Front Office: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia Zarządzania
m (Infobox update)
 
(LinkTitles.)
Linia 16: Linia 16:




'''Front-office''' składa się ze [[sprzedawca|sprzedawców]] i [[pracownik|pracowników]] w [[firma|firmie]] usług finansowych. [[Sektor]] ten generuję większość [[przychód|przychodów]] dla firmy oraz otrzymuje informacje o klientach, a następnie przekazuje je do odpowiedniego działu w firmie.
'''Front-office''' składa się ze [[sprzedawca|sprzedawców]] i [[pracownik|pracowników]] w [[firma|firmie]] usług finansowych. [[Sektor]] ten generuję większość [[przychód|przychodów]] dla firmy oraz otrzymuje [[informacje]] o klientach, a następnie przekazuje je do odpowiedniego działu w firmie.


==Zakres i obowiązki==
==Zakres i obowiązki==
Linia 27: Linia 27:
<google>t</google>
<google>t</google>


'''Middle-office''' wspiera działalność Front-office. W tak zwanym ''środkowym biurze'' znajdują się pracownicy, którzy zapewniają, że firma inwestycyjna pozostaje wypłacalna i nie angażuje się w złe praktyki inwestycyjne. Te działy obejmują [[strategia kooperacji|strategię kooperacyjną]], analizę I zgodność finansową. '''Ściśle współpracuje z Front-office, aby pomóc w płynnym prowadzeniu dochodowego aspektu banku inwestycyjnego'''.
'''Middle-office''' wspiera działalność Front-office. W tak zwanym ''środkowym biurze'' znajdują się pracownicy, którzy zapewniają, że [[firma]] inwestycyjna pozostaje wypłacalna i nie angażuje się w złe praktyki inwestycyjne. Te działy obejmują [[strategia kooperacji|strategię kooperacyjną]], analizę I zgodność finansową. '''Ściśle współpracuje z Front-office, aby pomóc w płynnym prowadzeniu dochodowego aspektu banku inwestycyjnego'''.


'''Back-office''' obejmuje personel pomocniczy, taki jak asystenci administracyjni, dział HR oraz księgowość. W zapleczu znajdują się również działy technologiczne takie jak pracownicy IT i wsparcie techniczne. Ze względu na większą rolę technologiczną jaką komputery, [[Program komputerowy|oprogramowanie]] i [[algorytm|algorytmy]] odgrywają w codziennych inwestycjach, zaplecze stało się bardziej widoczne w codziennych funkcjach firm świadczących usługi finansowe. ''Bez sieci wsparcia Middle-office i Front-office'', [[sektor]] ten nie miałby fundamentów do działania. (W. Błaszczyk 2013, s. 113-119)
'''Back-office''' obejmuje personel pomocniczy, taki jak asystenci administracyjni, dział HR oraz [[księgowość]]. W zapleczu znajdują się również działy technologiczne takie jak pracownicy IT i wsparcie techniczne. Ze względu na większą rolę technologiczną jaką komputery, [[Program komputerowy|oprogramowanie]] i [[algorytm|algorytmy]] odgrywają w codziennych inwestycjach, zaplecze stało się bardziej widoczne w codziennych funkcjach firm świadczących [[usługi]] finansowe. ''Bez sieci wsparcia Middle-office i Front-office'', [[sektor]] ten nie miałby fundamentów do działania. (W. Błaszczyk 2013, s. 113-119)


