszą [[jakość]] i często też unikatowy produkt. W tym miejscu można pokusić się o stwierdzenie, że [[konkurencja]] cenowa schodzi na drugi [[plan]]. Dla coraz większego grona konsumentów, niezależnie od statusu materialnego [[cena]] ma znaczenie drugorzędne. Powiedzenie "tanie jest drogie - drogie jest tanie" w dzisiejszych czasach nabiera mocniejszego znaczenia. Patrząc na to z punktu widzenia przedsiębiorstw, w ostatnich latach zauważalny jest wzrost zastosowania koncepcji Total Quality Management (TQM) w firmach [Jabłoński A.S., Jabłoński M.M 2005 s. 5], co bardzo dobrze współgra z orientacją marketingową firm. Sama [[norma]] [[ISO 9000]]:2000 "Systemy Zarządzania Jakością - Podstawy i terminologia" w pierwszej z ośmiu zasad zarządzania jakością wymaga od organizacji, by funkcjonowała jako "[[organizacja]] skupiona na kliencie" [Jabłoński A.S., Jabłoński M.M 2005 s. 5].</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Jak zostało wcześniej wspomniane, obecnie mocno zauważalny jest [[popyt]] na produkty wysokiej jakości. Klienci są gotowi zapłacić więcej za lepszą [[jakość]] i często też unikatowy produkt. W tym miejscu można pokusić się o stwierdzenie, że [[konkurencja]] cenowa schodzi na drugi [[plan]]. Dla coraz większego grona konsumentów, niezależnie od statusu materialnego [[cena]] ma znaczenie drugorzędne. Powiedzenie "tanie jest drogie - drogie jest tanie" w dzisiejszych czasach nabiera mocniejszego znaczenia. Patrząc na to z punktu widzenia przedsiębiorstw, w ostatnich latach zauważalny jest wzrost zastosowania koncepcji Total Quality Management (TQM) w firmach [Jabłoński A.S., Jabłoński M.M 2005 s. 5], co bardzo dobrze współgra z orientacją marketingową firm. Sama [[norma]] [[ISO 9000]]:2000 "Systemy Zarządzania Jakością - Podstawy i terminologia" w pierwszej z ośmiu zasad zarządzania jakością wymaga od organizacji, by funkcjonowała jako "[[organizacja]] skupiona na kliencie" [Jabłoński A.S., Jabłoński M.M 2005 s. 5].</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Marketing usług turystycznych]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia marketingowa]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia dystrybucji]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Cele marketingu]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia produktowa]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Orientacja rynkowa]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia rozwoju produktu]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Merchandising]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Branża fmcg]]}} }}</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Marketing usług turystycznych]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia marketingowa]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia dystrybucji]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Cele marketingu]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia produktowa]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Orientacja rynkowa]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia rozwoju produktu]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Merchandising]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Branża fmcg<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Orientacja produktowa</ins>]]}} }}</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Bibliografia==</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Bibliografia==</div></td></tr>
</table>
Sw
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Orientacja_marketingowa&diff=205804&oldid=prev
Zybex: cleanup bibliografii i rotten links
2023-12-16T22:55:40Z
<p>cleanup bibliografii i rotten links</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 23:55, 16 gru 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l48">Linia 48:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 48:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kozielski Robert (2015) [https://www.infona.pl/resource/bwmeta1.element.desklight-855e8940-c195-4926-b96c-e1791e454aaa/content/partContents/255de08c-7cb7-3993-8433-28c78e504635 ''Możliwości biznesowe a orientacja marketingowa przedsiębiorstw''] Zeszyty naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach nr 233</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kozielski Robert (2015) [https://www.infona.pl/resource/bwmeta1.element.desklight-855e8940-c195-4926-b96c-e1791e454aaa/content/partContents/255de08c-7cb7-3993-8433-28c78e504635 ''Możliwości biznesowe a orientacja marketingowa przedsiębiorstw''] Zeszyty naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach nr 233</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Niestrój R. (2002), ''Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne'', Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Niestrój R. (2002), ''Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne'', Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Nowatorska-Romaniak <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Beata </del>(2005) ''Marketingowa orientacja firm ubezpieczeniowych w Polsce'' Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Nowatorska-Romaniak <ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">B. </ins>(2005)<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, </ins>''Marketingowa orientacja firm ubezpieczeniowych w Polsce''<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, </ins>Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div></noautolinks></div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div></noautolinks></div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
