Lista kontrolna audytora: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 17: Linia 17:
{{#ev:youtube|8i5MzGD6oL0|480|right|Audyt wewnętrzny (Sławomir Wawak)|frame}}
{{#ev:youtube|8i5MzGD6oL0|480|right|Audyt wewnętrzny (Sławomir Wawak)|frame}}


'''Lista kontrolna''' to szereg pytań które powinien zadać sobie audytor przed przystąpieniem do samego audyty. Ma to na celu odpowiednie przygotowanie się audytora do pracy.  
'''[[Lista kontrolna]]''' to szereg pytań które powinien zadać sobie [[audytor]] przed przystąpieniem do samego audyty. Ma to na celu odpowiednie przygotowanie się audytora do pracy.  


Zestaw pytań można podzielić na 10 grup:
Zestaw pytań można podzielić na 10 grup:
Linia 23: Linia 23:
**a. Czy jestem odpowiednio przygotowany do podjęcia się tego zadania?
**a. Czy jestem odpowiednio przygotowany do podjęcia się tego zadania?
**b. Czy audytowany jest w jasny sposób zidentyfikowany?
**b. Czy audytowany jest w jasny sposób zidentyfikowany?
**c. Czy określony jest zakres audytu?
**c. Czy określony jest [[zakres]] audytu?
** itd.
** itd.
* 2. Uzyskanie informacji od klienta
* 2. Uzyskanie informacji od klienta
**a. Czy klient określił: dokumenty które należy uwzględnić, wszystkie stosowne wymagania?
**a. Czy [[klient]] określił: dokumenty które należy uwzględnić, wszystkie stosowne wymagania?
**b. Czy zastrzegłem sobie u klienta prawo dostępu do wszystkich źródeł informacji, niezbędnych dla wstępnych ustaleń?
**b. Czy zastrzegłem sobie u klienta [[prawo]] dostępu do wszystkich źródeł informacji, niezbędnych dla wstępnych ustaleń?
**c. Wstępny kontakt z audytowanym
**c. Wstępny kontakt z audytowanym
**d. Czy przygotowałem listę pytań przydatną do skompletowania wstępnych informacji do przygotowywanego audytu?
**d. Czy przygotowałem listę pytań przydatną do skompletowania wstępnych informacji do przygotowywanego audytu?
Linia 36: Linia 36:
<google>text</google>
<google>text</google>
* 4. Przygotowanie audytu
* 4. Przygotowanie audytu
**a. `Czy plan audytu zawiera:
**a. `Czy [[plan]] audytu zawiera:
***cel i zakres,
***cel i zakres,
***dane osób odpowiedzialnych w audytowanych obszarach,
***[[dane]] osób odpowiedzialnych w audytowanych obszarach,
***powołanie na wykorzystywane dokumenty,
***[[powołanie]] na wykorzystywane dokumenty,
***skład zespołu audytorów,
***skład zespołu audytorów,
***język w jakim odbędzie się audyt (jeśli to konieczne),
***język w jakim odbędzie się [[audyt]] (jeśli to konieczne),
***datę i miejsce audytu,
***datę i miejsce audytu,
***wydziały które będą audytowane,
***wydziały które będą audytowane,
Linia 62: Linia 62:
* 7. Spotkanie audytorów
* 7. Spotkanie audytorów
**a. Czy posiadam całość zebranych informacji zebranych przez audytorów?
**a. Czy posiadam całość zebranych informacji zebranych przez audytorów?
**b. Czy informacje te są zgodne ze sobą?
**b. Czy [[informacje]] te są zgodne ze sobą?
**c. Czy przewidziane działania zostały zrealizowane?
**c. Czy przewidziane działania zostały zrealizowane?
* 8. Spotkanie zamykające
* 8. Spotkanie zamykające
Linia 78: Linia 78:


==Bibliografia==
==Bibliografia==
* Halina Pawłowska, Marek Rączka, Adam Tabor, Stanisław Truś, ''Nowoczesna zarządzanie jakością'', Kraków 2004, str. 159-163  
* Halina Pawłowska, Marek Rączka, Adam Tabor, Stanisław Truś, ''Nowoczesna [[zarządzanie]] jakością'', Kraków 2004, str. 159-163  
* Wolska, E. (2012). ''[http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-d772123a-8673-4416-a592-5879492e0e72/c/Wolska_E_Audyt_Zgodnosci_7_2012.pdf Audyt zgodności z normą ISO-IEC 27001-2005]''. Zeszyty Naukowe Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki.
* Wolska, E. (2012). ''[http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-d772123a-8673-4416-a592-5879492e0e72/c/Wolska_E_Audyt_Zgodnosci_7_2012.pdf Audyt zgodności z normą ISO-IEC 27001-2005]''. Zeszyty Naukowe Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki.