{|
{|
|<font color="green>'''Front-office''' '''->'''  
|<font color="green>'''Front-office''' '''->'''  
*<font color="green>strategiczny rozwój
*<font color="green>strategiczny [[rozwój]]
*<font color="green>przechwytywanie transakcji
*<font color="green>przechwytywanie transakcji
*<font color="green>budowanie relacji z klientem</font>
*<font color="green>budowanie relacji z klientem</font>
*<font color="green>zarządzanie ''lejkiem sprzedaży''</font>
*<font color="green>[[zarządzanie]] ''lejkiem sprzedaży''</font>
*<font color="green>prowadzenie negocjacji</font>
*<font color="green>prowadzenie negocjacji</font>
*<font color="green>składanie ofert</font>
*<font color="green>składanie ofert</font>
*<font color="green>''customer engagement''</font>
*<font color="green>''customer engagement''</font>
|<font color="red>'''Middle-office''' '''->'''
|<font color="red>'''Middle-office''' '''->'''
*<font color="red>zarządzanie łańcuchem dostaw
*<font color="red>[[zarządzanie łańcuchem dostaw]]
*<font color="red>potwierdzenie transakcji
*<font color="red>potwierdzenie transakcji
*<font color="red>rozwiązywanie problemów biznesowych
*<font color="red>rozwiązywanie problemów biznesowych
Linia 48: Linia 48:
*<font color="red>analiza i raportowanie
*<font color="red>analiza i raportowanie
*<font color="red>usprawnienie obiegu informacji w przedsiębiorstwie</font>
*<font color="red>usprawnienie obiegu informacji w przedsiębiorstwie</font>
|<font color="blue>'''Back office'''
|<font color="blue>'''[[Back office]]'''
*<font color="blue>zarzadzanie zgodnością
*<font color="blue>zarzadzanie zgodnością
*<font color="blue>wsparcie IT
*<font color="blue>wsparcie IT
*<font color="blue>procesy finansowo-księgowe
*<font color="blue>procesy finansowo-księgowe
*<font color="blue>zarządzanie danymi
*<font color="blue>zarządzanie danymi
*<font color="blue>zarządzanie podatkami
*<font color="blue>[[zarządzanie podatkami]]
*<font color="blue>dokonywanie zakupów przy zleceniach
*<font color="blue>dokonywanie zakupów przy zleceniach
*<font color="blue>przeprowadzanie dokumentacji</font>
*<font color="blue>przeprowadzanie dokumentacji</font>
Linia 66: Linia 66:
Charakterystyka miejsca pracy w '''Front-office''':
Charakterystyka miejsca pracy w '''Front-office''':
*wysoka presja  
*wysoka presja  
*krótki czas na podejmowane ważnych decyzji, które mogą spowodować zysk lub stratę ogromnych sum pieniędzy.
*krótki czas na podejmowane ważnych decyzji, które mogą spowodować [[zysk]] lub stratę ogromnych sum pieniędzy.
*długie godziny pracy
*długie godziny pracy
*wysokie wynagrodzenie
*wysokie [[wynagrodzenie]]




Linia 76: Linia 76:
*Dilio I. (2013). [http://www.ijdc.net/article/download/9.2.39/368/ ''The Front Office–Back Office Model: Supporting ''] Data Archiving and Networked Services, Vol. 9, s. 41-45
*Dilio I. (2013). [http://www.ijdc.net/article/download/9.2.39/368/ ''The Front Office–Back Office Model: Supporting ''] Data Archiving and Networked Services, Vol. 9, s. 41-45
*EYGM Limited. (2017). [https://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/1LOD/$FILE/ey-front-office-control-functions.pdf ''Front-office control functions'']
*EYGM Limited. (2017). [https://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/1LOD/$FILE/ey-front-office-control-functions.pdf ''Front-office control functions'']
*Wereda W. (2009). ''Zarządzanie relacjami z klientem a postępowanie nabywców na rynku usług'', Wydawnictwo Difin, Warszawa
*Wereda W. (2009). ''[[Zarządzanie relacjami z klientem]] a postępowanie nabywców na rynku usług'', Wydawnictwo Difin, Warszawa
*Żyminkowska K. (2012). [http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.cejsh-fa531ba6-2676-4aac-9bfd-a30cc93e6957/c/01.pdf ''Customer Engagement jako innowacja w sferze marketingu''] Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 251, s. 11-25
*Żyminkowska K. (2012). [http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.cejsh-fa531ba6-2676-4aac-9bfd-a30cc93e6957/c/01.pdf ''Customer Engagement jako innowacja w sferze marketingu''] Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, nr 251, s. 11-25



Wersja z 21:37, 19 maj 2020

Front Office
Polecane artykuły


Front-office składa się ze sprzedawców i pracowników w firmie usług finansowych. Sektor ten generuję większość przychodów dla firmy oraz otrzymuje informacje o klientach, a następnie przekazuje je do odpowiedniego działu w firmie.

