https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Marketing_relacji&feed=atom&action=history
Marketing relacji - Historia wersji
2024-03-29T07:28:37Z
Historia wersji tej strony wiki
MediaWiki 1.39.4
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Marketing_relacji&diff=213611&oldid=prev
Zybex: cleanup bibliografii i rotten links
2024-01-14T21:40:46Z
<p>cleanup bibliografii i rotten links</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 22:40, 14 sty 2024</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l51">Linia 51:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 51:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Bibliografia==</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Bibliografia==</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><noautolinks></div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><noautolinks></div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Chlipała P. (2014), <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">"</del>[https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-d05d6027-5aec-418e-bb07-56a4b411edc3 <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">''</del>Marketing relacyjny i marketing wartości - w kierunku paradygmatu zintegrowanego''<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">]</del>, <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">"</del>Studia Ekonomiczne<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">"</del>, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, t. 182<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, s. 11-19</del></div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Chlipała P. (2014), <ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">''</ins>[https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-d05d6027-5aec-418e-bb07-56a4b411edc3 Marketing relacyjny i marketing wartości - w kierunku paradygmatu zintegrowanego<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">]</ins>'', Studia Ekonomiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, t. 182</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Dziedzic D. (2011), ''Marketing transakcji a marketing relacji'', Zeszyty naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki, Kraków</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Dziedzic D. (2011), ''Marketing transakcji a marketing relacji'', Zeszyty naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki, Kraków</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Figiel S. (red.) (2010), ''Marketing w realiach współczesnego rynku'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Figiel S. (red.) (2010), ''Marketing w realiach współczesnego rynku'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td></tr>
</table>
Zybex
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Marketing_relacji&diff=204413&oldid=prev
Zybex: cleanup bibliografii i rotten links
2023-12-10T22:48:46Z
<p>cleanup bibliografii i rotten links</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 23:48, 10 gru 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l57">Linia 57:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 57:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Mitręga M. (2005), ''Marketing relacji. Teoria i praktyka'', CeDeWu, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Mitręga M. (2005), ''Marketing relacji. Teoria i praktyka'', CeDeWu, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Otto J. (2004), ''Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie'', C.H. Beck, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Otto J. (2004), ''Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie'', C.H. Beck, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Pizło W. (2008), ''Marketing relacji - koncepcja i kierunki rozwoju'', <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">"</del>Zeszyty naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">"</del>, Warszawa, nr 69<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, s. 83-98</del></div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Pizło W. (2008), ''Marketing relacji - koncepcja i kierunki rozwoju'', Zeszyty naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa, nr 69</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div></noautolinks></div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div></noautolinks></div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
</table>
Zybex
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Marketing_relacji&diff=200618&oldid=prev
Zybex: cleanup bibliografii i rotten links
2023-12-03T23:51:47Z
<p>cleanup bibliografii i rotten links</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 00:51, 4 gru 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l56">Linia 56:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 56:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Gordon I. (2001), ''Relacje z klientem. Marketing partnerski.'' Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Gordon I. (2001), ''Relacje z klientem. Marketing partnerski.'' Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Mitręga M. (2005), ''Marketing relacji. Teoria i praktyka'', CeDeWu, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Mitręga M. (2005), ''Marketing relacji. Teoria i praktyka'', CeDeWu, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Otto J. (2004), ''Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">. Wyd. II poszerzone.</del>'', C.H. Beck, Warszawa</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Otto J. (2004), ''Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie'', C.H. Beck, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Pizło W. (2008), ''Marketing relacji - koncepcja i kierunki rozwoju'', "Zeszyty naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego", Warszawa, nr 69, s. 83-98</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Pizło W. (2008), ''Marketing relacji - koncepcja i kierunki rozwoju'', "Zeszyty naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego", Warszawa, nr 69, s. 83-98</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div></noautolinks></div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div></noautolinks></div></td></tr>
