Kategoria:Zarządzanie sprzedażą

Z Encyklopedia Zarządzania
Wersja z dnia 18:05, 8 lis 2009 autorstwa Sw (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Wersja do druku nie jest już wspierana i może powodować błędy w wyświetlaniu. Zaktualizuj swoje zakładki i zamiast funkcji strony do druku użyj domyślnej funkcji drukowania w swojej przeglądarce.

Zarządzanie sprzedażą, jest obszarem wiedzy związanym z codzienną pracą dyrektorów handlowych, kierowników działów sprzedaży, kierowników zespołów akwizytorów oraz ewentualnych kandydatów na te stanowiska. Znajomość najważniejszych zagadnień zarządzania sprzedażą jest niezbędne do efektywnego podejmowania decyzji przez kierownictwo naczelne oraz kierowników innych jednostek funkcjonalnych.

Najważniejsze zagadnienia związane z zarządzaniem sprzedażą to:

  • zarządzanie ludźmi - budowa zespołu akwizytorów, rekrutacja, szkolenie, motywowanie,
  • negocjacje i utrzymywanie kontaktów handlowych z głównymi klientami,
  • planowanie i kontrola sprzedaży,
  • prognozowanie sprzedaży.