Inbound Marketing: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 16: Linia 16:




'''Inbound marketing''' czyli tak zwany [[marketing]] przychodzący stanowi działania mające na celu wzbudzenie zainteresowania [[firma|firmą]] bądź jej [[produkt|produktami]] wśród użytkowników [[Internet|sieci internetowej]], którzy docierają do treści i informacji zamieszczonych przez przedsiębiorstwo za pośrednictwem [[Internet|Internetu]]. (Witczak O. 2014, s. 24).
'''Inbound marketing''' czyli tak zwany [[marketing]] przychodzący stanowi działania mające na celu wzbudzenie zainteresowania [[firma|firmą]] bądź jej [[produkt|produktami]] wśród użytkowników [[Internet|sieci internetowej]], którzy docierają do treści i informacji zamieszczonych przez [[przedsiębiorstwo]] za pośrednictwem [[Internet|Internetu]]. (Witczak O. 2014, s. 24).
Do jego głównych obszarów zainteresowania zaliczane się (Świeczak W. 2012, s. 187-188):
Do jego głównych obszarów zainteresowania zaliczane się (Świeczak W. 2012, s. 187-188):
* Search Engine Marketing (SEM),
* Search Engine Marketing (SEM),
Linia 24: Linia 24:
==Zbieranie danych a inbound marketingu==
==Zbieranie danych a inbound marketingu==
[[Dane]] o odbiorcach przekazu marketingowego, które przedsiębiorstwo pozyskuje za pomocą narzędzi [[marketing internetowy|e-marketingu]] wykorzystywane są do optymalizacji procesu sprzedaży oraz tworzenia indywidualnych ofert promocyjnych (Witczak O. 2014, s. 24).  Wpływa to pozytywnie na realizację celów [[przedsiębiorstwo|przedsiębiorstwa]], takich jak (Skrobich L. 2016, str.87):
[[Dane]] o odbiorcach przekazu marketingowego, które przedsiębiorstwo pozyskuje za pomocą narzędzi [[marketing internetowy|e-marketingu]] wykorzystywane są do optymalizacji procesu sprzedaży oraz tworzenia indywidualnych ofert promocyjnych (Witczak O. 2014, s. 24).  Wpływa to pozytywnie na realizację celów [[przedsiębiorstwo|przedsiębiorstwa]], takich jak (Skrobich L. 2016, str.87):
*systematyczny wzrost sprzedaży oraz [[przychody|przychodów]],
*systematyczny [[wzrost sprzedaży]] oraz [[przychody|przychodów]],
* kształtowanie świadomości [[marka|marki]] i znajomości oferowanych [[produkt|produktów]],
* kształtowanie świadomości [[marka|marki]] i znajomości oferowanych [[produkt|produktów]],
* edukacja klientów na temat [[firma|firmy]] oraz jej produktów,
* edukacja klientów na temat [[firma|firmy]] oraz jej produktów,
* budowanie zaufania [[klient|klientów]] do przedsiębiorstwa i wiarygodności rynkowej,
* budowanie zaufania [[klient|klientów]] do przedsiębiorstwa i wiarygodności rynkowej,
* motywowanie do podjęcia pożądanego przez przedsiębiorstwo działania (np. wykorzystania lub kupna produktów).
* [[motywowanie]] do podjęcia pożądanego przez przedsiębiorstwo działania (np. wykorzystania lub kupna produktów).
<google>t</google>
<google>t</google>