</table>
Zybex
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Marketing_relacji&diff=194105&oldid=prev
Zybex: cleanup bibliografii i rotten links
2023-11-20T22:51:41Z
<p>cleanup bibliografii i rotten links</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 23:51, 20 lis 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l52">Linia 52:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 52:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><noautolinks></div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><noautolinks></div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Chlipała P. (2014), "[https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-d05d6027-5aec-418e-bb07-56a4b411edc3 ''Marketing relacyjny i marketing wartości - w kierunku paradygmatu zintegrowanego''], "Studia Ekonomiczne", Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, t. 182, s. 11-19</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Chlipała P. (2014), "[https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-d05d6027-5aec-418e-bb07-56a4b411edc3 ''Marketing relacyjny i marketing wartości - w kierunku paradygmatu zintegrowanego''], "Studia Ekonomiczne", Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, t. 182, s. 11-19</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Dziedzic D. (2011), <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">[https://www.wsei.edu.pl/files/images/biblioteka/ZN-nr-7-2011.pdf#page=205 </del>''Marketing transakcji a marketing relacji''<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">]</del>, <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">"</del>Zeszyty naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">"</del>, Kraków<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, s. 205-214</del></div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Dziedzic D. (2011), ''Marketing transakcji a marketing relacji'', Zeszyty naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki, Kraków</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Figiel S. (red.) (2010), ''Marketing w realiach współczesnego rynku'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Figiel S. (red.) (2010), ''Marketing w realiach współczesnego rynku'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Gordon I. (2001), ''Relacje z klientem. Marketing partnerski.'' Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Gordon I. (2001), ''Relacje z klientem. Marketing partnerski.'' Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td></tr>
</table>
Zybex
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Marketing_relacji&diff=188288&oldid=prev
Sw: Pozycjonowanie
2023-11-18T17:21:39Z
<p>Pozycjonowanie</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 18:21, 18 lis 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l11">Linia 11:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 11:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Marketing partnerski nie został dotąd określony jedną dokładną definicją ze względu na szeroką rozpiętość zagadnień. Wśród podejść różnych autorów, do określenia pojęcia zastosowano także cechy drugorzędne oraz skupiono się na nieco innych obszarach w relacji marketingowej.</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Marketing partnerski nie został dotąd określony jedną dokładną definicją ze względu na szeroką rozpiętość zagadnień. Wśród podejść różnych autorów, do określenia pojęcia zastosowano także cechy drugorzędne oraz skupiono się na nieco innych obszarach w relacji marketingowej.</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Pierwsza z nich, opublikowana w 1983 roku przez L. Barry'ego skupiała się na istocie samego tworzenia, utrzymywania i poszerzania relacji z klientami w zakresie organizacji usługowych. B.B. Jackson (1985) określiła marketing relacji jako działania marketingowe z celem pozyskania, budowy i utrzymywania trwałych związków z klientami instytucjonalnymi.</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Pierwsza z nich, opublikowana w 1983 roku przez L. Barry'ego skupiała się na istocie samego tworzenia, utrzymywania i poszerzania relacji z klientami w zakresie organizacji usługowych. B.B. Jackson (1985) określiła marketing relacji jako działania marketingowe z celem pozyskania, budowy i utrzymywania trwałych związków z klientami instytucjonalnymi.