</table>
Zybex
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Orientacja_marketingowa&diff=202996&oldid=prev
Zybex: cleanup bibliografii i rotten links
2023-12-08T22:41:40Z
<p>cleanup bibliografii i rotten links</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 23:41, 8 gru 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l44">Linia 44:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 44:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czubała A. ''[https://www.pwe.com.pl/files/1276809751/file/mir_2_2013_a_czubala.pdf Misje polskich eksporterów]'', Marketing i Rynek, nr 2/2013</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czubała A. ''[https://www.pwe.com.pl/files/1276809751/file/mir_2_2013_a_czubala.pdf Misje polskich eksporterów]'', Marketing i Rynek, nr 2/2013</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czubała A. (red.) (2012), ''Podstawy marketingu'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czubała A. (red.) (2012), ''Podstawy marketingu'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Doyle P. (2003), ''Marketing wartości'', <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">FELBERG </del>SJA, Warszawa</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Doyle P. (2003), ''Marketing wartości'', <ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Felberg </ins>SJA, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Jabłoński A., Jabłoński M. (2005), ''Orientacja marketingowa jako koncepcja sprzyjająca totalnemu przywództwu jakościowemu'', Controlling i rachunkowość zarządcza, nr 11</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Jabłoński A., Jabłoński M. (2005), ''Orientacja marketingowa jako koncepcja sprzyjająca totalnemu przywództwu jakościowemu'', Controlling i rachunkowość zarządcza, nr 11</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kozielski Robert (2015) [https://www.infona.pl/resource/bwmeta1.element.desklight-855e8940-c195-4926-b96c-e1791e454aaa/content/partContents/255de08c-7cb7-3993-8433-28c78e504635 ''Możliwości biznesowe a orientacja marketingowa przedsiębiorstw''] Zeszyty naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach nr 233</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kozielski Robert (2015) [https://www.infona.pl/resource/bwmeta1.element.desklight-855e8940-c195-4926-b96c-e1791e454aaa/content/partContents/255de08c-7cb7-3993-8433-28c78e504635 ''Możliwości biznesowe a orientacja marketingowa przedsiębiorstw''] Zeszyty naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach nr 233</div></td></tr>
</table>
Zybex
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Orientacja_marketingowa&diff=199575&oldid=prev
Zybex: cleanup bibliografii i rotten links
2023-11-29T23:48:25Z
<p>cleanup bibliografii i rotten links</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 00:48, 30 lis 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l44">Linia 44:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 44:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czubała A. ''[https://www.pwe.com.pl/files/1276809751/file/mir_2_2013_a_czubala.pdf Misje polskich eksporterów]'', Marketing i Rynek, nr 2/2013</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czubała A. ''[https://www.pwe.com.pl/files/1276809751/file/mir_2_2013_a_czubala.pdf Misje polskich eksporterów]'', Marketing i Rynek, nr 2/2013</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czubała A. (red.) (2012), ''Podstawy marketingu'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czubała A. (red.) (2012), ''Podstawy marketingu'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Doyle <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Peter </del>(2003) ''Marketing wartości'' <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Felberg </del>SJA, Warszawa</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Doyle <ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">P. </ins>(2003)<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, </ins>''Marketing wartości''<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, FELBERG </ins>SJA, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Jabłoński A., Jabłoński M. (2005), ''Orientacja marketingowa jako koncepcja sprzyjająca totalnemu przywództwu jakościowemu'', Controlling i rachunkowość zarządcza, nr 11</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Jabłoński A., Jabłoński M. (2005), ''Orientacja marketingowa jako koncepcja sprzyjająca totalnemu przywództwu jakościowemu'', Controlling i rachunkowość zarządcza, nr 11</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kozielski Robert (2015) [https://www.infona.pl/resource/bwmeta1.element.desklight-855e8940-c195-4926-b96c-e1791e454aaa/content/partContents/255de08c-7cb7-3993-8433-28c78e504635 ''Możliwości biznesowe a orientacja marketingowa przedsiębiorstw''] Zeszyty naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach nr 233</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kozielski Robert (2015) [https://www.infona.pl/resource/bwmeta1.element.desklight-855e8940-c195-4926-b96c-e1791e454aaa/content/partContents/255de08c-7cb7-3993-8433-28c78e504635 ''Możliwości biznesowe a orientacja marketingowa przedsiębiorstw''] Zeszyty naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach nr 233</div></td></tr>
