Kompetencje: Różnice pomiędzy wersjami

m
 
Linia 1: Linia 1:
 
Kompetencje to zestaw umiejętności, wiedzy, motywów, zasad i wartości. T. Rostowski wskazał na osiem kategorii kompetencji:
 
Kompetencje to zestaw umiejętności, wiedzy, motywów, zasad i wartości. T. Rostowski wskazał na osiem kategorii kompetencji:
* uzdolnienia pracowników,
+
* uzdolnienia [[pracownik]]ów,
 
* umiejętności i zdolności nabyte w trakcie rozwiązywania zadań,
 
* umiejętności i zdolności nabyte w trakcie rozwiązywania zadań,
* wiedza, w tym wykształcenie,
+
* [[wiedza]], w tym wykształcenie,
 
* kompetencje fizyczne, psychofizyczne, zmysły,
 
* kompetencje fizyczne, psychofizyczne, zmysły,
 
* preferowane style zarządzania i pracy,
 
* preferowane style zarządzania i pracy,
Linia 9: Linia 9:
 
* zainteresowania związane z pracą, lecz nie tylko.
 
* zainteresowania związane z pracą, lecz nie tylko.
  
Kierownictwo powinno zdać sobie sprawę jakie kwalifikacje są potrzebne na stanowiskach pracy. Dobierając pracowników należy brać pod uwagę nie tylko wykształcenie i doświadczenie, lecz także cechy, które wpływają na poziom zaangażowania, stosunek do pracy i współpracowników, zdolności kierownicze, itp.
+
Kierownictwo powinno zdać sobie sprawę jakie [[kwalifikacje]] są potrzebne na stanowiskach pracy. Dobierając pracowników należy brać pod uwagę nie tylko wykształcenie i doświadczenie, lecz także cechy, które wpływają na poziom zaangażowania, stosunek do pracy i współpracowników, zdolności kierownicze, itp.
  
 
W literaturze jest obecne pojęcie zarządzania przez kompetencje, które uwzględnia badanie kompetencji pracowników i organizacji, doskonalenie organizacji, ciągłe szkolenia, wprowadzenie polityki personalnej powiązanej z kompetencjami oraz traktowanie kompetencji w ujęciu procesowym.  
 
W literaturze jest obecne pojęcie zarządzania przez kompetencje, które uwzględnia badanie kompetencji pracowników i organizacji, doskonalenie organizacji, ciągłe szkolenia, wprowadzenie polityki personalnej powiązanej z kompetencjami oraz traktowanie kompetencji w ujęciu procesowym.  
Linia 20: Linia 20:
 
* Budgol M., ''Wartości organizacyjne'', Wydawnictwo UJ, Kraków 2007
 
* Budgol M., ''Wartości organizacyjne'', Wydawnictwo UJ, Kraków 2007
  
<p align=right>'''Autor:''' Sławomir Wawak</p>
+
<p align=right>'''Autor:''' [[Sławomir Wawak]]</p>
  
 
[[Kategoria:Kompetencje]]
 
[[Kategoria:Kompetencje]]
 
[[en:Competences]]
 
[[en:Competences]]

Wersja z 18:57, 1 sty 2014

Kompetencje to zestaw umiejętności, wiedzy, motywów, zasad i wartości. T. Rostowski wskazał na osiem kategorii kompetencji:

  • uzdolnienia pracowników,
  • umiejętności i zdolności nabyte w trakcie rozwiązywania zadań,
  • wiedza, w tym wykształcenie,
  • kompetencje fizyczne, psychofizyczne, zmysły,
  • preferowane style zarządzania i pracy,
  • osobowość,
  • zasady i wartości, wierzenia,
  • zainteresowania związane z pracą, lecz nie tylko.

Kierownictwo powinno zdać sobie sprawę jakie kwalifikacje są potrzebne na stanowiskach pracy. Dobierając pracowników należy brać pod uwagę nie tylko wykształcenie i doświadczenie, lecz także cechy, które wpływają na poziom zaangażowania, stosunek do pracy i współpracowników, zdolności kierownicze, itp.

W literaturze jest obecne pojęcie zarządzania przez kompetencje, które uwzględnia badanie kompetencji pracowników i organizacji, doskonalenie organizacji, ciągłe szkolenia, wprowadzenie polityki personalnej powiązanej z kompetencjami oraz traktowanie kompetencji w ujęciu procesowym.


At work.png

To jest zalążek artykułu.
Jeśli posiadasz kompetencje i uprawnienia, możesz go rozbudować.
Usuń tę informację po rozbudowie hasła

Bibliografia

  • Budgol M., Wartości organizacyjne, Wydawnictwo UJ, Kraków 2007

Autor: Sławomir Wawak