</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><google>t</google></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Ch. Grönroos (1996) rozbudował szczegółowo definicję, przy zachowaniu jej uniwersalności. Pojawia się w niej element relacji przynoszącej [[zysk]] wszystkim zaangażowanym stronom. [[Cele]] każdej ze strony są realizowane przez wymianę i dotrzymywanie obietnic (Mitręga M., 2005, s. 33)</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Ch. Grönroos (1996) rozbudował szczegółowo definicję, przy zachowaniu jej uniwersalności. Pojawia się w niej element relacji przynoszącej [[zysk]] wszystkim zaangażowanym stronom. [[Cele]] każdej ze strony są realizowane przez wymianę i dotrzymywanie obietnic (Mitręga M., 2005, s. 33)</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>M. Rydel i C. Ronkowski (1995) dostrzegają w marketingu relacji koncepcję kierowania i działania na rynku, której [[skuteczność]] zależna jest od nawiązywania więzi z uczestnikami rynku, co poza klientami dotyczy również pozostałych partnerów firmy. Założeniem koncepcji jest budowa związków opartych na lojalności (Otto J., 2004, s. 43).</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>M. Rydel i C. Ronkowski (1995) dostrzegają w marketingu relacji koncepcję kierowania i działania na rynku, której [[skuteczność]] zależna jest od nawiązywania więzi z uczestnikami rynku, co poza klientami dotyczy również pozostałych partnerów firmy. Założeniem koncepcji jest budowa związków opartych na lojalności (Otto J., 2004, s. 43).</div></td></tr>
<tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l17">Linia 17:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 16:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>T. Cram (1994) wyszczególnia istotność wiedzy na temat indywidualnych klientów i wykorzystywaniu jej w praktyce do projektowania produktu/usługi na podstawie komunikacji. Celem jest rozwinięcie i kontynuacja wzajemnie korzystnych więzi (Otto J., 2004, s. 42)</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>T. Cram (1994) wyszczególnia istotność wiedzy na temat indywidualnych klientów i wykorzystywaniu jej w praktyce do projektowania produktu/usługi na podstawie komunikacji. Celem jest rozwinięcie i kontynuacja wzajemnie korzystnych więzi (Otto J., 2004, s. 42)</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Z kolei K. Rogoziński (1998) zwraca uwagę na tzw. [[marketing wewnętrzny]], polegający na dbaniu o mobilizację personelu, co ma wspomóc w związaniu klienta na stałe z firmą. (Otto J., 2004, s. 43).</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Z kolei K. Rogoziński (1998) zwraca uwagę na tzw. [[marketing wewnętrzny]], polegający na dbaniu o mobilizację personelu, co ma wspomóc w związaniu klienta na stałe z firmą. (Otto J., 2004, s. 43).</div></td></tr>
<tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><google>n</google></ins></div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Cechy marketingu relacji==</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Cechy marketingu relacji==</div></td></tr>
</table>
Sw
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Marketing_relacji&diff=182600&oldid=prev
Sw: Infobox5 upgrade
2023-11-17T19:42:17Z
<p>Infobox5 upgrade</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 20:42, 17 lis 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l1">Linia 1:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 1:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">{{infobox4</del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">|list1=</del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><ul></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Koncepcje zarządzania]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Orientacja marketingowa]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Definicja marketingu]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Philip Kotler]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Paradygmaty zarządzania]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Strategiczny system informacyjny]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Łańcuch wartości dodanej]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Zarządzanie przez wartości]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Marketing strategiczny]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></ul></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">}}</del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>'''[[Marketing]] relacji''', określany również jako '''marketing powiązań''', '''[[marketing partnerski]]''' i '''marketing więzi''', jest koncepcją marketingową ukształtowaną w latach 80. i 90. XX wieku, ukierunkowaną na budowę długotrwałych relacji z [[klient]]ami w oparciu o [[zadowolenie klienta | satysfakcję]] i [[lojalność klienta | lojalność]] nabywcy (Figiel S. i in., 2010, s. 43)</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>'''[[Marketing]] relacji''', określany również jako '''marketing powiązań''', '''[[marketing partnerski]]''' i '''marketing więzi''', jest koncepcją marketingową ukształtowaną w latach 80. i 90. XX wieku, ukierunkowaną na budowę długotrwałych relacji z [[klient]]ami w oparciu o [[zadowolenie klienta | satysfakcję]] i [[lojalność klienta | lojalność]] nabywcy (Figiel S. i in., 2010, s. 43)</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
<tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l60">Linia 60:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 45:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div># Procesy.</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div># Procesy.</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>(Gordon I.H., 2001, s. 51)</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>(Gordon I.H., 2001, s. 51)</div></td></tr>
<tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Koncepcje zarządzania]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Orientacja marketingowa]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Definicja marketingu]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Philip Kotler]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Paradygmaty zarządzania]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Strategiczny system informacyjny]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Łańcuch wartości dodanej]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Zarządzanie przez wartości]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Marketing strategiczny]]}} }}</ins></div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Bibliografia==</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Bibliografia==</div></td></tr>
</table>
Sw
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Marketing_relacji&diff=177517&oldid=prev
Zybex: cleanup bibliografii i rotten links
2023-11-12T19:16:07Z
<p>cleanup bibliografii i rotten links</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 20:16, 12 lis 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l66">Linia 66:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 66:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Dziedzic D. (2011), [https://www.wsei.edu.pl/files/images/biblioteka/ZN-nr-7-2011.pdf#page=205 ''Marketing transakcji a marketing relacji''], "Zeszyty naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki", Kraków, s. 205-214</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Dziedzic D. (2011), [https://www.wsei.edu.pl/files/images/biblioteka/ZN-nr-7-2011.pdf#page=205 ''Marketing transakcji a marketing relacji''], "Zeszyty naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki", Kraków, s. 205-214</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Figiel S. (red.) (2010), ''Marketing w realiach współczesnego rynku'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Figiel S. (red.) (2010), ''Marketing w realiach współczesnego rynku'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Gordon I<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">.H</del>. (2001), ''Relacje z klientem. Marketing partnerski.''<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, </del>Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Gordon I. (2001), ''Relacje z klientem. Marketing partnerski.'' Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Mitręga M. (2005), ''Marketing relacji. Teoria i praktyka'', CeDeWu, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Mitręga M. (2005), ''Marketing relacji. Teoria i praktyka'', CeDeWu, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Otto J. (2004), ''Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Wyd. II poszerzone.'', C.H. Beck, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Otto J. (2004), ''Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Wyd. II poszerzone.'', C.H. Beck, Warszawa</div></td></tr>
</table>
Zybex
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Marketing_relacji&diff=167274&oldid=prev
Sw: /* Bibliografia */Clean up
2023-11-06T06:47:42Z
<p><span dir="auto"><span class="autocomment">Bibliografia: </span>Clean up</span></p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 07:47, 6 lis 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l73">Linia 73:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 73:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><p align="right">'''Autor:''' Łukasz Dziadur</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><p align="right">'''Autor:''' Łukasz Dziadur</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>[[Kategoria:<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Marketing</del>]]</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>[[Kategoria:<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Rodzaje marketingu</ins>]]</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>{{#metamaster:description|Marketing relacji - budowanie długotrwałych relacji z klientami. Indywidualne podejście i działania oparte na potrzebach. Dowiedz się więcej o tej strategii.}}</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>{{#metamaster:description|Marketing relacji - budowanie długotrwałych relacji z klientami. Indywidualne podejście i działania oparte na potrzebach. Dowiedz się więcej o tej strategii.}}</div></td></tr>
</table>
Sw
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Marketing_relacji&diff=161651&oldid=prev
Sw: Czyszczenie tekstu
2023-11-02T15:51:17Z
<p>Czyszczenie tekstu</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 16:51, 2 lis 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l14">Linia 14:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 14:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>}}</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>}}</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>'''[[Marketing]] relacji''', określany również jako '''marketing powiązań''', '''[[marketing partnerski]]''' i '''marketing więzi''', jest koncepcją marketingową ukształtowaną w latach 80. i 90. XX wieku, ukierunkowaną na budowę długotrwałych relacji z [[klient]]ami w oparciu o [[zadowolenie klienta | satysfakcję]] i [[lojalność klienta | lojalność]] nabywcy<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">. </del>(Figiel S. i in., 2010, s. 