Portal moze zapisywać w przeglądarce uzytkownika informacje związane z logowaniem oraz statystykami oglądalności. Jeśli nie zgadzasz się z tym, opuść stronę.

Cele strategiczne

Z Encyklopedia Zarządzania
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania

Cel to przyszły stan rzeczy, który chcemy osiągnąć, innymi słowy zamierzenie. Cel wyraża sens istnienia danej jednostki. W odniesieniu do instytucji cel oznacza przedsięwzięcie ustalone w sposób formalny. Cele zawsze wynikają z potrzeb wewnętrznych i zewnętrznych systemu i są konkretyzacją tych potrzeb.

Cele podlegają hierarchizacji i są ustalane na trzech poziomach: strategicznym, taktycznym i operacyjnym. Cele są określane jako cele ogólne i cząstkowe. Rozwinięcie celu ogólnego na cząstkowe przedstawia klasyfikator celów (inaczej drzewo celów). Cele powinny być ściśle sformułowane, mierzalne, ambitne, realistyczne i określone w czasie (zasady SMART). Dodatkowo nie mogą się wykluczać.

[edytuj] Cechy celów strategicznych

  • dotyczą Działalności Globalnej Przedsiębiorstwa, problemów ogólnej polityki organizacji
  • określone w elastycznym horyzoncie czasu
  • przedstawiane w formie klasyfikatorów celów
  • uwzględniają analizy makrootoczenia, konkurencji i wewnętrznej sytuacji organizacji
  • ustalane na podstawie potrzeb organizacji i środowiska
  • ustalane według zasad SMART
  • istnieje między nimi hierarchia, cele nie mogą być sprzeczne


[edytuj] Bibliografia

Autor: Joanna Harasymów

Oceń treść artykułu

Aktualna ocena artykułu: 39/100 (głosów: 46)
 Musisz włączyć JavaScript, aby głosować

Źródło „http://mfiles.pl/pl/index.php?title=Cele_strategiczne&oldid=17473
Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Działania
encyklopedia
Narzędzia
W innych językach