==Działania z zakresu inbound marketingu==
==Działania z zakresu inbound marketingu==
Inbound marketing stanowi szerokie pojęcie, jednak jego najważniejszym zadaniem jest generowanie  treści na stronach internetowych oraz w [[media społecznościowe|mediach społecznościowych]] oraz pozycjonowanie ich w wyszukiwarkach, takich jak Google. Działanie te są prowadzone w celu dotarcia i zainteresowania możliwie jak największej grupy odbiorców, składającej się zarówno z obecnych klientów, jak i potencjalnych. W celu osiągnięcia możliwie największej efektywności inbound marketingu, podejmuje się działania w zakresie obszarów takich jak (Witczak O. 2014, s. 25):
Inbound marketing stanowi szerokie pojęcie, jednak jego najważniejszym zadaniem jest generowanie  treści na stronach internetowych oraz w [[media społecznościowe|mediach społecznościowych]] oraz pozycjonowanie ich w wyszukiwarkach, takich jak Google. [[Działanie]] te są prowadzone w celu dotarcia i zainteresowania możliwie jak największej grupy odbiorców, składającej się zarówno z obecnych klientów, jak i potencjalnych. W celu osiągnięcia możliwie największej efektywności inbound marketingu, podejmuje się działania w zakresie obszarów takich jak (Witczak O. 2014, s. 25):
* tworzenie i rozpowszechnianie treści [[content marketing|content marketingowych]] (np. artykuły, wideo, infografiki, webinaria, e-booki itd.) w sieci internetowej,
* tworzenie i rozpowszechnianie treści [[content marketing|content marketingowych]] (np. artykuły, wideo, infografiki, webinaria, e-booki itd.) w sieci internetowej,
* indywidualne dostosowanie [[komunikacja marketingowa|komunikatów marketingowych]] w zależności od statusu konsumenta dla firmy (odbiorca, odwiedzający, klient, nabywca lub fan),
* indywidualne dostosowanie [[komunikacja marketingowa|komunikatów marketingowych]] w zależności od statusu konsumenta dla firmy ([[odbiorca]], [[odwiedzający]], [[klient]], nabywca lub fan),
* aktywne działanie w serwisach i mediach społecznościowych (takich jak Facebook, Twitter, Instagram, Google +, Pinterest i inne)
* aktywne działanie w serwisach i mediach społecznościowych (takich jak Facebook, Twitter, Instagram, Google +, Pinterest i inne)
* [[pozycjonowanie stron|optymalizacja pozycji]] w wynikach wyszukiwania (Search Engine Optimization – SEO)
* [[pozycjonowanie stron|optymalizacja pozycji]] w wynikach wyszukiwania (Search Engine Optimization – SEO)
* automatyzacja działań marketingowych oraz zbieranie i analiza danych za pomocą systemów informatycznych.
* [[automatyzacja]] działań marketingowych oraz zbieranie i [[analiza danych]] za pomocą systemów informatycznych.


==Komunikacja z konsumentem oparta o inbound marketing==
==Komunikacja z konsumentem oparta o inbound marketing==
Inbound marketing wiąże się w głównej mierze z procesem [[komunikacja|komunikacji]] z konsumentem. W naturalny sposób obszary te łączą się tworząc nową jakość [[marketing internetowy|marketingu internetowego]]. Aby jednak uzyskać jak najlepszy efekt, podczas stosowania komunikacji marketingowej w obszarze inbound marketingu  powinno się działać w oparciu o 6 zasad (Brzozowska- Woś M. 2014, s. 41):
Inbound marketing wiąże się w głównej mierze z procesem [[komunikacja|komunikacji]] z konsumentem. W naturalny sposób obszary te łączą się tworząc nową [[jakość]] [[marketing internetowy|marketingu internetowego]]. Aby jednak uzyskać jak najlepszy efekt, podczas stosowania komunikacji marketingowej w obszarze inbound marketingu  powinno się działać w oparciu o 6 zasad (Brzozowska- Woś M. 2014, s. 41):
# działanie w oparciu o cele [[przedsiębiorstwo|przedsiębiorstwa]] (na przykład: zwiększenie sprzedaży, edukacja dotycząca produktu, budowanie zaufania konsumentów i inne),
# działanie w oparciu o [[cele]] [[przedsiębiorstwo|przedsiębiorstwa]] (na przykład: zwiększenie sprzedaży, edukacja dotycząca produktu, budowanie zaufania konsumentów i inne),
# ułatwianie [[konsument|konsumentowi]] odnalezienia w sieci przedsiębiorstwa bądź oferowanych przez niego produktów, za pomocą SEO, prowadzenia bloga, realizowania kampanii PPC w serwisach społecznościowych oraz wyszukiwarkach, udostępnianie atrakcyjnych materiałów poprzez media społecznościowe,
# ułatwianie [[konsument|konsumentowi]] odnalezienia w sieci przedsiębiorstwa bądź oferowanych przez niego produktów, za pomocą SEO, prowadzenia bloga, realizowania kampanii PPC w serwisach społecznościowych oraz wyszukiwarkach, udostępnianie atrakcyjnych materiałów poprzez [[media społecznościowe]],
# zdobywanie zainteresowania [[grupa docelowa|grupy docelowej]] poprzez udostępnianie treści, które są dla nich interesujące, zabawne lub/i wartościowe,
# zdobywanie zainteresowania [[grupa docelowa|grupy docelowej]] poprzez udostępnianie treści, które są dla nich interesujące, zabawne lub/i wartościowe,
# przekształcanie odbiorców treści inbound marketingowych w [[klient|klientów]] (na przykład poprzez  cookies, wykorzystanie systemów CRM, zbieranie i analiza danych dotyczących odbiorców, kształtowanie segmentów klientów w oparciu o zmienne behawioralne, indywidualne kierowanie działań marketingowych i inne),
# przekształcanie odbiorców treści inbound marketingowych w [[klient|klientów]] (na przykład poprzez  cookies, wykorzystanie systemów CRM, zbieranie i analiza danych dotyczących odbiorców, kształtowanie segmentów klientów w oparciu o zmienne behawioralne, indywidualne [[kierowanie]] działań marketingowych i inne),
# dążenie do utrzymania dotychczasowych klientów za pomocą [[promocja|działań promocyjnych]],
# dążenie do utrzymania dotychczasowych klientów za pomocą [[promocja|działań promocyjnych]],
# zbieranie [[dane|danych]] oraz ich analiza pod względem efektywności i skuteczności.
# zbieranie [[dane|danych]] oraz ich analiza pod względem efektywności i skuteczności.

