https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Efekt_Veblena&feed=atom&action=history
Efekt Veblena - Historia wersji
2024-03-28T16:08:09Z
Historia wersji tej strony wiki
MediaWiki 1.39.4
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Efekt_Veblena&diff=209979&oldid=prev
Zybex: cleanup bibliografii i rotten links
2024-01-03T18:42:56Z
<p>cleanup bibliografii i rotten links</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 19:42, 3 sty 2024</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l34">Linia 34:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 34:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Dach Z. (2007), ''Mikroekonomia dla studiów licencjackich'', Wydawnictwo Naukowe SYNABA, Kraków</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Dach Z. (2007), ''Mikroekonomia dla studiów licencjackich'', Wydawnictwo Naukowe SYNABA, Kraków</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Klimczak B. (2006), ''Mikroekonomia'', Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Klimczak B. (2006), ''Mikroekonomia'', Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kochaniak E. (2016)<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">. </del>[https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-2da935cd-a51c-4e4f-b148-a65e83247866/c/1_E_Kochaniak_WG_1_2016_1_GE_.pdf Iphone jako przykład dobra luksusowego - analiza wielkości sprzedaży i cen w latach 2010-2014]<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">. </del>Współczesna Gospodarka, 7(1)</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kochaniak E. (2016)<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, ''</ins>[https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-2da935cd-a51c-4e4f-b148-a65e83247866/c/1_E_Kochaniak_WG_1_2016_1_GE_.pdf Iphone jako przykład dobra luksusowego - analiza wielkości sprzedaży i cen w latach 2010-2014]<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">'', </ins>Współczesna Gospodarka, 7(1)</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Łukaszewicz M. (2016), ''[https://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-e419415e-7680-47fc-bb1e-c79a5fcfed81/c/HW_2_2016.291-301.pdf Wyzwania stojące przed producentami luksusowej odzieży w dobie globalnego rynku i rewolucji informacyjnej]'', Handel Wewnętrzny, 2 (361)</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Łukaszewicz M. (2016), ''[https://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-e419415e-7680-47fc-bb1e-c79a5fcfed81/c/HW_2_2016.291-301.pdf Wyzwania stojące przed producentami luksusowej odzieży w dobie globalnego rynku i rewolucji informacyjnej]'', Handel Wewnętrzny, 2 (361)</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Veblen T. (1998), ''Teoria klasy próżniaczej'', Muza, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Veblen T. (1998), ''Teoria klasy próżniaczej'', Muza, Warszawa</div></td></tr>
</table>
Zybex
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Efekt_Veblena&diff=207414&oldid=prev
Zybex: cleanup bibliografii i rotten links
2023-12-19T14:42:03Z
<p>cleanup bibliografii i rotten links</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 15:42, 19 gru 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l35">Linia 35:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 35:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Klimczak B. (2006), ''Mikroekonomia'', Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Klimczak B. (2006), ''Mikroekonomia'', Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kochaniak E. (2016). [https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-2da935cd-a51c-4e4f-b148-a65e83247866/c/1_E_Kochaniak_WG_1_2016_1_GE_.pdf Iphone jako przykład dobra luksusowego - analiza wielkości sprzedaży i cen w latach 2010-2014]. Współczesna Gospodarka, 7(1)</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kochaniak E. (2016). [https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-2da935cd-a51c-4e4f-b148-a65e83247866/c/1_E_Kochaniak_WG_1_2016_1_GE_.pdf Iphone jako przykład dobra luksusowego - analiza wielkości sprzedaży i cen w latach 2010-2014]. Współczesna Gospodarka, 7(1)</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Łukaszewicz<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, </del>M. (2016)<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">. </del>[https://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-e419415e-7680-47fc-bb1e-c79a5fcfed81/c/HW_2_2016.291-301.pdf Wyzwania stojące przed producentami luksusowej odzieży w dobie globalnego rynku i rewolucji informacyjnej]<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">. </del>Handel Wewnętrzny, <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">(</del>2 (361)<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">), 291-301</del></div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Łukaszewicz M. (2016)<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, ''</ins>[https://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-e419415e-7680-47fc-bb1e-c79a5fcfed81/c/HW_2_2016.291-301.pdf Wyzwania stojące przed producentami luksusowej odzieży w dobie globalnego rynku i rewolucji informacyjnej]<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">'', </ins>Handel Wewnętrzny, 2 (361)</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Veblen T. (1998), ''Teoria klasy próżniaczej'', Muza, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Veblen T. (1998), ''Teoria klasy próżniaczej'', Muza, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div></noautolinks></div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div></noautolinks></div></td></tr>