</table>
Zybex
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Orientacja_marketingowa&diff=194909&oldid=prev
Zybex: cleanup bibliografii i rotten links
2023-11-22T23:28:29Z
<p>cleanup bibliografii i rotten links</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 00:28, 23 lis 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l47">Linia 47:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 47:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Jabłoński A., Jabłoński M. (2005), ''Orientacja marketingowa jako koncepcja sprzyjająca totalnemu przywództwu jakościowemu'', Controlling i rachunkowość zarządcza, nr 11</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Jabłoński A., Jabłoński M. (2005), ''Orientacja marketingowa jako koncepcja sprzyjająca totalnemu przywództwu jakościowemu'', Controlling i rachunkowość zarządcza, nr 11</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kozielski Robert (2015) [https://www.infona.pl/resource/bwmeta1.element.desklight-855e8940-c195-4926-b96c-e1791e454aaa/content/partContents/255de08c-7cb7-3993-8433-28c78e504635 ''Możliwości biznesowe a orientacja marketingowa przedsiębiorstw''] Zeszyty naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach nr 233</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kozielski Robert (2015) [https://www.infona.pl/resource/bwmeta1.element.desklight-855e8940-c195-4926-b96c-e1791e454aaa/content/partContents/255de08c-7cb7-3993-8433-28c78e504635 ''Możliwości biznesowe a orientacja marketingowa przedsiębiorstw''] Zeszyty naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach nr 233</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Niestrój <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Roman </del>(2002) ''Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne'' Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Kraków</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Niestrój <ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">R. </ins>(2002)<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, </ins>''Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne''<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, </ins>Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Nowatorska-Romaniak Beata (2005) ''Marketingowa orientacja firm ubezpieczeniowych w Polsce'' Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Nowatorska-Romaniak Beata (2005) ''Marketingowa orientacja firm ubezpieczeniowych w Polsce'' Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div></noautolinks></div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div></noautolinks></div></td></tr>
</table>
Zybex
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Orientacja_marketingowa&diff=188891&oldid=prev
Sw: Pozycjonowanie
2023-11-18T17:28:04Z
<p>Pozycjonowanie</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 18:28, 18 lis 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l2">Linia 2:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 2:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>[[Orientacje przedsiębiorstw w marketingu|Orientacja]] ta powoduje, iż [[marketing]] integruje decyzje i działania podejmowane w przedsiębiorstwie. Istotnym elementem wyróżniającym orientację marketingową jest poszukiwanie przez firmy a następnie "pozyskanie i utrzymanie takiego rynku zbytu, który odpowiadałby potrzebom, aspiracjom i możliwościom rozwoju przedsiębiorstwa "[Niestrój R. 2002, s. 13] Trwała orientacja marketingowa jest ważnym czynnikiem w zarządzaniu rozwojem organizacji, co "warunkuje stosowanie, [[rozwój]] i [[controlling]] budowanych więzi z uczestnikami rynku" [Jabłoński A.S., Jabłoński M.M 2005 s. 4].</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>[[Orientacje przedsiębiorstw w marketingu|Orientacja]] ta powoduje, iż [[marketing]] integruje decyzje i działania podejmowane w przedsiębiorstwie. Istotnym elementem wyróżniającym orientację marketingową jest poszukiwanie przez firmy a następnie "pozyskanie i utrzymanie takiego rynku zbytu, który odpowiadałby potrzebom, aspiracjom i możliwościom rozwoju przedsiębiorstwa "[Niestrój R. 2002, s. 13] Trwała orientacja marketingowa jest ważnym czynnikiem w zarządzaniu rozwojem organizacji, co "warunkuje stosowanie, [[rozwój]] i [[controlling]] budowanych więzi z uczestnikami rynku" [Jabłoński A.S., Jabłoński M.M 2005 s. 4].</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><google>t</google></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>'''Cechy charakterystyczne''' dla orientacji marketingowej to przede wszystkim orientacja na partnera, w rozumieniu zarówno klienta, kooperanta jak i konkurenta. Współczesne warunki rynkowe wymuszają wręcz innowacyjne podejście do produktów i usług przez przedsiębiorców. Zauważalny jest również [[trend]] marketingu etycznego czy społecznej odpowiedzialności biznesu [Jabłoński A.S., Jabłoński M.M 2005 s. 3]. Wynika to z dbałości przez firmę o [[wizerunek]] i reputację, co ma być przekonaniem dla [[konsument|konsumenta]] o słuszności podjętej decyzji w wyborze sprzedawcy. Ostatecznie zaś buduje się relacje partnerskie z lojalnymi klientami, gdyż to właśnie [[lojalność]] klientów jest uznawana za "źródło stabilnego wzrostu i zyskowności"[Doyle P. 2003 s. 117] w jednostce.