Negocjacje w ZZL - specyfika: Różnice pomiędzy wersjami

m (Infobox update)
 
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 +
{{infobox4
 +
|list1=
 +
<ul>
 +
<li>[[Podręcznik:Zarządzanie zasobami ludzkimi]]</li>
 +
<li>[[Zadowolenie pracowników]]</li>
 +
<li>[[System wynagrodzeń]]</li>
 +
<li>[[Czynniki motywacyjne]]</li>
 +
<li>[[Negocjacje w ZZL - orientacje]]</li>
 +
<li>[[System oceniania]]</li>
 +
<li>[[Strategia personalna - rodzaje]]</li>
 +
<li>[[Funkcja personalna]]</li>
 +
<li>[[Zarządzanie przez partycypację]]</li>
 +
</ul>
 +
}}
 +
 
{| border=1
 
{| border=1
 
| <center>'''L.p.'''</center>
 
| <center>'''L.p.'''</center>
Linia 69: Linia 84:
 
| - optymalizacja warunków wykonywania pracy,
 
| - optymalizacja warunków wykonywania pracy,
 
* eliminacja konfliktów;  
 
* eliminacja konfliktów;  
 
  
 
| - poprawa materialnych warunków pracy (komfortu),
 
| - poprawa materialnych warunków pracy (komfortu),
Linia 116: Linia 130:
 
* Winch A., Winch S., Techniki sprzedaży i negocjacji, Diffin, Warszawa 1998.
 
* Winch A., Winch S., Techniki sprzedaży i negocjacji, Diffin, Warszawa 1998.
 
* Zbiegień-Maciąg L., Marketing personalny. Czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Business Press, Warszawa 1996.
 
* Zbiegień-Maciąg L., Marketing personalny. Czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Business Press, Warszawa 1996.
 +
* Kozina, A. (2007). ''[http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element-000153762534/c/153762534.pdf Teoria przedsiębiorstwa jako płaszczyzna charakterystyki negocjacji]''. Zeszyty Naukowe/Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, (753), 63-80.
  
 
{{a|[[Andrzej Kozina]], Małgorzata Tyrańska}}
 
{{a|[[Andrzej Kozina]], Małgorzata Tyrańska}}
 
[[Kategoria:Negocjacje]]
 
[[Kategoria:Negocjacje]]
 
<!--[[en:negotiations and HRM - specification]]-->
 
<!--[[en:negotiations and HRM - specification]]-->

Aktualna wersja na dzień 00:25, 8 sty 2019

Negocjacje w ZZL - specyfika
Polecane artykuły
L.p.
Funkcje zarządzania zasobami ludzkimi
Zakres negocjacji
Cele zaangażowanych stron
Pracodawcy
Pracowników
1. Rekrutacja

personelu

- poziom kompetencji, - dostosowanie ilości i jakości personelu do zadań firmy, - pozyskanie zatrudnienia,
  • pozyskanie umowy na czas nieokreślony,
  • określenie warunków pracy,
  • ustalenie zakresu obowiązków,
  • ustalenie zakresu samodzielności decyzyjnej,
  • ustalenie zakresu odpowiedzialności,
2. Wynagradzanie pracowników - metody wartościowania pracy, - dostosowanie wysokości wynagrodzeń do wyników finansowych firmy, - maksymalizacja wysokości wynagrodzenia,
  • pozyskanie atrakcyjnych świadczeń rzeczowych,
3. Rozwój

personelu

- ustalenie metod rozwoju personelu,
  • wybór osób skierowanych na szkolenia,
- doskonalenie potencjału pracy zgodnie z celami i możliwościami finansowymi firmy, - podnoszenie poziomu kwalifikacji,
  • rozwój umiejętności,
  • wzrost prestiżu, autorytetu,
  • wzrost samodzielności decyzyjnej;
4. Kształtowanie warunków

i stosunków pracy

- ustalenie form organizacji czasu pracy, - optymalizacja warunków wykonywania pracy,
  • eliminacja konfliktów;
- poprawa materialnych warunków pracy (komfortu),
5. Ocenianie

personelu

- przedmiot oceny (zakres)
  • kryteria oceny,
  • techniki oceny,
  • podmiot oceny,
  • termin oceny,
- ustalenie bieżącej efektywności pracowników, - dostosowanie kryteriów ocen do specyfiki stanowiska pracy,
  • dobór właściwej techniki oceny,
  • uzyskanie pozytywnej oceny, dla możliwości awansu, podwyżki wynagrodzenia,
6. Derekrutacja personelu - ustalenie ilości zwalnianych, pracowników, - optymalizacja stanu i struktury zatrudnienia z punktu widzenia celów i wyników finansowych firmy. - zachowanie statusu pracownika,
  • zachowanie dotychczasowej pozycji zawodowej.

Bibliografia

  • Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
  • Dąbrowski P.J., Praktyczna teoria negocjacji, Sorbog, Warszawa 1991.
  • Fisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się, PWE, Warszawa 2000.
  • Jurkowski R., Negocjacje zbiorowe. Kiedy, o czym i jak rozmawia pracodawca z przedstawicielstwem pracowników, Difin, Warszawa 2000.
  • Listwan T., Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa 2002.
  • Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2003.
  • Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod, Antykwa, Kraków 1998.
  • Stabryła A., Podstawy zarządzanie firmą. Modele, metody, praktyka, Antykwa, Kraków - Kluczbork, 1997.
  • Stoner J.A.F., Wankel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1992
  • Winch A., Winch S., Techniki sprzedaży i negocjacji, Diffin, Warszawa 1998.
  • Zbiegień-Maciąg L., Marketing personalny. Czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Business Press, Warszawa 1996.
  • Kozina, A. (2007). Teoria przedsiębiorstwa jako płaszczyzna charakterystyki negocjacji. Zeszyty Naukowe/Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, (753), 63-80.

Autor: Andrzej Kozina, Małgorzata Tyrańska