</table>
Zybex
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Efekt_Veblena&diff=196405&oldid=prev
Zybex: cleanup bibliografii i rotten links
2023-11-25T21:27:42Z
<p>cleanup bibliografii i rotten links</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 22:27, 25 lis 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l30">Linia 30:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 30:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Bibliografia==</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Bibliografia==</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><noautolinks></div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><noautolinks></div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Adamowicz M. (2016)<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">. </del>[https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-627ad9c4-7535-4a5e-8f07-e1ee30b2140f/c/18_Adamowicz_M..pdf Komunikacja marketingowa a zachowania nabywców na rynku towarów konsumpcyjnych<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">.</del>] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, 45<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, 173-185</del></div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Adamowicz M. (2016)<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, ''</ins>[https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-627ad9c4-7535-4a5e-8f07-e1ee30b2140f/c/18_Adamowicz_M..pdf Komunikacja marketingowa a zachowania nabywców na rynku towarów konsumpcyjnych]<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">'', </ins>Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, <ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">nr </ins>45</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czarny E. (2006), ''Mikroekonomia'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czarny E. (2006), ''Mikroekonomia'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Dach Z. (2007), ''Mikroekonomia dla studiów licencjackich'', Wydawnictwo Naukowe SYNABA, Kraków</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Dach Z. (2007), ''Mikroekonomia dla studiów licencjackich'', Wydawnictwo Naukowe SYNABA, Kraków</div></td></tr>
</table>
Zybex
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Efekt_Veblena&diff=187007&oldid=prev
Sw: Pozycjonowanie
2023-11-18T17:05:34Z
<p>Pozycjonowanie</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 18:05, 18 lis 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l9">Linia 9:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 9:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Według nauk ekonomicznych pojęcie dobra luksusowego definiowane jest jako [[produkt]], na który [[popyt]] rośnie szybciej, niż wzrasta [[dochód]] konsumenta, co powoduje, że dobra luksusowe zaprzeczają zarówno prawu popytu jak i prawu podaży, ponieważ poprzez wzrost ceny danego dobra luksusowego, popyt na nie rośnie, co powoduje, że jest ono trudniej dostępne.</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Według nauk ekonomicznych pojęcie dobra luksusowego definiowane jest jako [[produkt]], na który [[popyt]] rośnie szybciej, niż wzrasta [[dochód]] konsumenta, co powoduje, że dobra luksusowe zaprzeczają zarówno prawu popytu jak i prawu podaży, ponieważ poprzez wzrost ceny danego dobra luksusowego, popyt na nie rośnie, co powoduje, że jest ono trudniej dostępne.</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Przez wiele lat ekonomiści na całym świecie uważali, że dobra luksusowe są zbędne i bezużyteczne, ponieważ nie zaspokajały podstawowych potrzeb ludzkich, dlatego przyjęło się, że owe dobra nie wymagają żadnych dodatkowych badań czy analiz. Pierwszą osobą, która zgłębiła temat dóbr luksusowych i zbadała zjawisko ich kupowania był amerykański socjolog i ekonomista [[Thorstein Veblen]], który w 1899 roku opublikował ''Theory of the Leisuure Class (tłum. Teoria klasy próżniaczej)'', w której opisał amerykańską klasę wyższą i jej zachowania odnośnie dóbr luksusowych. Zjawisko to jest łatwe do zaobserwowania szczególnie u najbogatszych grup społecznych, które w ten sposób pokazują jak duży jest ich [[majątek]] i wszystkim przedstawiają swój status materialny. Drogie produkty, czy serie limitowane są szczególnie pożądane przez zamożną część społeczeństwa - im wyższa [[cena]] czy unikalność danego produktu, tym chętniej takie osoby dokonują zakupu. Dobra wyższego rzędu (luksusowe) zostały nazwane dobrami veblenowskimi od nazwiska twórcy teorii.