{{a|Krzysztof Palka}}
{{a|Krzysztof Palka}}
[[Kategoria:Metody i techniki jakości]]
[[Kategoria:Metody i techniki jakości]]

Wersja z 04:37, 20 maj 2020

Lista kontrolna audytora
Polecane artykuły


{{#ev:youtube|8i5MzGD6oL0|480|right|Audyt wewnętrzny (Sławomir Wawak)|frame}}

Lista kontrolna to szereg pytań które powinien zadać sobie audytor przed przystąpieniem do samego audyty. Ma to na celu odpowiednie przygotowanie się audytora do pracy.

Zestaw pytań można podzielić na 10 grup:

  • 1. Podjęcie się prowadzenia audytu
    • a. Czy jestem odpowiednio przygotowany do podjęcia się tego zadania?
    • b. Czy audytowany jest w jasny sposób zidentyfikowany?
    • c. Czy określony jest zakres audytu?
    • itd.
  • 2. Uzyskanie informacji od klienta
    • a. Czy klient określił: dokumenty które należy uwzględnić, wszystkie stosowne wymagania?
    • b. Czy zastrzegłem sobie u klienta prawo dostępu do wszystkich źródeł informacji, niezbędnych dla wstępnych ustaleń?
    • c. Wstępny kontakt z audytowanym
    • d. Czy przygotowałem listę pytań przydatną do skompletowania wstępnych informacji do przygotowywanego audytu?
      • dla potwierdzenia mojej koncepcji przez klienta,
      • dla poznania warunków otoczenia,
      • dla poznania systemu jakości?
  • 4. Przygotowanie audytu
    • a. `Czy plan audytu zawiera:
      • cel i zakres,
      • dane osób odpowiedzialnych w audytowanych obszarach,
      • powołanie na wykorzystywane dokumenty,
      • skład zespołu audytorów,
      • język w jakim odbędzie się audyt (jeśli to konieczne),
      • datę i miejsce audytu,
      • wydziały które będą audytowane,
      • przewidywaną kolejność działań,
      • terminy spotkań z dyrekcją,
      • wymagania dotyczące poufności,
      • listę osób które otrzymają raport z audytu?
  • 5. Spotkanie otwierające
    • a. Czy zastanowiłem się nad informacjami, jakie powinienem przekazać podczas spotkania:
      • cel audytu,
      • sposób prowadzenia audytu,
      • przewidywane metody pracy?
      • itp.
    • b. czy mam odpowiednie dokumenty do przekazania audytowanym?
    • c. Jak audytowani odebrali plan audytu?
  • 6. Przebieg wizyty w zakładzie
    • a. Czy pamiętam nazwisko i funkcję mojego rozmówcy?
    • b. Czy mój rozmówca mówi na temat, czy omija go?
    • c. Czy potrzebne są dodatkowe badania stwierdzonych faktów?
  • 7. Spotkanie audytorów
    • a. Czy posiadam całość zebranych informacji zebranych przez audytorów?
    • b. Czy informacje te są zgodne ze sobą?
    • c. Czy przewidziane działania zostały zrealizowane?
  • 8. Spotkanie zamykające
    • a. Czy moje wystąpienie jest zrozumiałe dla wszystkich?
    • b. Czy wyraziłem uznanie dla zespołu audytorów za współpracę?
    • c. Czy osoby z kierownictwa wykazują zainteresowanie stwierdzonymi obserwacjami?
  • 9. Raport z audytu
    • a. Czy wnioski audytorów są wystarczająco wnikliwe?
    • b. Czy wymagane dokumenty są zadowalające?
    • c. Czy określiłem audytorom wystarczający okres na zastanowienie się?
  • 10. Po audycie
    • a. Czy audyt przebiegł w zadowalający sposób?
    • b. Czy klient uzyskał efekt na miarę swoich oczekiwań?
    • c. Co można by zmienić?

Bibliografia

Autor: Krzysztof Palka