Wersja z 23:33, 19 maj 2020

Inbound Marketing
Polecane artykuły


Inbound marketing czyli tak zwany marketing przychodzący stanowi działania mające na celu wzbudzenie zainteresowania firmą bądź jej produktami wśród użytkowników sieci internetowej, którzy docierają do treści i informacji zamieszczonych przez przedsiębiorstwo za pośrednictwem Internetu. (Witczak O. 2014, s. 24). Do jego głównych obszarów zainteresowania zaliczane się (Świeczak W. 2012, s. 187-188):

Zbieranie danych a inbound marketingu

Dane o odbiorcach przekazu marketingowego, które przedsiębiorstwo pozyskuje za pomocą narzędzi e-marketingu wykorzystywane są do optymalizacji procesu sprzedaży oraz tworzenia indywidualnych ofert promocyjnych (Witczak O. 2014, s. 24). Wpływa to pozytywnie na realizację celów przedsiębiorstwa, takich jak (Skrobich L. 2016, str.87):

  • systematyczny wzrost sprzedaży oraz przychodów,
  • kształtowanie świadomości marki i znajomości oferowanych produktów,
  • edukacja klientów na temat firmy oraz jej produktów,
  • budowanie zaufania klientów do przedsiębiorstwa i wiarygodności rynkowej,
  • motywowanie do podjęcia pożądanego przez przedsiębiorstwo działania (np. wykorzystania lub kupna produktów).

Działania z zakresu inbound marketingu

Inbound marketing stanowi szerokie pojęcie, jednak jego najważniejszym zadaniem jest generowanie treści na stronach internetowych oraz w mediach społecznościowych oraz pozycjonowanie ich w wyszukiwarkach, takich jak Google. Działanie te są prowadzone w celu dotarcia i zainteresowania możliwie jak największej grupy odbiorców, składającej się zarówno z obecnych klientów, jak i potencjalnych. W celu osiągnięcia możliwie największej efektywności inbound marketingu, podejmuje się działania w zakresie obszarów takich jak (Witczak O. 2014, s. 25):

Komunikacja z konsumentem oparta o inbound marketing

Inbound marketing wiąże się w głównej mierze z procesem komunikacji z konsumentem. W naturalny sposób obszary te łączą się tworząc nową jakość marketingu internetowego. Aby jednak uzyskać jak najlepszy efekt, podczas stosowania komunikacji marketingowej w obszarze inbound marketingu powinno się działać w oparciu o 6 zasad (Brzozowska- Woś M. 2014, s. 41):

  1. działanie w oparciu o cele przedsiębiorstwa (na przykład: zwiększenie sprzedaży, edukacja dotycząca produktu, budowanie zaufania konsumentów i inne),
  2. ułatwianie konsumentowi odnalezienia w sieci przedsiębiorstwa bądź oferowanych przez niego produktów, za pomocą SEO, prowadzenia bloga, realizowania kampanii PPC w serwisach społecznościowych oraz wyszukiwarkach, udostępnianie atrakcyjnych materiałów poprzez media społecznościowe,
  3. zdobywanie zainteresowania grupy docelowej poprzez udostępnianie treści, które są dla nich interesujące, zabawne lub/i wartościowe,
  4. przekształcanie odbiorców treści inbound marketingowych w klientów (na przykład poprzez cookies, wykorzystanie systemów CRM, zbieranie i analiza danych dotyczących odbiorców, kształtowanie segmentów klientów w oparciu o zmienne behawioralne, indywidualne kierowanie działań marketingowych i inne),
  5. dążenie do utrzymania dotychczasowych klientów za pomocą działań promocyjnych,
  6. zbieranie danych oraz ich analiza pod względem efektywności i skuteczności.

Bibliografia

Autor: Kamila Stożek