</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Przez wiele lat ekonomiści na całym świecie uważali, że dobra luksusowe są zbędne i bezużyteczne, ponieważ nie zaspokajały podstawowych potrzeb ludzkich, dlatego przyjęło się, że owe dobra nie wymagają żadnych dodatkowych badań czy analiz. Pierwszą osobą, która zgłębiła temat dóbr luksusowych i zbadała zjawisko ich kupowania był amerykański socjolog i ekonomista [[Thorstein Veblen]], który w 1899 roku opublikował ''Theory of the Leisuure Class (tłum. Teoria klasy próżniaczej)'', w której opisał amerykańską klasę wyższą i jej zachowania odnośnie dóbr luksusowych. Zjawisko to jest łatwe do zaobserwowania szczególnie u najbogatszych grup społecznych, które w ten sposób pokazują jak duży jest ich [[majątek]] i wszystkim przedstawiają swój status materialny. Drogie produkty, czy serie limitowane są szczególnie pożądane przez zamożną część społeczeństwa - im wyższa [[cena]] czy unikalność danego produktu, tym chętniej takie osoby dokonują zakupu. Dobra wyższego rzędu (luksusowe) zostały nazwane dobrami veblenowskimi od nazwiska twórcy teorii.</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><google><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">text</del></google></div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div> </div></td></tr>
<tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><google><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">n</ins></google></div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Teoria klasy próżniaczej==</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Teoria klasy próżniaczej==</div></td></tr>
</table>
Sw
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Efekt_Veblena&diff=181169&oldid=prev
Sw: Infobox5 upgrade
2023-11-17T14:51:23Z
<p>Infobox5 upgrade</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 15:51, 17 lis 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l1">Linia 1:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 1:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">{{infobox4</del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">|list1=</del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><ul></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Dobro Giffena]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Użyteczność]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Popyt konsumpcyjny]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Prawo Gossena]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Dobro normalne]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Krzywa popytu]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Użyteczność całkowita]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Skłonność do konsumpcji]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><li>[[Ekonomia neoklasyczna]]</li></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></ul></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">}}</del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><del style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></del></div></td><td colspan="2" class="diff-side-added"></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>'''Efekt Veblena''' jest to [[paradoks]] związany z zależnością pomiędzy popytam a ceną danego dobra. Polega on na tym, "że niektóre gospodarstwa domowe nabywają tym większe ilości danego dobra, im jest ono droższe. [[Korzyść]] konsumpcyjna polega wówczas na demonstrowaniu swoich możliwości konsumpcyjnych" (B.Klimczak, 1995, s. 78).</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>'''Efekt Veblena''' jest to [[paradoks]] związany z zależnością pomiędzy popytam a ceną danego dobra. Polega on na tym, "że niektóre gospodarstwa domowe nabywają tym większe ilości danego dobra, im jest ono droższe. [[Korzyść]] konsumpcyjna polega wówczas na demonstrowaniu swoich możliwości konsumpcyjnych" (B.Klimczak, 1995, s. 78).</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
<tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l39">Linia 39:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 24:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==iPhone jako dobro Veblena==</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==iPhone jako dobro Veblena==</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Przykładem dobra veblenowskiego jest słynny smartphone amerykańskiej firmy Apple, którego pierwszy [[model]] został wypuszczony na [[rynek]] w 2007 roku. Od tego czasu iPhone bardzo ewaluował i w dalszym ciągu jest rozwijany poprzez dodawanie nowych funkcji, bądź ulepszanie obecnych. [[Rozwój]] telefonu powoduje, że cena każdego kolejnego modelu jest znacząco wyższa od ceny poprzedniego, a mimo to coraz więcej ludzi kupuje właśnie ten smartphone, ponieważ jest on dobrem luksusowym. Produkt ten jest bardzo dobrym przedstawieniem efektu Veblena, gdzie mimo wzrostu ceny [[społeczeństwo]] nabywa ten smartphone.</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Przykładem dobra veblenowskiego jest słynny smartphone amerykańskiej firmy Apple, którego pierwszy [[model]] został wypuszczony na [[rynek]] w 2007 roku. Od tego czasu iPhone bardzo ewaluował i w dalszym ciągu jest rozwijany poprzez dodawanie nowych funkcji, bądź ulepszanie obecnych. [[Rozwój]] telefonu powoduje, że cena każdego kolejnego modelu jest znacząco wyższa od ceny poprzedniego, a mimo to coraz więcej ludzi kupuje właśnie ten smartphone, ponieważ jest on dobrem luksusowym. Produkt ten jest bardzo dobrym przedstawieniem efektu Veblena, gdzie mimo wzrostu ceny [[społeczeństwo]] nabywa ten smartphone.</div></td></tr>
<tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2" class="diff-side-deleted"></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">{{infobox5|list1={{i5link|a=[[Dobro Giffena]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Użyteczność]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Popyt konsumpcyjny]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Prawo Gossena]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Dobro normalne]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Krzywa popytu]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Użyteczność całkowita]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Skłonność do konsumpcji]]}} &mdash; {{i5link|a=[[Ekonomia neoklasyczna]]}} }}</ins></div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Bibliografia==</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>==Bibliografia==</div></td></tr>
</table>
Sw
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Efekt_Veblena&diff=178563&oldid=prev
Zybex: cleanup bibliografii i rotten links
2023-11-13T21:24:41Z
<p>cleanup bibliografii i rotten links</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 22:24, 13 lis 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l48">Linia 48:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 48:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kochaniak E. (2016). [https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-2da935cd-a51c-4e4f-b148-a65e83247866/c/1_E_Kochaniak_WG_1_2016_1_GE_.pdf Iphone jako przykład dobra luksusowego - analiza wielkości sprzedaży i cen w latach 2010-2014]. Współczesna Gospodarka, 7(1)</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kochaniak E. (2016). [https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-2da935cd-a51c-4e4f-b148-a65e83247866/c/1_E_Kochaniak_WG_1_2016_1_GE_.pdf Iphone jako przykład dobra luksusowego - analiza wielkości sprzedaży i cen w latach 2010-2014]. Współczesna Gospodarka, 7(1)</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Łukaszewicz, M. (2016). [https://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-e419415e-7680-47fc-bb1e-c79a5fcfed81/c/HW_2_2016.291-301.pdf Wyzwania stojące przed producentami luksusowej odzieży w dobie globalnego rynku i rewolucji informacyjnej]. Handel Wewnętrzny, (2 (361)), 291-301</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Łukaszewicz, M. (2016). [https://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-e419415e-7680-47fc-bb1e-c79a5fcfed81/c/HW_2_2016.291-301.pdf Wyzwania stojące przed producentami luksusowej odzieży w dobie globalnego rynku i rewolucji informacyjnej]. Handel Wewnętrzny, (2 (361)), 291-301</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Veblen T. (1998)<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">. </del>Teoria klasy próżniaczej, Muza, Warszawa</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Veblen T. (1998)<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, ''</ins>Teoria klasy próżniaczej<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">''</ins>, Muza, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div></noautolinks></div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div></noautolinks></div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
</table>
Zybex
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Efekt_Veblena&diff=175046&oldid=prev
Zybex: cleanup bibliografii i rotten links
2023-11-10T22:15:41Z