43)</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>'''[[Marketing]] relacji''', określany również jako '''marketing powiązań''', '''[[marketing partnerski]]''' i '''marketing więzi''', jest koncepcją marketingową ukształtowaną w latach 80. i 90. XX wieku, ukierunkowaną na budowę długotrwałych relacji z [[klient]]ami w oparciu o [[zadowolenie klienta | satysfakcję]] i [[lojalność klienta | lojalność]] nabywcy (Figiel S. i in., 2010, s. 43)</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Pierwsze przesłanki dotyczące nowego nurtu w marketingu pojawiły się w latach 60. ubiegłego wieku. Naukowcy z Uniwersytetu z Uppsala prowadzili badania związane z tzw. podejściem interakcyjnym w marketingu przemysłowym<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">. </del>(Otto J., 2004, s. 36.) Ze względu na wkład naukowców z Finlandii i Szwecji w [[rozwój]] podstaw marketingu relacji, za kolebkę pojęcia uważa się Skandynawię.</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Pierwsze przesłanki dotyczące nowego nurtu w marketingu pojawiły się w latach 60. ubiegłego wieku. Naukowcy z Uniwersytetu z Uppsala prowadzili badania związane z tzw. podejściem interakcyjnym w marketingu przemysłowym (Otto J., 2004, s. 36.) Ze względu na wkład naukowców z Finlandii i Szwecji w [[rozwój]] podstaw marketingu relacji, za kolebkę pojęcia uważa się Skandynawię.</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Geneza samej koncepcji sięga lat 80., a po raz pierwszy terminem "marketing relacji" posłużył się Leonard Berry w roku 1983. Został on opisany w kontekście marketingu usług i dotyczył pogłębionych relacji z klientem oraz długoterminowego podejścia do działań marketingowych.</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Geneza samej koncepcji sięga lat 80., a po raz pierwszy terminem "marketing relacji" posłużył się Leonard Berry w roku 1983. Został on opisany w kontekście marketingu usług i dotyczył pogłębionych relacji z klientem oraz długoterminowego podejścia do działań marketingowych.</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Główną przyczyną wyodrębnienia nowego nurtu była krytyka założeń marketingu klasycznego. Zauważono, że teoria kompozycji marketingowej ([[marketing mix |4P]]) straciła na znaczeniu, a w warunkach nieustannie rozwijających się rynków okazywała się [[zbyt]] uproszczona i niedopasowana do specyfiki otoczenia. Ponadto poddane krytyce została orientacja [[przedsiębiorstwo | przedsiębiorstw]] na [[produkcja | produkcję]], czy podejście transakcyjne, które stały u podstaw [[marketing masowy | marketingu masowego]]. (Otto J., 2004, s. 38-39).</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Główną przyczyną wyodrębnienia nowego nurtu była krytyka założeń marketingu klasycznego. Zauważono, że teoria kompozycji marketingowej ([[marketing mix |4P]]) straciła na znaczeniu, a w warunkach nieustannie rozwijających się rynków okazywała się [[zbyt]] uproszczona i niedopasowana do specyfiki otoczenia. Ponadto poddane krytyce została orientacja [[przedsiębiorstwo | przedsiębiorstw]] na [[produkcja | produkcję]], czy podejście transakcyjne, które stały u podstaw [[marketing masowy | marketingu masowego]]. (Otto J., 2004, s. 38-39).</div></td></tr>
<tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l27">Linia 27:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 27:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Pierwsza z nich, opublikowana w 1983 roku przez L. Barry'ego skupiała się na istocie samego tworzenia, utrzymywania i poszerzania relacji z klientami w zakresie organizacji usługowych. B.B. Jackson (1985) określiła marketing relacji jako działania marketingowe z celem pozyskania, budowy i utrzymywania trwałych związków z klientami instytucjonalnymi.</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Pierwsza z nich, opublikowana w 1983 roku przez L. Barry'ego skupiała się na istocie samego tworzenia, utrzymywania i poszerzania relacji z klientami w zakresie organizacji usługowych. B.B. Jackson (1985) określiła marketing relacji jako działania marketingowe z celem pozyskania, budowy i utrzymywania trwałych związków z klientami instytucjonalnymi.</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><google>t</google></div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><google>t</google></div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Ch. Grönroos (1996) rozbudował szczegółowo definicję, przy zachowaniu jej uniwersalności. Pojawia się w niej element relacji przynoszącej [[zysk]] wszystkim zaangażowanym stronom. [[Cele]] każdej ze strony są realizowane przez wymianę i dotrzymywanie obietnic<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">. </del>(Mitręga M., 2005, s. 33)</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Ch. Grönroos (1996) rozbudował szczegółowo definicję, przy zachowaniu jej uniwersalności. Pojawia się w niej element relacji przynoszącej [[zysk]] wszystkim zaangażowanym stronom. [[Cele]] każdej ze strony są realizowane przez wymianę i dotrzymywanie obietnic (Mitręga M., 2005, s. 33)</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>M. Rydel i C. Ronkowski (1995) dostrzegają w marketingu relacji koncepcję kierowania i działania na rynku, której [[skuteczność]] zależna jest od nawiązywania więzi z uczestnikami rynku, co poza klientami dotyczy również pozostałych partnerów firmy. Założeniem koncepcji jest budowa związków opartych na lojalności<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">. </del>(Otto J., 2004, s. 43).