</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>'''Cechy charakterystyczne''' dla orientacji marketingowej to przede wszystkim orientacja na partnera, w rozumieniu zarówno klienta, kooperanta jak i konkurenta. Współczesne warunki rynkowe wymuszają wręcz innowacyjne podejście do produktów i usług przez przedsiębiorców. Zauważalny jest również [[trend]] marketingu etycznego czy społecznej odpowiedzialności biznesu [Jabłoński A.S., Jabłoński M.M 2005 s. 3]. Wynika to z dbałości przez firmę o [[wizerunek]] i reputację, co ma być przekonaniem dla [[konsument|konsumenta]] o słuszności podjętej decyzji w wyborze sprzedawcy. Ostatecznie zaś buduje się relacje partnerskie z lojalnymi klientami, gdyż to właśnie [[lojalność]] klientów jest uznawana za "źródło stabilnego wzrostu i zyskowności"[Doyle P. 2003 s. 117] w jednostce.</div></td></tr>
<tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l9">Linia 9:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 8:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==TL;DR==</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==TL;DR==</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Orientacja marketingowa to paradygmat marketingu, który zakłada, że firma koncentruje się na potrzebach klientów i stara się je bardziej efektywnie zaspokajać niż konkurencja. Orientacja ta integruje decyzje i działania w firmie, a jej cechami charakterystycznymi są orientacja na partnera, innowacyjne podejście do produktów i usług oraz dbałość o wizerunek i reputację. Orientacja marketingowa ewoluowała wraz z rozwojem rynków i otoczenia biznesowego. Jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania klientów i wymagań konkurencji. Biznesy powinny identyfikować orientację marketingową z możliwościami biznesowymi i dążyć do zrozumienia i zaspokojenia potrzeb klientów. Obecnie jakość produktów i usług odgrywa coraz większą rolę, a klienci są gotowi płacić więcej za lepszą jakość. Orientacja marketingowa współgra z koncepcją Total Quality Management, a norma ISO 9000 wymaga, aby organizacje były skoncentrowane na kliencie.</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Orientacja marketingowa to paradygmat marketingu, który zakłada, że firma koncentruje się na potrzebach klientów i stara się je bardziej efektywnie zaspokajać niż konkurencja. Orientacja ta integruje decyzje i działania w firmie, a jej cechami charakterystycznymi są orientacja na partnera, innowacyjne podejście do produktów i usług oraz dbałość o wizerunek i reputację. Orientacja marketingowa ewoluowała wraz z rozwojem rynków i otoczenia biznesowego. Jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania klientów i wymagań konkurencji. Biznesy powinny identyfikować orientację marketingową z możliwościami biznesowymi i dążyć do zrozumienia i zaspokojenia potrzeb klientów. Obecnie jakość produktów i usług odgrywa coraz większą rolę, a klienci są gotowi płacić więcej za lepszą jakość. Orientacja marketingowa współgra z koncepcją Total Quality Management, a norma ISO 9000 wymaga, aby organizacje były skoncentrowane na kliencie.</div></td></tr>
<tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><google>n</google></ins></div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Miejsce orientacji marketingowej w ewolucji orientacji przedsiębiorstw==</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Miejsce orientacji marketingowej w ewolucji orientacji przedsiębiorstw==</div></td></tr>
</table>
Sw
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Orientacja_marketingowa&diff=183278&oldid=prev
Sw: Infobox5 upgrade
2023-11-17T22:00:07Z
<p>Infobox5 upgrade</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 23:00, 17 lis 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l1">Linia 1:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 1:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">{{infobox4</del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">|list1=</del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><ul></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Marketing usług turystycznych]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Strategia marketingowa]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Strategia dystrybucji]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Cele marketingu]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Strategia produktowa]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Orientacja rynkowa]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Strategia rozwoju produktu]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Merchandising]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Branża fmcg]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></ul></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">}}</del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>'''Orientacja marketingowa''' - jeden z podstawowych paradygmatów marketingu. Opiera się na założeniu, iż [[firma]] koncentruje się na potrzebach i preferencjach nabywców, określeniu i zaspokojeniu ich potrzeb w sposób efektywniejszy od konkurentów. Termin ten został wprowadzony w latach 50 ubiegłego wieku i został zapoczątkowany przekształceniem się społeczeństwa w [[społeczeństwo]] obfitości [Czubała A. i in. 2012, s. 15-19]. Literatura dysponuje różnorakimi terminami dotyczącymi orientacji marketingowej tj.: '''orientacja na klienta''', '''orientacja rynkowa''', '''kultura marketingowa''' czy '''koncepcja marketingowa''' [Kozielski R. 2015, s. 148-158] chodź lista ta nie pozostaje zamknięta.