Negocjacje w ZZL - specyfika: Różnice pomiędzy wersjami

m
m (Infobox update)
 
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
+
{{infobox4
 
+
|list1=
 
+
<ul>
 
+
<li>[[Podręcznik:Zarządzanie zasobami ludzkimi]]</li>
 
+
<li>[[Zadowolenie pracowników]]</li>
 
+
<li>[[System wynagrodzeń]]</li>
 
+
<li>[[Czynniki motywacyjne]]</li>
 
+
<li>[[Negocjacje w ZZL - orientacje]]</li>
 
+
<li>[[System oceniania]]</li>
 
+
<li>[[Strategia personalna - rodzaje]]</li>
 
+
<li>[[Funkcja personalna]]</li>
 
+
<li>[[Zarządzanie przez partycypację]]</li>
 
+
</ul>
 
+
}}
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
{| border=1
 
{| border=1
Linia 44: Linia 37:
 
'''personelu'''
 
'''personelu'''
 
| - poziom kompetencji,
 
| - poziom kompetencji,
 
+
* [[zakres czynności|zakres obowiązków, uprawnień, i odpowiedzialności]]
- [[zakres czynności|zakres obowiązków, uprawnień, i odpowiedzialności]]
+
| - dostosowanie ilości i [[jakość|jakości]] personelu do zadań firmy,
| - dostosowanie ilości i [[jakość|jakości]] personelu do zadań firmy;
 
 
| - pozyskanie zatrudnienia,
 
| - pozyskanie zatrudnienia,
 
+
* pozyskanie umowy na czas nieokreślony,
- pozyskanie umowy na czas nieokreślony,
+
* określenie [[warunki pracy|warunków pracy]],  
 
+
* ustalenie zakresu obowiązków,
- określenie [[warunki pracy|warunków pracy]],  
+
* ustalenie zakresu samodzielności decyzyjnej,
 
+
* ustalenie zakresu odpowiedzialności,
- ustalenie zakresu obowiązków,
 
 
 
- ustalenie zakresu samodzielności decyzyjnej,
 
 
 
- ustalenie zakresu odpowiedzialności;
 
  
 
|-
 
|-
Linia 63: Linia 50:
 
| '''Wynagradzanie pracowników'''
 
| '''Wynagradzanie pracowników'''
 
| - metody wartościowania pracy,
 
| - metody wartościowania pracy,
 
+
* poziom i struktura [[wynagrodzenie|wynagrodzeń]],
- poziom i struktura [[wynagrodzenie|wynagrodzeń]],
+
* [[układy zbiorowe pracy]],
 
+
* postanowienia [[kontrakt menedżerski|kontraktów menedżerskich]] i kierowniczych,
- [[układy zbiorowe pracy]],
+
* [[ubezpieczenia społeczne|systemy ubezpieczeń społecznych]],
 
+
* programy [[emerytura|emerytalno]] - [[renta|rentowe]]
- postanowienia [[kontrakt menedżerski|kontraktów menedżerskich]] i kierowniczych,
 
 
 
- [[ubezpieczenia społeczne|systemy ubezpieczeń społecznych]],
 
 
 
- programy [[emerytura|emerytalno]] - [[renta|rentowe]]
 
 
| - dostosowanie wysokości wynagrodzeń do wyników finansowych firmy,
 
| - dostosowanie wysokości wynagrodzeń do wyników finansowych firmy,
 
+
* minimalizacja [[koszty pracy|kosztów pracy]] (w tym wynagrodzeń),
- minimalizacja [[koszty pracy|kosztów pracy]] (w tym wynagrodzeń);
 
 
| - maksymalizacja wysokości wynagrodzenia,
 
| - maksymalizacja wysokości wynagrodzenia,
 
+
* pozyskanie atrakcyjnych świadczeń rzeczowych,
- pozyskanie atrakcyjnych świadczeń rzeczowych;
 
  
 
|-
 
|-
Linia 86: Linia 66:
 
'''personelu'''
 
'''personelu'''
 
| - ustalenie [[rozwój pracowników|metod rozwoju personelu]],
 
| - ustalenie [[rozwój pracowników|metod rozwoju personelu]],
 
+
* wybór osób skierowanych na szkolenia,
- wybór osób skierowanych na szkolenia,
+
| - doskonalenie potencjału pracy zgodnie z celami i możliwościami finansowymi firmy,
| - doskonalenie potencjału pracy zgodnie z celami i możliwościami finansowymi firmy;
 
 
| - podnoszenie poziomu [[kompetencje|kwalifikacji]],
 
| - podnoszenie poziomu [[kompetencje|kwalifikacji]],
 
+
* rozwój umiejętności,
- rozwój umiejętności,
+
* wzrost prestiżu, autorytetu,
 
+
* wzrost samodzielności decyzyjnej<nowiki>;</nowiki>
- wzrost prestiżu, autorytetu,
 
 
 
- wzrost samodzielności decyzyjnej<nowiki>;</nowiki>
 
  
 
|-
 
|-
Linia 103: Linia 79:
 