<p>cleanup bibliografii i rotten links</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 23:15, 10 lis 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l45">Linia 45:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 45:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czarny E. (2006), ''Mikroekonomia'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czarny E. (2006), ''Mikroekonomia'', Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Dach Z. (2007), ''Mikroekonomia dla studiów licencjackich'', Wydawnictwo Naukowe SYNABA, Kraków</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Dach Z. (2007), ''Mikroekonomia dla studiów licencjackich'', Wydawnictwo Naukowe SYNABA, Kraków</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Klimczak B. (<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">1995</del>)<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">. </del>Mikroekonomia, Wydawnictwo <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">AE </del>im. <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">O.</del>Langego <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">we Wrocławiu</del>, Wrocław<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, s. 78</del></div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Klimczak B. (<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">2006</ins>)<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, ''</ins>Mikroekonomia<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">''</ins>, Wydawnictwo <ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Akademii Ekonomicznej </ins>im. <ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Oskara </ins>Langego, Wrocław</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kochaniak E. (2016). [https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-2da935cd-a51c-4e4f-b148-a65e83247866/c/1_E_Kochaniak_WG_1_2016_1_GE_.pdf Iphone jako przykład dobra luksusowego - analiza wielkości sprzedaży i cen w latach 2010-2014]. Współczesna Gospodarka, 7(1)</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kochaniak E. (2016). [https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-2da935cd-a51c-4e4f-b148-a65e83247866/c/1_E_Kochaniak_WG_1_2016_1_GE_.pdf Iphone jako przykład dobra luksusowego - analiza wielkości sprzedaży i cen w latach 2010-2014]. Współczesna Gospodarka, 7(1)</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Łukaszewicz, M. (2016). [https://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-e419415e-7680-47fc-bb1e-c79a5fcfed81/c/HW_2_2016.291-301.pdf Wyzwania stojące przed producentami luksusowej odzieży w dobie globalnego rynku i rewolucji informacyjnej]. Handel Wewnętrzny, (2 (361)), 291-301</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Łukaszewicz, M. (2016). [https://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-e419415e-7680-47fc-bb1e-c79a5fcfed81/c/HW_2_2016.291-301.pdf Wyzwania stojące przed producentami luksusowej odzieży w dobie globalnego rynku i rewolucji informacyjnej]. Handel Wewnętrzny, (2 (361)), 291-301</div></td></tr>
</table>
Zybex
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Efekt_Veblena&diff=172659&oldid=prev
Zybex: cleanup bibliografii i rotten links
2023-11-09T00:03:14Z
<p>cleanup bibliografii i rotten links</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 01:03, 9 lis 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l43">Linia 43:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 43:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><noautolinks></div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><noautolinks></div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Adamowicz M. (2016). [https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-627ad9c4-7535-4a5e-8f07-e1ee30b2140f/c/18_Adamowicz_M..pdf Komunikacja marketingowa a zachowania nabywców na rynku towarów konsumpcyjnych.] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, 45, 173-185</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Adamowicz M. (2016). [https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-627ad9c4-7535-4a5e-8f07-e1ee30b2140f/c/18_Adamowicz_M..pdf Komunikacja marketingowa a zachowania nabywców na rynku towarów konsumpcyjnych.] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, 45, 173-185</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czarny E. (2006)<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">. </del>Mikroekonomia, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, s. 39</del></div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czarny E. (2006)<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, ''</ins>Mikroekonomia<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">''</ins>, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Dach Z. (2007), ''Mikroekonomia dla studiów licencjackich'', Wydawnictwo Naukowe SYNABA, Kraków</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Dach Z. (2007), ''Mikroekonomia dla studiów licencjackich'', Wydawnictwo Naukowe SYNABA, Kraków</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Klimczak B. (1995). Mikroekonomia, Wydawnictwo AE im. O.Langego we Wrocławiu, Wrocław, s. 78</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Klimczak B. (1995). Mikroekonomia, Wydawnictwo AE im. O.Langego we Wrocławiu, Wrocław, s. 78</div></td></tr>
</table>
Zybex