</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>'''Orientacja marketingowa''' - jeden z podstawowych paradygmatów marketingu. Opiera się na założeniu, iż [[firma]] koncentruje się na potrzebach i preferencjach nabywców, określeniu i zaspokojeniu ich potrzeb w sposób efektywniejszy od konkurentów. Termin ten został wprowadzony w latach 50 ubiegłego wieku i został zapoczątkowany przekształceniem się społeczeństwa w [[społeczeństwo]] obfitości [Czubała A. i in. 2012, s. 15-19]. Literatura dysponuje różnorakimi terminami dotyczącymi orientacji marketingowej tj.: '''orientacja na klienta''', '''orientacja rynkowa''', '''kultura marketingowa''' czy '''koncepcja marketingowa''' [Kozielski R. 2015, s. 148-158] chodź lista ta nie pozostaje zamknięta.</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
<tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l51">Linia 51:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 36:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Orientacja marketingowa a jakość==</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Orientacja marketingowa a jakość==</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Jak zostało wcześniej wspomniane, obecnie mocno zauważalny jest [[popyt]] na produkty wysokiej jakości. Klienci są gotowi zapłacić więcej za lepszą [[jakość]] i często też unikatowy produkt. W tym miejscu można pokusić się o stwierdzenie, że [[konkurencja]] cenowa schodzi na drugi [[plan]]. Dla coraz większego grona konsumentów, niezależnie od statusu materialnego [[cena]] ma znaczenie drugorzędne. Powiedzenie "tanie jest drogie - drogie jest tanie" w dzisiejszych czasach nabiera mocniejszego znaczenia. Patrząc na to z punktu widzenia przedsiębiorstw, w ostatnich latach zauważalny jest wzrost zastosowania koncepcji Total Quality Management (TQM) w firmach [Jabłoński A.S., Jabłoński M.M 2005 s. 5], co bardzo dobrze współgra z orientacją marketingową firm. Sama [[norma]] [[ISO 9000]]:2000 "Systemy Zarządzania Jakością - Podstawy i terminologia" w pierwszej z ośmiu zasad zarządzania jakością wymaga od organizacji, by funkcjonowała jako "[[organizacja]] skupiona na kliencie" [Jabłoński A.S., Jabłoński M.M 2005 s. 5].</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Jak zostało wcześniej wspomniane, obecnie mocno zauważalny jest [[popyt]] na produkty wysokiej jakości. Klienci są gotowi zapłacić więcej za lepszą [[jakość]] i często też unikatowy produkt. W tym miejscu można pokusić się o stwierdzenie, że [[konkurencja]] cenowa schodzi na drugi [[plan]]. Dla coraz większego grona konsumentów, niezależnie od statusu materialnego [[cena]] ma znaczenie drugorzędne. Powiedzenie "tanie jest drogie - drogie jest tanie" w dzisiejszych czasach nabiera mocniejszego znaczenia. Patrząc na to z punktu widzenia przedsiębiorstw, w ostatnich latach zauważalny jest wzrost zastosowania koncepcji Total Quality Management (TQM) w firmach [Jabłoński A.S., Jabłoński M.M 2005 s. 5], co bardzo dobrze współgra z orientacją marketingową firm. Sama [[norma]] [[ISO 9000]]:2000 "Systemy Zarządzania Jakością - Podstawy i terminologia" w pierwszej z ośmiu zasad zarządzania jakością wymaga od organizacji, by funkcjonowała jako "[[organizacja]] skupiona na kliencie" [Jabłoński A.S., Jabłoński M.M 2005 s. 5].</div></td></tr>
<tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Marketing usług turystycznych]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia marketingowa]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia dystrybucji]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Cele marketingu]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia produktowa]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Orientacja rynkowa]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategia rozwoju produktu]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Merchandising]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Branża fmcg]]}} }}</ins></div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Bibliografia==</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Bibliografia==</div></td></tr>
</table>
Sw
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Orientacja_marketingowa&diff=173307&oldid=prev
Zybex: cleanup bibliografii i rotten links
2023-11-09T22:22:34Z