Zakres i obowiązki

Pracownicy Front-office mają najbardziej bezpośredni kontakt z klientami spośród wszystkich pracowników firmy usług finansowych lub banku inwestycyjnego. Oznacza to, że generatorzy przychodów zatrudniają ekspertów w zakresie zarządzania finansami, sprzedaży, handlu oraz inwestycji.

Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest dział badań kapitałowych. Nie generuje bezpośrednio przychodów, ale odgrywa tak ważną rolę w procesie podejmowania decyzji, że pracownicy ci muszą ściśle współpracować z osobami inwestującymi pieniądze klientów. Badacze piszą raporty o perspektywach zarobków i firmach, które mogłyby skorzystać z inwestycji (W. Wereda 2009, s.73-75).

Sieć wsparcia

Middle-office wspiera działalność Front-office. W tak zwanym środkowym biurze znajdują się pracownicy, którzy zapewniają, że firma inwestycyjna pozostaje wypłacalna i nie angażuje się w złe praktyki inwestycyjne. Te działy obejmują strategię kooperacyjną, analizę I zgodność finansową. Ściśle współpracuje z Front-office, aby pomóc w płynnym prowadzeniu dochodowego aspektu banku inwestycyjnego.

Back-office obejmuje personel pomocniczy, taki jak asystenci administracyjni, dział HR oraz księgowość. W zapleczu znajdują się również działy technologiczne takie jak pracownicy IT i wsparcie techniczne. Ze względu na większą rolę technologiczną jaką komputery, oprogramowanie i algorytmy odgrywają w codziennych inwestycjach, zaplecze stało się bardziej widoczne w codziennych funkcjach firm świadczących usługi finansowe. Bez sieci wsparcia Middle-office i Front-office, sektor ten nie miałby fundamentów do działania. (W. Błaszczyk 2013, s. 113-119)

Front-office ->
  • strategiczny rozwój
  • przechwytywanie transakcji
  • budowanie relacji z klientem
  • zarządzanie lejkiem sprzedaży
  • prowadzenie negocjacji
  • składanie ofert
  • customer engagement
Middle-office ->
  • zarządzanie łańcuchem dostaw
  • potwierdzenie transakcji
  • rozwiązywanie problemów biznesowych
  • realizowanie zamówień
  • wprowadzanie produktu
  • analiza i raportowanie
  • usprawnienie obiegu informacji w przedsiębiorstwie
Back office
  • zarzadzanie zgodnością
  • wsparcie IT
  • procesy finansowo-księgowe
  • zarządzanie danymi
  • zarządzanie podatkami
  • dokonywanie zakupów przy zleceniach
  • przeprowadzanie dokumentacji


Zatrudnienie

Ludzie, którzy chcą pracować w sektorze Front-office, powinni skłaniać się do kariery zawodowej jako maklerzy giełdowi, doradcy finansowi lub analitycy finansowy. Ci ludzie wiedzą, jak przenieść duże sumy pieniędzy, aby uzyskać zoptymalizowany zwrot z inwestycji klientów. Analitycy finansowi doradzają spółkom w zakresie fuzji, przejęć i pozyskiwania kapitału inwestycyjnego na różnych rynkach. Maklerzy kupują i sprzedają produkty inwestycyjne, takie jak akcje, obligacje i towary, w imieniu klientów (EYGM 2017, s.10-12).

Charakterystyka miejsca pracy w Front-office:

  • wysoka presja
  • krótki czas na podejmowane ważnych decyzji, które mogą spowodować zysk lub stratę ogromnych sum pieniędzy.
  • długie godziny pracy
  • wysokie wynagrodzenie


Bibliografia



Autor: Krzysztof Dwornik