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Efekt_Veblena&diff=165568&oldid=prev
Sw: /* Bibliografia */
2023-11-05T15:44:30Z
<p><span dir="auto"><span class="autocomment">Bibliografia</span></span></p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 16:44, 5 lis 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l52">Linia 52:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 52:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>{{a|Wiktor Ziemskow, Kinga Madej}}</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>{{a|Wiktor Ziemskow, Kinga Madej}}</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>[[Kategoria:<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Mikroekonomia</del>]]</div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>[[Kategoria:<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Efekty ekonomiczne</ins>]]</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><br/></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>{{#metamaster:description|Efekt Veblena to paradoks związany z ceną i popytem na dobra luksusowe. Im droższe dobro, tym większy popyt.}}</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>{{#metamaster:description|Efekt Veblena to paradoks związany z ceną i popytem na dobra luksusowe. Im droższe dobro, tym większy popyt.}}</div></td></tr>
</table>
Sw
https://mfiles.pl/pl/index.php?title=Efekt_Veblena&diff=163483&oldid=prev
Zybex: cleanup bibliografii i rotten links
2023-11-03T11:50:49Z
<p>cleanup bibliografii i rotten links</p>
<table style="background-color: #fff; color: #202122;" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr class="diff-title" lang="pl">
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan="2" style="background-color: #fff; color: #202122; text-align: center;">Wersja z 12:50, 3 lis 2023</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l44">Linia 44:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 44:</td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Adamowicz M. (2016). [https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-627ad9c4-7535-4a5e-8f07-e1ee30b2140f/c/18_Adamowicz_M..pdf Komunikacja marketingowa a zachowania nabywców na rynku towarów konsumpcyjnych.] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, 45, 173-185</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Adamowicz M. (2016). [https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-627ad9c4-7535-4a5e-8f07-e1ee30b2140f/c/18_Adamowicz_M..pdf Komunikacja marketingowa a zachowania nabywców na rynku towarów konsumpcyjnych.] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, 45, 173-185</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czarny E. (2006). Mikroekonomia, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, s. 39</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Czarny E. (2006). Mikroekonomia, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, s. 39</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker" data-marker="−"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Dach Z. (2007)<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">. </del>Mikroekonomia dla studiów licencjackich, Wydawnictwo Naukowe <del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Synaba</del>, Kraków<del style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, s. 68,70</del></div></td><td class="diff-marker" data-marker="+"></td><td style="color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Dach Z. (2007)<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">, ''</ins>Mikroekonomia dla studiów licencjackich<ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">''</ins>, Wydawnictwo Naukowe <ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">SYNABA</ins>, Kraków</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Klimczak B. (1995). Mikroekonomia, Wydawnictwo AE im. O.Langego we Wrocławiu, Wrocław, s. 78</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Klimczak B. (1995). Mikroekonomia, Wydawnictwo AE im. O.Langego we Wrocławiu, Wrocław, s. 78</div></td></tr>
<tr><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kochaniak E. (2016). [https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-2da935cd-a51c-4e4f-b148-a65e83247866/c/1_E_Kochaniak_WG_1_2016_1_GE_.pdf Iphone jako przykład dobra luksusowego - analiza wielkości sprzedaży i cen w latach 2010-2014]. Współczesna Gospodarka, 7(1)</div></td><td class="diff-marker"></td><td style="background-color: #f8f9fa; color: #202122; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #eaecf0; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>* Kochaniak E. (2016). [https://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-2da935cd-a51c-4e4f-b148-a65e83247866/c/1_E_Kochaniak_WG_1_2016_1_GE_.pdf Iphone jako przykład dobra luksusowego - analiza wielkości sprzedaży i cen w latach 2010-2014]. Współczesna Gospodarka, 7(1)</div></td></tr>
</table>
Zybex