<p>cleanup bibliografii i rotten links</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 23:22, 9 lis 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l57">Linia 57:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 57:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czubała A. (red.) (2012), ''Podstawy marketingu'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czubała A. (red.) (2012), ''Podstawy marketingu'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Doyle Peter (2003) ''Marketing wartości'' Felberg SJA, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Doyle Peter (2003) ''Marketing wartości'' Felberg SJA, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Jabłoński A<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">.S</del>., Jabłoński <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">M.</del>M. (2005) ''Orientacja marketingowa jako koncepcja sprzyjająca totalnemu przywództwu jakościowemu'', <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">"</del>Controlling i rachunkowość zarządcza<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">" </del>nr 11<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">/2005</del></div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Jabłoński A., Jabłoński M. (2005)<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, </ins>''Orientacja marketingowa jako koncepcja sprzyjająca totalnemu przywództwu jakościowemu'', Controlling i rachunkowość zarządcza<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, </ins>nr 11</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kozielski Robert (2015) [https://www.infona.pl/resource/bwmeta1.element.desklight-855e8940-c195-4926-b96c-e1791e454aaa/content/partContents/255de08c-7cb7-3993-8433-28c78e504635 ''Możliwości biznesowe a orientacja marketingowa przedsiębiorstw''] Zeszyty naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach nr 233</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kozielski Robert (2015) [https://www.infona.pl/resource/bwmeta1.element.desklight-855e8940-c195-4926-b96c-e1791e454aaa/content/partContents/255de08c-7cb7-3993-8433-28c78e504635 ''Możliwości biznesowe a orientacja marketingowa przedsiębiorstw''] Zeszyty naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach nr 233</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Niestrój Roman (2002) ''Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne'' Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Kraków</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Niestrój Roman (2002) ''Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne'' Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Kraków</div></td></tr>
</table>
Zybex
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Orientacja_marketingowa&diff=166276&oldid=prev
Zybex: cleanup bibliografii i rotten links
2023-11-05T17:57:17Z
<p>cleanup bibliografii i rotten links</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 18:57, 5 lis 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l54">Linia 54:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 54:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Bibliografia==</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Bibliografia==</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><noautolinks></div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><noautolinks></div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czubała A. [https://www.pwe.com.pl/files/1276809751/file/mir_2_2013_a_czubala.pdf <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">''</del>Misje polskich eksporterów''<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">] "</del>Marketing i Rynek<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">" </del>2/2013</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czubała A. <ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">''</ins>[https://www.pwe.com.pl/files/1276809751/file/mir_2_2013_a_czubala.pdf Misje polskich eksporterów<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">]</ins>''<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, </ins>Marketing i Rynek<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, nr </ins>2/2013</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czubała <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Anna </del>(red)<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">. </del>(2012) ''Podstawy <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Marketingu</del>'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czubała <ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">A. </ins>(red<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">.</ins>) (2012)<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, </ins>''Podstawy <ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">marketingu</ins>'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Doyle Peter (2003) ''Marketing wartości'' Felberg SJA, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Doyle Peter (2003) ''Marketing wartości'' Felberg SJA, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Jabłoński A.S., Jabłoński M.M. (2005) ''Orientacja marketingowa jako koncepcja sprzyjająca totalnemu przywództwu jakościowemu'', "Controlling i rachunkowość zarządcza" nr 11/2005</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Jabłoński A.S., Jabłoński M.M. (2005) ''Orientacja marketingowa jako koncepcja sprzyjająca totalnemu przywództwu jakościowemu'', "Controlling i rachunkowość zarządcza" nr 11/2005</div></td></tr>
</table>
Zybex