'''i stosunków pracy'''
 
'''i stosunków pracy'''
 
| - ustalenie form organizacji [[czas pracy|czasu pracy]],
 
| - ustalenie form organizacji [[czas pracy|czasu pracy]],
 
+
* ustalenie form [[partycypacja pracowników w zarządzaniu|partycypacji pracowników w zarządzaniu firmą]]
- ustalenie form [[partycypacja pracowników w zarządzaniu|partycypacji pracowników w zarządzaniu firmą]]
+
* ustalenie sposobów komunikacji,
 
+
* ustalenie metod pracy,
- ustalenie sposobów komunikacji,
 
 
 
- ustalenie metod pracy,
 
 
| - optymalizacja warunków wykonywania pracy,
 
| - optymalizacja warunków wykonywania pracy,
 
+
* eliminacja konfliktów;  
- eliminacja konfliktów;  
 
 
 
 
 
  
 
| - poprawa materialnych warunków pracy (komfortu),
 
| - poprawa materialnych warunków pracy (komfortu),
 
+
* poprawa [[atmosfera w pracy|atmosfery w pracy]],
- poprawa [[atmosfera w pracy|atmosfery w pracy]],
+
* dostęp do ważnych [[informacja|informacji]],
 
+
* większy wpływ na [[klasyfikacja celów i funkcji|cele]] firmy,
- dostęp do ważnych [[informacja|informacji]],
+
* dostosowanie czasu pracy do własnych indywidualnych potrzeb,
 
 
- większy wpływ na [[klasyfikacja celów i funkcji|cele]] firmy,
 
 
 
- dostosowanie czasu pracy do własnych indywidualnych potrzeb;
 
  
 
|-
 
|-
Linia 131: Linia 97:
 
'''personelu'''
 
'''personelu'''
 
| - przedmiot oceny (zakres)
 
| - przedmiot oceny (zakres)
 
+
* kryteria oceny,
- kryteria oceny,
+
* techniki oceny,
 
+
* podmiot oceny,
- techniki oceny,
+
* termin oceny,
 
 
- podmiot oceny,
 
 
 
- termin oceny,
 
 
| - ustalenie bieżącej [[efektywność|efektywności]] pracowników,
 
| - ustalenie bieżącej [[efektywność|efektywności]] pracowników,
 
+
* [[podejmowanie decyzji|podjecie decyzji]] personalnych (awans, zmiana poziomu i struktury wynagrodzenia, [[szkolenie personelu|szkolenia]], [[derekrutacja]]),
- [[podejmowanie decyzji|podjecie decyzji]] personalnych (awans, zmiana poziomu i struktury wynagrodzenia, [[szkolenie personelu|szkolenia]], [[derekrutacja]]),
 
 
| - dostosowanie kryteriów ocen do specyfiki [[stanowisko pracy|stanowiska pracy]],
 
| - dostosowanie kryteriów ocen do specyfiki [[stanowisko pracy|stanowiska pracy]],
 
+
* dobór właściwej techniki oceny,
- dobór właściwej techniki oceny,
+
* uzyskanie pozytywnej [[ocenianie pracowników|oceny]], dla możliwości [[awans]]u, podwyżki wynagrodzenia,
 
 
- uzyskanie pozytywnej [[ocenianie pracowników|oceny]], dla możliwości [[awans|awansu]], podwyżki wynagrodzenia;
 
  
 
|-
 
|-
Linia 152: Linia 111:
 
| '''Derekrutacja personelu'''
 
| '''Derekrutacja personelu'''
 
| - ustalenie ilości zwalnianych, pracowników,
 
| - ustalenie ilości zwalnianych, pracowników,
 
+
* ustalenie [[outplacement|metod redukcji zatrudnienia]]
- ustalenie [[outplacement|metod redukcji zatrudnienia]]
 
 
| - optymalizacja stanu i struktury zatrudnienia z punktu widzenia celów i wyników finansowych firmy.
 
| - optymalizacja stanu i struktury zatrudnienia z punktu widzenia celów i wyników finansowych firmy.
 
| - zachowanie statusu pracownika,
 
| - zachowanie statusu pracownika,
 
+
* zachowanie dotychczasowej pozycji zawodowej.
- zachowanie dotychczasowej pozycji zawodowej.
 
  
 
|}
 
|}
Linia 167: Linia 124:
 
* Jurkowski R., Negocjacje zbiorowe. Kiedy, o czym i jak rozmawia pracodawca z przedstawicielstwem pracowników, Difin, Warszawa 2000.  
 
* Jurkowski R., Negocjacje zbiorowe. Kiedy, o czym i jak rozmawia pracodawca z przedstawicielstwem pracowników, Difin, Warszawa 2000.  
 
* Listwan T., Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa 2002.
 
* Listwan T., Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa 2002.
* Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2003.
+
* Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2003.  
 
* Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod, Antykwa, Kraków 1998.
 
* Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod, Antykwa, Kraków 1998.
 