</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>M. Rydel i C. Ronkowski (1995) dostrzegają w marketingu relacji koncepcję kierowania i działania na rynku, której [[skuteczność]] zależna jest od nawiązywania więzi z uczestnikami rynku, co poza klientami dotyczy również pozostałych partnerów firmy. Założeniem koncepcji jest budowa związków opartych na lojalności (Otto J., 2004, s. 43).</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>T. Cram (1994) wyszczególnia istotność wiedzy na temat indywidualnych klientów i wykorzystywaniu jej w praktyce do projektowania produktu/usługi na podstawie komunikacji. Celem jest rozwinięcie i kontynuacja wzajemnie korzystnych więzi<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">. </del>(Otto J., 2004, s. 42)</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>T. Cram (1994) wyszczególnia istotność wiedzy na temat indywidualnych klientów i wykorzystywaniu jej w praktyce do projektowania produktu/usługi na podstawie komunikacji. Celem jest rozwinięcie i kontynuacja wzajemnie korzystnych więzi (Otto J., 2004, s. 42)</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Z kolei K. Rogoziński (1998) zwraca uwagę na tzw. [[marketing wewnętrzny]], polegający na dbaniu o mobilizację personelu, co ma wspomóc w związaniu klienta na stałe z firmą. (Otto J., 2004, s. 43).</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Z kolei K. Rogoziński (1998) zwraca uwagę na tzw. [[marketing wewnętrzny]], polegający na dbaniu o mobilizację personelu, co ma wspomóc w związaniu klienta na stałe z firmą. (Otto J., 2004, s. 43).</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
<tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l46">Linia 46:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 46:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* [[Gwarancja]] trwałej współpracy na linii nabywca-[[sprzedawca]] - prowadzenie marketingu w czasie rzeczywistym,</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* [[Gwarancja]] trwałej współpracy na linii nabywca-[[sprzedawca]] - prowadzenie marketingu w czasie rzeczywistym,</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Stosowanie łącznej wartości zakupów (a nie pojedynczych transakcji) w danym okresie do oceny klienta,</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Stosowanie łącznej wartości zakupów (a nie pojedynczych transakcji) w danym okresie do oceny klienta,</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Pomoc w tworzeniu powiązań partnerskich zarówno wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i na zewnątrz - z dostawcami, pośrednikami, do tworzenia wartości oczekiwanej przez klienta<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">. </del>(Gordon I.H., 2001, s. 26-27)</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Pomoc w tworzeniu powiązań partnerskich zarówno wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i na zewnątrz - z dostawcami, pośrednikami, do tworzenia wartości oczekiwanej przez klienta (Gordon I.H., 2001, s. 26-27)</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Duże znaczenie [[System CRM | systemu CRM]] w utrzymywaniu relacji,</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Duże znaczenie [[System CRM | systemu CRM]] w utrzymywaniu relacji,</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Wykorzystywanie wskaźników [[Customer Satisfaction Index]] oraz [[Net Promoter Score]] w procesie monitorowania i dostosowywania działań marketingowych.</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Wykorzystywanie wskaźników [[Customer Satisfaction Index]] oraz [[Net Promoter Score]] w procesie monitorowania i dostosowywania działań marketingowych.</div></td></tr>
</table>
Sw
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Marketing_relacji&diff=157284&oldid=prev
Sw: Czyszczenie tekstu
2023-11-02T11:48:47Z
<p>Czyszczenie tekstu</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 12:48, 2 lis 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l69">Linia 69:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 69:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Mitręga M. (2005), ''Marketing relacji. Teoria i praktyka'', CeDeWu, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Mitręga M. (2005), ''Marketing relacji. Teoria i praktyka'', CeDeWu, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Otto J. (2004), ''Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Wyd. II poszerzone.'', C.H. Beck, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Otto J. (2004), ''Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. Wyd. II poszerzone.'', C.H. Beck, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Pizło W. (2008), ''Marketing relacji <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">– </del>koncepcja i kierunki rozwoju'', "Zeszyty naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego", Warszawa, nr 69, s. 83-98</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Pizło W. (2008), ''Marketing relacji <ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">- </ins>koncepcja i kierunki rozwoju'', "Zeszyty naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego", Warszawa, nr 69, s. 83-98</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div></noautolinks></div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div></noautolinks></div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
</table>
Sw