Negocjacje w ZZL - specyfika: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 17: Linia 17:
{| border=1
{| border=1
| <center>'''L.p.'''</center>
| <center>'''L.p.'''</center>
| <center>'''Funkcje zarządzania zasobami ludzkimi'''</center>
| <center>'''[[Funkcje zarządzania]] zasobami ludzkimi'''</center>
| <center>'''Zakres negocjacji'''</center>
| <center>'''[[Zakres]] negocjacji'''</center>
| colspan="2" |  
| colspan="2" |  
{| class="prettytable"
{| class="prettytable"
| colspan="2" | <center>'''Cele zaangażowanych stron '''</center>
| colspan="2" | <center>'''[[Cele]] zaangażowanych stron '''</center>


|-
|-
Linia 34: Linia 34:
|-
|-
| '''1.'''
| '''1.'''
| '''Rekrutacja '''
| '''[[Rekrutacja]] '''


'''personelu'''
'''personelu'''
Linia 63: Linia 63:
|-
|-
| '''3.'''
| '''3.'''
| '''Rozwój '''
| '''[[Rozwój]] '''


'''personelu'''
'''personelu'''
Linia 70: Linia 70:
| - doskonalenie potencjału pracy zgodnie z celami i możliwościami finansowymi firmy,
| - doskonalenie potencjału pracy zgodnie z celami i możliwościami finansowymi firmy,
| - podnoszenie poziomu [[kompetencje|kwalifikacji]],
| - podnoszenie poziomu [[kompetencje|kwalifikacji]],
* rozwój umiejętności,
* rozwój [[umiejętności]],
* wzrost prestiżu, autorytetu,
* wzrost prestiżu, autorytetu,
* wzrost samodzielności decyzyjnej<nowiki>;</nowiki>
* wzrost samodzielności decyzyjnej<nowiki>;</nowiki>
Linia 83: Linia 83:
* ustalenie sposobów komunikacji,
* ustalenie sposobów komunikacji,
* ustalenie metod pracy,
* ustalenie metod pracy,
| - optymalizacja warunków wykonywania pracy,
| - [[optymalizacja]] warunków wykonywania pracy,
* eliminacja konfliktów;  
* eliminacja konfliktów;  


Linia 98: Linia 98:
'''personelu'''
'''personelu'''
| - przedmiot oceny (zakres)
| - przedmiot oceny (zakres)
* kryteria oceny,
* [[kryteria oceny]],
* techniki oceny,
* techniki oceny,
* podmiot oceny,
* podmiot oceny,
* termin oceny,
* termin oceny,
| - ustalenie bieżącej [[efektywność|efektywności]] pracowników,
| - ustalenie bieżącej [[efektywność|efektywności]] pracowników,
* [[podejmowanie decyzji|podjecie decyzji]] personalnych (awans, zmiana poziomu i struktury wynagrodzenia, [[szkolenie personelu|szkolenia]], [[derekrutacja]]),
* [[podejmowanie decyzji|podjecie decyzji]] personalnych (awans, [[zmiana]] poziomu i struktury wynagrodzenia, [[szkolenie personelu|szkolenia]], [[derekrutacja]]),
| - dostosowanie kryteriów ocen do specyfiki [[stanowisko pracy|stanowiska pracy]],
| - dostosowanie kryteriów ocen do specyfiki [[stanowisko pracy|stanowiska pracy]],
* dobór właściwej techniki oceny,
* dobór właściwej techniki oceny,
Linia 120: Linia 120:


==Bibliografia==
==Bibliografia==
* Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
* Armstrong M., [[Zarządzanie]] zasobami ludzkimi, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
* Dąbrowski P.J., Praktyczna teoria negocjacji, Sorbog, Warszawa 1991.
* Dąbrowski P.J., Praktyczna teoria negocjacji, Sorbog, Warszawa 1991.
* Fisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się, PWE, Warszawa 2000.  
* Fisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się, PWE, Warszawa 2000.  
* Jurkowski R., Negocjacje zbiorowe. Kiedy, o czym i jak rozmawia pracodawca z przedstawicielstwem pracowników, Difin, Warszawa 2000.  
* Jurkowski R., [[Negocjacje]] zbiorowe. Kiedy, o czym i jak rozmawia [[pracodawca]] z przedstawicielstwem pracowników, Difin, Warszawa 2000.  
* Listwan T., Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa 2002.
* Listwan T., Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa 2002.
* Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2003.  
* Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2003.  
* Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod, Antykwa, Kraków 1998.
* Pocztowski A., [[Zarządzanie zasobami ludzkimi]]. Zarys problematyki i metod, Antykwa, Kraków 1998.
* Stabryła A., Podstawy zarządzanie firmą. Modele, metody, praktyka, Antykwa, Kraków - Kluczbork, 1997.
* Stabryła A., Podstawy zarządzanie firmą. [[Modele]], metody, praktyka, Antykwa, Kraków - Kluczbork, 1997.
* Stoner J.A.F., Wankel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1992
* Stoner J.A.F., Wankel Ch., [[Kierowanie]], PWE, Warszawa 1992
* Winch A., Winch S., Techniki sprzedaży i negocjacji, Diffin, Warszawa 1998.
* Winch A., Winch S., [[Techniki sprzedaży]] i negocjacji, Diffin, Warszawa 1998.
* Zbiegień-Maciąg L., Marketing personalny. Czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Business Press, Warszawa 1996.
* Zbiegień-Maciąg L., [[Marketing]] personalny. Czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Business Press, Warszawa 1996.
* Kozina, A. (2007). ''[http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element-000153762534/c/153762534.pdf Teoria przedsiębiorstwa jako płaszczyzna charakterystyki negocjacji]''. Zeszyty Naukowe/Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, (753), 63-80.
* Kozina, A. (2007). ''[http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.ekon-element-000153762534/c/153762534.pdf Teoria przedsiębiorstwa jako płaszczyzna charakterystyki negocjacji]''. Zeszyty Naukowe/Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, (753), 63-80.



Wersja z 22:41, 20 maj 2020

Negocjacje w ZZL - specyfika
Polecane artykuły


L.p.
Funkcje zarządzania zasobami ludzkimi
Zakres negocjacji
Cele zaangażowanych stron
Pracodawcy
Pracowników
1. Rekrutacja

personelu

- poziom kompetencji, - dostosowanie ilości i jakości personelu do zadań firmy, - pozyskanie zatrudnienia,
  • pozyskanie umowy na czas nieokreślony,
  • określenie warunków pracy,
  • ustalenie zakresu obowiązków,
  • ustalenie zakresu samodzielności decyzyjnej,
  • ustalenie zakresu odpowiedzialności,
2. Wynagradzanie pracowników - metody wartościowania pracy, - dostosowanie wysokości wynagrodzeń do wyników finansowych firmy, - maksymalizacja wysokości wynagrodzenia,
  • pozyskanie atrakcyjnych świadczeń rzeczowych,
3. Rozwój

personelu

- ustalenie metod rozwoju personelu,
  • wybór osób skierowanych na szkolenia,
- doskonalenie potencjału pracy zgodnie z celami i możliwościami finansowymi firmy, - podnoszenie poziomu kwalifikacji,
  • rozwój umiejętności,
  • wzrost prestiżu, autorytetu,
  • wzrost samodzielności decyzyjnej;
4. Kształtowanie warunków

i stosunków pracy

- ustalenie form organizacji czasu pracy, - optymalizacja warunków wykonywania pracy,
  • eliminacja konfliktów;
- poprawa materialnych warunków pracy (komfortu),
5. Ocenianie

personelu

- przedmiot oceny (zakres) - ustalenie bieżącej efektywności pracowników, - dostosowanie kryteriów ocen do specyfiki stanowiska pracy,
  • dobór właściwej techniki oceny,
  • uzyskanie pozytywnej oceny, dla możliwości awansu, podwyżki wynagrodzenia,
6. Derekrutacja personelu - ustalenie ilości zwalnianych, pracowników, - optymalizacja stanu i struktury zatrudnienia z punktu widzenia celów i wyników finansowych firmy. - zachowanie statusu pracownika,
  • zachowanie dotychczasowej pozycji zawodowej.

Bibliografia

  • Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
  • Dąbrowski P.J., Praktyczna teoria negocjacji, Sorbog, Warszawa 1991.
  • Fisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się, PWE, Warszawa 2000.
  • Jurkowski R., Negocjacje zbiorowe. Kiedy, o czym i jak rozmawia pracodawca z przedstawicielstwem pracowników, Difin, Warszawa 2000.
  • Listwan T., Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa 2002.
  • Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2003.
  • Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod, Antykwa, Kraków 1998.
  • Stabryła A., Podstawy zarządzanie firmą. Modele, metody, praktyka, Antykwa, Kraków - Kluczbork, 1997.
  • Stoner J.A.F., Wankel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1992
  • Winch A., Winch S., Techniki sprzedaży i negocjacji, Diffin, Warszawa 1998.
  • Zbiegień-Maciąg L., Marketing personalny. Czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Business Press, Warszawa 1996.
  • Kozina, A. (2007). Teoria przedsiębiorstwa jako płaszczyzna charakterystyki negocjacji. Zeszyty Naukowe/Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, (753), 63-80.

Autor: Andrzej Kozina, Małgorzata Tyrańska