* Stabryła A., Podstawy zarządzanie firmą. Modele, metody, praktyka, Antykwa, Kraków - Kluczbork, 1997.
 
* Stabryła A., Podstawy zarządzanie firmą. Modele, metody, praktyka, Antykwa, Kraków - Kluczbork, 1997.
Linia 173: Linia 130:
 
* Winch A., Winch S., Techniki sprzedaży i negocjacji, Diffin, Warszawa 1998.
 
* Winch A., Winch S., Techniki sprzedaży i negocjacji, Diffin, Warszawa 1998.
 
* Zbiegień-Maciąg L., Marketing personalny. Czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Business Press, Warszawa 1996.
 
* Zbiegień-Maciąg L., Marketing personalny. Czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Business Press, Warszawa 1996.
 +
* Kozina, A. (2007). ''[http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element-000153762534/c/153762534.pdf Teoria przedsiębiorstwa jako płaszczyzna charakterystyki negocjacji]''. Zeszyty Naukowe/Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, (753), 63-80.
  
<p align=right>'''Autor:''' [[Andrzej Kozina]], Małgorzata Tyrańska</p>
+
{{a|[[Andrzej Kozina]], Małgorzata Tyrańska}}
 
[[Kategoria:Negocjacje]]
 
[[Kategoria:Negocjacje]]
[[en:negotiations and HRM - specification]]
+
<!--[[en:negotiations and HRM - specification]]-->
</div>
 
 
 
 
 

Aktualna wersja na dzień 23:25, 7 sty 2019

Negocjacje w ZZL - specyfika
Polecane artykuły
L.p.
Funkcje zarządzania zasobami ludzkimi
Zakres negocjacji
Cele zaangażowanych stron
Pracodawcy
Pracowników
1. Rekrutacja

personelu

- poziom kompetencji, - dostosowanie ilości i jakości personelu do zadań firmy, - pozyskanie zatrudnienia,
  • pozyskanie umowy na czas nieokreślony,
  • określenie warunków pracy,
  • ustalenie zakresu obowiązków,
  • ustalenie zakresu samodzielności decyzyjnej,
  • ustalenie zakresu odpowiedzialności,
2. Wynagradzanie pracowników - metody wartościowania pracy, - dostosowanie wysokości wynagrodzeń do wyników finansowych firmy, - maksymalizacja wysokości wynagrodzenia,
  • pozyskanie atrakcyjnych świadczeń rzeczowych,
3. Rozwój

personelu

- ustalenie metod rozwoju personelu,
  • wybór osób skierowanych na szkolenia,
- doskonalenie potencjału pracy zgodnie z celami i możliwościami finansowymi firmy, - podnoszenie poziomu kwalifikacji,
  • rozwój umiejętności,
  • wzrost prestiżu, autorytetu,
  • wzrost samodzielności decyzyjnej;
4. Kształtowanie warunków

i stosunków pracy

- ustalenie form organizacji czasu pracy, - optymalizacja warunków wykonywania pracy,
  • eliminacja konfliktów;
- poprawa materialnych warunków pracy (komfortu),
5. Ocenianie

personelu

- przedmiot oceny (zakres)
  • kryteria oceny,
  • techniki oceny,
  • podmiot oceny,
  • termin oceny,
- ustalenie bieżącej efektywności pracowników, - dostosowanie kryteriów ocen do specyfiki stanowiska pracy,
  • dobór właściwej techniki oceny,
  • uzyskanie pozytywnej oceny, dla możliwości awansu, podwyżki wynagrodzenia,
6. Derekrutacja personelu - ustalenie ilości zwalnianych, pracowników, - optymalizacja stanu i struktury zatrudnienia z punktu widzenia celów i wyników finansowych firmy. - zachowanie statusu pracownika,
  • zachowanie dotychczasowej pozycji zawodowej.

Bibliografia

  • Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
  • Dąbrowski P.J., Praktyczna teoria negocjacji, Sorbog, Warszawa 1991.
  • Fisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się, PWE, Warszawa 2000.
  • Jurkowski R., Negocjacje zbiorowe. Kiedy, o czym i jak rozmawia pracodawca z przedstawicielstwem pracowników, Difin, Warszawa 2000.
  • Listwan T., Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa 2002.
  • Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2003.
  • Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod, Antykwa, Kraków 1998.
  • Stabryła A., Podstawy zarządzanie firmą. Modele, metody, praktyka, Antykwa, Kraków - Kluczbork, 1997.
  • Stoner J.A.F., Wankel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1992
  • Winch A., Winch S., Techniki sprzedaży i negocjacji, Diffin, Warszawa 1998.
  • Zbiegień-Maciąg L., Marketing personalny. Czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Business Press, Warszawa 1996.
  • Kozina, A. (2007). Teoria przedsiębiorstwa jako płaszczyzna charakterystyki negocjacji. Zeszyty Naukowe/Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, (753), 63-80.

Autor: Andrzej Kozina, Małgorzata Tyrańska